ruis op actieve DJ monitor speakers, oorzaak bekend (USB midi), geen oplossing:(

Started by THX-UltraII, August 4, 2009, 12:38:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

THX-UltraII

Quote from: celerontje on August  5, 2009, 16:59:15
Met andere woorden: Zorg ervoor dat die 2 stukken metaal in je stekkerdoos geen contact maken met de stekker, zo simpel is het.

die 2 stukjes metaal steken wat uit en dat plakband houdt het niet :(

celerontje

Die stukjes metaal horen uit te steken! :D

Maar lukt het echt niet met afdekken?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

BuSpu

Quote from: BuSpu on August  5, 2009, 15:01:28
Kan voor het experiment nu toch geen kwaad? Anders even een los blokje kopen met een snoer en dan monteer je de randaarde niet en heb je een apart ongeaard blokje.

I told you so...... :tongue2:

THX-UltraII


celerontje

Ik ken nog wel andere oplossingen, maar die zijn niet zo veilig.
Heb je geen ongeaarde stekkerdoos ofzo?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

THX-UltraII

Quote from: celerontje on August  6, 2009, 13:09:55
Ik ken nog wel andere oplossingen, maar die zijn niet zo veilig.
Heb je geen ongeaarde stekkerdoos ofzo?

ik ga uit mn werk langs de bouwmarkt om een ongeaarde stekkerdoos. Vanavond kijken wat dit op gaat leveren.

celerontje

Maar de stekker daarvan past niet in een geaard stopcontact... >:(
Neem gewoon een 1 euro stekkerdoos en sloop op een of andere manier de aarde eruit.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Quote from: THX-ultraII on August  6, 2009, 13:56:06
ik ga uit mn werk langs de bouwmarkt om een ongeaarde stekkerdoos. Vanavond kijken wat dit op gaat leveren.
Je kunt beter een geaarde doos kopen en daar een niet randaarde stekker aan monteren.

Raphie

hoe moelijk kan het zijn om een aardedraad even te liften, stukje gaffa tape?

en het is de aarde van de voeding, wat ik heb hetzelfde op m'n laptop, op de accu helemaal stil op de netadapter (geaard) een brom, op aardpen afplakken weg brom.
JBL PRX Power!

celerontje

Quote from: Audioloog on August  6, 2009, 14:55:15
Je kunt beter een geaarde doos kopen en daar een niet randaarde stekker aan monteren.
Maar die past niet in een geaard stopcontact... :crazy:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Quote from: celerontje on August  6, 2009, 15:02:34
Maar die past niet in een geaard stopcontact... :crazy:
Ehhhh domme opmerking van mij inderdaad  :crazy:
Maar een losse randaarde stekker erbij nemen en dan niet de aardedraad monteren kan wel  ;)

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

THX-UltraII

Quote from: celerontje on August  6, 2009, 15:06:35
Precies, kost je 2 euro in totaal.

heb nu een 3x niet-geaarde stekkerdoos gekocht van € 1,99. Vanavond eens testen. Vraag me alleen toch af of ik op die manier niet telkens een schokje krijg bij het bedienen van de aan/uit schakelaar van mijn (metalen!) pc-kast.

hifiman

Quote from: THX-ultraII on August  6, 2009, 16:22:49
heb nu een 3x niet-geaarde stekkerdoos gekocht van € 1,99. Vanavond eens testen. Vraag me alleen toch af of ik op die manier niet telkens een schokje krijg bij het bedienen van de aan/uit schakelaar van mijn (metalen!) pc-kast.
Zolang je niet met je andere hand een ander apparaat aanraakt is er niks aan de hand lijkt me.

En zoals Celerontje al aangaf, gaat die niet-randaarde-stekker in je randaarde stopcontact passen dan?

THX-UltraII

Quote from: Audioloog on August  6, 2009, 16:28:32
Zolang je niet met je andere hand een ander apparaat aanraakt is er niks aan de hand lijkt me.

