Callibratie

Started by Sebbe, July 27, 2003, 10:03:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sebbe

Vergeet het woord callibratie en smijt de tabel die Frank je meegeeft maar meteen weg en kijk gewoon naar je beeld!!!!

Zonder twijfel is het veel beter. Het meest opvallende is de kleur en de diepte. Maar Frank kreeg ook een ziekte bij mijn Sony weg. In de linkerbovenhoek wa een smal driehoekje te zien waar geen beeld kwam, enkel zwart met een vuile paarse rand. De geometrie afstellingen van Frank hebben dit ook verholpen.

Ik ben een student film uit Brussel en ben van mening dat iedereen die maar een beetje geïnteresseerd is in film en respect heeft voor de makers ervan en hun bedoelingen naar Frank moeten rijden of hem vragen om langs te komen. Het is het helemaal waard.
(en ik heb in één dag zes uur in de wagen gezeten!)

Ik ben naar Frank gereden met een vriend van me die ook zijn toestel heeft laten callibreren die dag. Voor Frank aan zijn TV begon liet hij ons vergelijken. Mijn vriends niet-gecalibreerde TV tegen mijn gecallibreerde. Het verschil was frappant. Zelfs de vriendin van die vriend (wat is het moeilijk om geen namen te gebruiken :-\) zag een duidelijk verschil en zij heeft daar normaal echt geen oog voor. ;)

Merci Frank!
Sebastiaan

PS: Frank ik weet dat Spiderman je favoriete demo-disc is, en van tonen hoe de callibratie de diepte van je beeld bevorderd is dat misschien wel goed. Maar van kleurenpalet en detail vond ik dat het zwierende begin van 'Moulin Rouge!' de 'vercinematisering' (cool woord ;D) van het beeld nog harder liet zien.

J.A.F._Doorhof

Ik zal Moulin Rouge dan toch maar een keer aanschaffen.

STUDENT FILM !!!
En dan niets zeggen tegen me, foei toch hadden we leuk over kunnen discusseren ;D.

Veel plezier met je TV.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview