Zoek een externe 1 tb usb Harddisk die energiezuinig is.

Started by jeepee, August 4, 2009, 07:17:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeepee

Ik wil op een Asus eee box pc een externe hd van 1 tb aansluiten, waarop mijn muziek collectie. Via de Asus eee bx pc draai ik dan Squeezecenter software. Nu verbuikt die Asus iets van 18 watt per uur en ik wil dat de externe hd zo zuinig mogelijk is. Maar ik vind weinig specs over energiegebruik van externe hd's in het algemeen. Weet iemand toevallig een echt zuinig externe hd?

bmateijsen

Als een USB HDD altijd aan staat met de EEE, dan zal deze wel een stuk meer gaan verbruiken. Kan je niet beter over gaan op een NAS met squeezecenter geinstalleerd?

Groet,

Bjorn

Nosferatu

Als je een externe 2,5" harddisk neemt zal het opgenomen vermogen slechts een wattje of 4, 5 zijn. 3,5"  harddisks nemen, als je een energiezuinige neemt, ook niet zo gek veel, valt allemaal best mee. Check de websites van de fabrikanten maar voor de specs.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

svmnb

Een beetje externe drive zoals mijn Western Digital MyBook, gaat ook gewoon in slaapmodus als 'ie niet aangesproken wordt.
2,5" hd's van 1Tb liggen niet voor het oprapen en zijn vrij prijzig. Ik zou een 3,5" model nemen met een Greenpower schijf erin. Die draaien wat langzamer en zijn veel zuiniger. Voor muziek streamen heb je absoluut geen performance schijf nodig.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

jeepee

''Een beetje externe drive zoals mijn Western Digital MyBook, gaat ook gewoon in slaapmodus als 'ie niet aangesproken wordt.''

wat verbruikt hij in sleep?

Nosferatu

Op de site van Western Digital vind je veel maar niet hoeveel wattjes erdoorheen gaan. Toms hardware heeft'm eens getest en komt op een goeie 10W tijdens gebruik en 7W in slaapstand. http://www.tomshardware.com/reviews/-external-hard-drive,2045-8.html
De huidige 3,5" disks doen hooguit een wattje of 5, 6 tijdens gebruik, daar komt dan nog het USB printplaatje bij en nog wat(t) verlies in de voeding. Valt allemaal best mee dus.  :smile:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

jeepee

Quote from: Nosferatu on August  4, 2009, 15:45:49
Op de site van Western Digital vind je veel maar niet hoeveel wattjes erdoorheen gaan. Toms hardware heeft'm eens getest en komt op een goeie 10W tijdens gebruik en 7W in slaapstand. http://www.tomshardware.com/reviews/-external-hard-drive,2045-8.html
De huidige 3,5" disks doen hooguit een wattje of 5, 6 tijdens gebruik, daar komt dan nog het USB printplaatje bij en nog wat(t) verlies in de voeding. Valt allemaal best mee dus.  :smile:
In gebruik valt mee maar een slaapstand van 7 watt is best veel vind ik. Sat ontvangers, tv's en harddisk recorders gerbuiken nu in slaap 1 a 2 watt.

mscofield

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik dacht je weet maar nooit.
Dit staat eigenlijk compleet los van je energiezuinige verhaal, meer gewoon een aanbieding. :)

Een 1,5tb  ext. HD van het merk Formac(?) op www.ibood.com

Nosferatu

Gewoon even een vraagje; wil je een externe harddisk omdat de interne disk van je EEEbox te klein is ? Zo ja, zou 500GB ook voldoende kunnen zijn ?
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000