En zoals Celerontje al aangaf, gaat die niet-randaarde-stekker in je randaarde stopcontact passen dan?

fuck it, idd. Dat past natuurlijk niet (merk ik net)

NielsLu

Quote from: THX-ultraII on August  6, 2009, 18:28:53
fuck it, idd. Dat past natuurlijk niet (merk ik net)

Anders haal je toch bij een stekkerdoos met randaarde, even de aarde in de stekker los...
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Quote from: NielsLu on August  6, 2009, 18:48:06
Anders haal je toch bij een stekkerdoos met randaarde, even de aarde in de stekker los...
Met veel kant- en klare stekkerdozen gaat dat niet, die hebben een aangegoten stekker.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

garmtz

Tja, de beste stuurlui staan aan wal, maar er zijn echt legio manieren om dit op te lossen, de makkelijkste nu (nu je toch een extra stekkerblok hebt gekocht), is het snoer van het nieuwe stekkerblok aan de stekkerkant afknippen, een extra Schuko stekker (Gamma) kopen en momteren en dan de aarde daarvan niet aansluiten.

NielsLu

Quote from: garmtz on August  6, 2009, 20:07:10
de makkelijkste nu (nu je toch een extra stekkerblok hebt gekocht), is het snoer van het nieuwe stekkerblok aan de stekkerkant afknippen, een extra Schuko stekker (Gamma) kopen en momteren en dan de aarde daarvan niet aansluiten.

Zei je iets over de beste stuurlui die aan wal staan?   ;D
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

THX-UltraII

nou, schiet mij maar lek. Zojuist van een bestaande (goedkope) randaarde pc-kabel de plastic afscherming losgemaakt en de geel-groene kabel doorgeknipt (blauw en bruin blijven dan over) en weer zo ver mogelijk netjes en veilig dichtgeplakt. Resultaat: Gewoon net net zoveel ruis als hiervoor.....  :-\ IK weet het niet meer nu.

Raphie

JBL PRX Power!

THX-UltraII


SpeedyAndré

Quote from: THX-ultraII on August  6, 2009, 16:22:49
heb nu een 3x niet-geaarde stekkerdoos gekocht van € 1,99. Vanavond eens testen. Vraag me alleen toch af of ik op die manier niet telkens een schokje krijg bij het bedienen van de aan/uit schakelaar van mijn (metalen!) pc-kast.

Het is zelfs niet ondenkbaar dat er 115V~ op de kast komt te staan  :o (afhankelijk van het ontwerp van voeding).
De aarde van je pc zit erop vanwege de (verplichte!) veiligheid van de gebruiker.
Die mogelijke 115V~zou ook wel eens op je andere apparatuur terecht kunnen komen.
Als het uiteindelijk voor de ruis niet uit maakt dan raad ik je aan om met een geaarde pc te werken.
Het enige alternatief wat ik kan bedenken is draadloos usb, dus met een zendertje maar dat zal niet goedkoop zijn  :unsure:

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

jantje112

Quote from: SpeedyAndré on August  9, 2009, 11:35:57
Het is zelfs niet ondenkbaar dat er 115V~ op de kast komt te staan  :o (afhankelijk van het ontwerp van voeding).
De aarde van je pc zit erop vanwege de (verplichte!) veiligheid van de gebruiker.
Die mogelijke 115V~zou ook wel eens op je andere apparatuur terecht kunnen komen.
Als het uiteindelijk voor de ruis niet uit maakt dan raad ik je aan om met een geaarde pc te werken.
Het enige alternatief wat ik kan bedenken is draadloos usb, dus met een zendertje maar dat zal niet goedkoop zijn  :unsure:

André  8)

Dat is natuurlijk onzin, want dat zou betekenen dat dergelijke oude woningen waar ik zelf woon compleet onveilig zijn omdat alle pc's onder stroom staan :)

Al mijn apparatuur op uitzondering van de keuken is aangesloten zonder randaarde en dat gaat prima. Overigens ligt de aarde hier aan de waterleiding... dus zal ook wel niet zo goed werken :)