DVD opberg mogelijkheden

Started by J.A.F._Doorhof, January 12, 2002, 17:34:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Voor de mensen met de wat grotere verzamelingen of de mensen met de groeiende verzamelingen.

Wat voor kast/opbergsysteem gebruik jij ?
Waar heb je het gevonden en wat heb je ervoor betaald.

Ikzelf gebruik kasten van de Neckermann (tja, had geen andere keus  :-[). Dit zijn mooie dunne kasten met ruimte voor ongeveer 200 DVD's met nette glazen deurtjes ervoor. Kosten waren rond de € 114,00.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

#1
Ik gebruik de Benno van Ikea. Dit zijn redelijk mooie smalle kastjes, met verstelbare planken. Ze kosten ongeveer EUR 45.
Verkrijgbaar in diverse kleuren.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

#2
Hoeveel DVD's kun je er in kwijt ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen

#3
Gewoon 20cm diepe planken met van die dragers waarmee je ze in een rail die op de muur zit klikt.  Van gamma.  Ik gebruik planken van 125cm lang, op elke plank een kleine 100 dvd's, heb nu 4 volle planken.  Uitbreiden is kwestie van een plank erbij voor een paar euro en voor ld's gebruik ik in hetzelfde systeem een diepere plank, en dezelfde 20cm planken voor audio cd's.  Ik gebruik dragers van 2 meter hoog denk dat ik in totaal ruim 1000 dvd's kwijt kan.  Wil je het wat mooier doen kan je glasplaten gebruiken maar dat moet je weer afstoffen.

Koop liever dvd's voor me geld dan een mal opbergsysteem dat toch altijd lelijk is.

J.A.F._Doorhof

#4
Inderdaad vandaar ook dat ik dit topic begonnen ben.
Ik wil dan wel graag mijn DVD's netjes achter glas hebben, wordt anders gek van het steeds weer af moeten stoffen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen

#5
Bedoelde meer glasplaten ipv de planken waar de dvd's op staan.  Maar elke stofje zie je liggen op glas vandaar min bezwaar.

Ik overweeg ook nog steeds zo'n jukebox die je via firewire aan je htpc hangt, gaan dan paar 100 schijven in kom je tekort dan nog een erbij maar wordt wel erg duur allemaal maar wel handig de doosjes kunnen dan richting rommelhok.

FrankL

#6

QuoteHoeveel DVD's kun je er in kwijt ?
Per schap 11 (keepcases/snappers, jewel wat meer).
Er zijn voor DVDs 7 schappen te maken, en dan hou je nog een klein schapje over. Dus 77.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

#7
Ik snap wat je bedoelde Jeroen  ;D, ik bedoelde dat IK graag de DVD's achter glas wil hebben ivm stof, en de kleine grijpgrage vingertjes van mijn zoontje.

(Totdat hij er achterkomt dat de deurtjes open kunnen).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen

#8
...en dat de deurtjes onder stroom staan (line-r stroom uiteraard)

probleem opgelost :)

J.A.F._Doorhof

#9
Foei toch, (nog niet aan gedacht  ;D).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"