Single Ended amp

Started by Gydotron, August 5, 2009, 17:32:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gydotron

Een mooie verpakking is inderdaad een mooie extra, dat geef ik ruiterlijk toe.
Moet ik er wel aan toevoegen dat Ward zijn versterker echt nog maar een prototype is. Hij wil nog enkele zaken uitproberen, maar hij komt in een mooie verpakking.

Guido

Erik van Voorst (in memoriam)

...ik doel wel op het feit dat een goed jasje (lees: goede constructie)
voor het merendeel vooral een "gehoormatige bijdrage" oplevert  :music:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Gydotron

Dat klopt Erik, maar ik bouw zelf altijd eerst iets provisorisch en als het dan goed is kan het alleen maar beter worden met een goede constructie en dito componenten.
Een versterkerontwerp welk als basis niet goed speelt zal later ook niet excelleren als je het goed bouwt.

Ik geloof vooral in een goed concept, dat is wat mij betreft het belangrijkste.

Guido

Erik van Voorst (in memoriam)

...uiteraard dat staat allemaal als een paal boven water  ;)

Maar bij bv. een transport heb ik constructie als eenzelfde grote verbetering ervaren als bv. een andere clock.......of een buis op ebben/koperen platform aan een suspension weer net zo belangrijk als bv. een  condensator "verbeteren" ....

Ik kreeg alleen het gevoel dat je dat mogelijk een beetje onderwaardeerde.......that's all ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Gydotron

De UGT van Ward heeft volgende specs:

6 Hz >> 65 kHkz small signal

Full power saturation (150W) reached @ 20 Hz

Guido

solidstate

#55
Quote from: Gydotron on October  7, 2009, 23:27:07
De UGT van Ward heeft volgende specs:

6 Hz >> 65 kHkz small signal

Full power saturation (150W) reached @ 20 Hz

Guido


En wat is de impedantie van de trafo? 6-65K zegt anders niet zo veel nl. (bij een trafo met Ra=1kΩ heb je dat nl al snel maar met 20kΩ is het haast onmogelijk)
Het zou ook mooi zijn als de lossfaktor ook bekend zou zijn.

Gydotron

#56
Die zit rond de 10k Primair.

Binnenkort heeft Ward een site over zijn producten. Daar ga je alle specs terugvinden.
Nu nog niet bereikbaar maar dit is de URL:
http://www.monolithmagnetics.com/

Guido

Gydotron

Het insertieverlies bedraagt 0.6dB.

De moeilijkheidsgraad van een SE uitgangstransformator wordt bepaald door de inwendige weerstand van de buis, de dc stroom en de spanningsuitsturing op de anode voor een gegeven insertieverlies.

Een 2A3tje heeft een lage inwendige weerstand , lage dc ruststroom en lage uitsuringsspanning.

Een TB3-1000 heeft een hoge inwendige weerstand (3K5), hoge dc stroom (250mA) en een hoge uitstuurspanning (900V)

Het spreekt voor zich dat 6Hz-65 kHz voor dit ontwerp geen sinecure is. Op dezelfde kern zou een 2A3 makkelijk 2Hz .. 300 kHz aankunnen, maar dat zou een beetje overkill zijn :-)

solidstate

#58
Quote from: Gydotron on October 11, 2009, 13:47:38
Het insertieverlies bedraagt 0.6dB.

De moeilijkheidsgraad van een SE uitgangstransformator wordt bepaald door de inwendige weerstand van de buis, de dc stroom en de spanningsuitsturing op de anode voor een gegeven insertieverlies.

Een 2A3tje heeft een lage inwendige weerstand , lage dc ruststroom en lage uitsuringsspanning.

Een TB3-1000 heeft een hoge inwendige weerstand (3K5), hoge dc stroom (250mA) en een hoge uitstuurspanning (900V)

Het spreekt voor zich dat 6Hz-65 kHz voor dit ontwerp geen sinecure is. Op dezelfde kern zou een 2A3 makkelijk 2Hz .. 300 kHz aankunnen, maar dat zou een beetje overkill zijn :-)


Ziet er allemaal mooi uit.  In mijn eigen simulatie kwam ik op basis van twee AMCC1000 kernen uit op 3800 wikkelingen (150W 20Hz en -3db bij 7Hz en een forse luchtspleet).
De lossfaktor is wel behoorlijk hoog. Er moet toch ergens water bij de wijn worden gedaan. Desalniettemin mooi werk.

p.s de vergelijking met een 2A3 gaat niet echt op.

RennieB

#59
Edit, voegt niets toe.


disco

Hi Guido, goed te zien dat je nog steeds je passie volgt. Ik heb nog steeds je Gamma's staan.
Groeten, Jaap
Maar grootmoeder, wat heeft u grote oren!
- Wazzeggie kind?