beste zelfbouw subwoofer van €300,-

Started by huut, August 2, 2009, 18:45:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

huut

Wat is naar jullie idee de beste zelfbouw subwoofer als je een budget hebt van ongeveer €300,-.
Bestemd voor voornamelijk surround en wat hifi.

Huut

Interficior

Gelijk een vervelende vraag:

Waarvoor is die 300 euro bestemd? Alleen de driver? De driver + versterker? Alles erop en eraan tot aan de lijm en de schroefjes aan toe?
Take it or lease it

yorkie13

er zijndiverse ontwerpen mogelijk met de hypex ds2.0 en een Seas of Peerless woofer
voor rond de 300 euro

huut

De bedoeling is inderdaad om voor rond de 300,- compleet klaar te zijn. Komt uiteraard niet op een tientje.
Heb jij zo wat voorbeelden ra-subs of webpages waar ik wat kan zien.
Hoor graag van je.
Kan je voor dit geld ook een beetje kwaliteit verwachten of hoe moet ik dit zien.

Huut

Martijn M

Wat is een goede subwoofer? Stel je nog specifieke eisen aan het ding, zoals afmetingen, diepgang, uiterlijk of aansluitmogelijkheden?
Als je onvervormd, diep en luid laag wilt (en verder geen eisen aan bijv. het formaat stelt), zou ik kijken naar een flinke PA-woofer en daar een niet overbemeten versterker op zetten. Mivoc maakt voor ongeveer 150 euro leuke 18" woofers die in een goeie 100 liter (uit mijn hoofd, kan ook iets meer zijn) met een klein beetje bassboost ontzettend goed speelt. Neem er voor 100 euro een subamp van de Conrad bij en je hebt 50 euro over voor hout, schroeven, lijm en eventueel zelfs een potje verf.
Op deze manier krijg je de meeste klank voor je geld. Wil je kleiner maar toch vergelijkbarer output? Dan wordt het flink duurder.
Dutch & Dutch

Onne

De 1e subwoofer die ik heb gebouwd was ongeveer 300 euro, wel 2e hands nagenoeg nieuwe onderdelen gebruikt.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=70406.0

Resultaat was erg erg goed!!!


PM

Groeten, Peter