ruis op actieve DJ monitor speakers, oorzaak bekend (USB midi), geen oplossing:(

Started by THX-UltraII, August 4, 2009, 12:38:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

THX-UltraII

Even een vraag mbt. een storing die ik op mijn actieve monitor speakers heb (met betrekking tot DJ-ing)

Ik ben onlangs geswitched van een Macbook naar een vaste PC. Op de PC zijn twee EKS XP10 midi-controllers aangesloten via USB. Wanneer ik mijn actieve monitoren aanzet (Behringer B2031A) zit hier ontzettend veel ruis op. Zodra ik de midi-controllers uit de PC haal is het dit probleem verholpen. Ik heb van alles geprobeerd (midi-controllers aansluiten via een usb hub, andere usb-kabels gebruiken, kortere usb-kabels gebruiken) maar niets wil helpen. De ruis is er zelfs wanneer de pc UIT staan en mijn mixer ook UIT staat en dus ALLEEN de monitoren AAN heb staan. Zodra ik de midi-controllers ontkoppel is de ruis volledig weg.

Ik ben een leek op het gebied maar zou dit bijvoorbeeld te maken kunnen hebben met de PC die niet geaard is ofzo? Het gekke is dat de PC wel met een geaarde stekker in een geaard stopcontact is aangesloten.

Tips zijn welkom. Om het even te verduidelijken heb ik een schetsje gemaakt.


garmtz

Probeer alles eens op hetzelfde stopcontact aan te sluiten (dus via dezelfde 'slof').

THX-UltraII

Quote from: garmtz on August  4, 2009, 13:19:00
Probeer alles eens op hetzelfde stopcontact aan te sluiten (dus via dezelfde 'slof').

bedoel je alles in hetzelfde stekkerblok? Dat is nu namelijk al het geval. Heb je nog meer ideeen Garmt?

garmtz

Quote from: THX-ultraII on August  4, 2009, 13:39:07
bedoel je alles in hetzelfde stekkerblok? Dat is nu namelijk al het geval. Heb je nog meer ideeen Garmt?

Nu even niet... :-\

hifi | Roderick

Het lijkt erop dat de oorzaak de midi-controller(s) is, welke zijn dit?

THX-UltraII

Quote from: AV123.nl | Roderick on August  4, 2009, 13:51:22