Probleem met Samsung/Ziggo/Alphacrypt

Started by Ab79, August 1, 2009, 09:10:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ab79

Hallo Mensen.

Ik heb sinds gister een nieuwe HD televisie (Samsung Led UE46B8090XP) en heb daarbij meteen een Alphacrypt module aangeschaft.
De verkoper vertelde mij dat het zou moeten werken.
Ik heb bij het zoeken van digitale zenders via de tv alles ingevuld wat hoorde bij mijn postcode en hij vind ook inderdaad alle zenders.
Na het zoeken is het alleen zo dat ik alleen NED1 in HD te zien krijg en die stoort ontzettend. Veel blokjes in beeld en strepen.
Alle andere zenders komen niet eens op het scherm want de tv geeft aan dat het signaal niet goed is.
Werkt de tv niet met Alphacrypt of de Alphacrypt niet met Ziggo?
Of zou het kaartje misschien een update moeten hebben?

Misschien iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Alvast bedankt.

Groeten,
Ab,

maxtrash

ik denk precies wat de tv zegt: signaal is niet goed. Een CAM doet niets anders als decoderen en dat staat los van de beeldkwaliteit. Nederland 1 werkt waarschijnlijk ook (slecht) zonder de alphacrypt dus dan heb je bewijs dat de alphacrypt sowieso niet de oorzaak is.
Overigens is jouw tv denk ik een CI+ model en Ziggo komt als het goed over niet te lange tijd (ze hadden eind juli beloofd...) met een eigen CAM. Die is goedkoper dan de alphacrypt en wordt officiëel ondersteund. De verkoper had dat wel eens mogen melden eigenlijk

Ab79

Ik heb kontakt gehad met de verkoper en die geeft aan dat het aan het kaartje ligt. Ik kan aankomende week een andere komen halen. Wordt vervolgd.

maxtrash

Ik wil geen paniek zaaien, maar misschien kun je afspraken maken met de verkoper dat je je geld terugkrijgt van die alphacrypt als hij het binnen nu en bijv. 6 maanden niet meer doet...

zie post 1299 in deze thread. http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=11034&page=130

wh-vanderpost

We hebben hier in onze Sony (niet CI+ model) ook 2 verschillende Alphacrypt kaarten moeten proberen. De eerste kaart deed het niet goed, bij de tweede was het gelukkig wel in orde. Ik heb op veel plaatsen al gelezen dat je met die kaartjes moet blijven ruilen tot het fatsoenlijk werkt.

Maar nog even wat anders, weet iemand of een niet CI+ TV wel gewoon blijft werken met een standaard Alphacrypt kaart bij Ziggo? Ik begrijp uit Ziggo's verhaal op het forum wat maxtrash noemt dat het beeld op zwart gaat bij mensen met een CI+ TV met daarin een niet CI+ Alphacrypt kaart.
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

maxtrash

Quote from: wh-vanderpost on August  2, 2009, 13:23:04
We hebben hier in onze Sony (niet CI+ model) ook 2 verschillende Alphacrypt kaarten moeten proberen. De eerste kaart deed het niet goed, bij de tweede was het gelukkig wel in orde. Ik heb op veel plaatsen al gelezen dat je met die kaartjes moet blijven ruilen tot het fatsoenlijk werkt.

Maar nog even wat anders, weet iemand of een niet CI+ TV wel gewoon blijft werken met een standaard Alphacrypt kaart bij Ziggo? Ik begrijp uit Ziggo's verhaal op het forum wat maxtrash noemt dat het beeld op zwart gaat bij mensen met een CI+ TV met daarin een niet CI+ Alphacrypt kaart.
ja, het zal nog even werken op een CI-model met alphacrypt.

in een CI+ televisie echter niet, getuige dit nu officiële bericht: http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/ci-plus-cam-ziggo-20090807/
Hoe is het met jou afgelopen?

Ghosty J

ik zal maar terug gaan naar de winkeler om je geld terug te krijgen voor de alpha kaart. :)

Quote
Begin van dit jaar liet Ziggo weten dat vanaf eind mei Conditional Access Modules (CAM) op basis van de Common Interface Plus of CI+ specificatie zouden worden ondersteund. Dit zou tevens gelden voor een aantal nieuwe HDTV modellen, die ook van een CI+ interface zijn voorzien en voldoen aan de Ziggo specificaties. Voorwaarde daarbij is wel dat de HD TV voorkomt op een lijst van toestellen die door Ziggo zijn getest en goedgekeurd.

Het voordeel van de CI+ Conditional Access Module voor de gebruiker is dat met deze module een daarvoor geschikte TV in staat is om digitale TV en, met een geschikte ingebouwde HD tuner, HDTV te ontvangen zonder een extra settopbox waardoor de bediening van de digitale TV een stuk eenvoudiger wordt.

We krijgen zeer veel vragen over de status van CI+ bij Ziggo en willen u even de laatste update geven. Uit overleg met Ziggo bleek het volgende.

Naar het zich nu laat aanzien liggen de eerste Ziggo CI+ modules in de laatste week van augustus in de winkels.

De adviesprijs zal 79,50 Euro zijn inclusief de smartcard en daarmee is de kale module dus heel wat goedkoper dan de Alphacrypt want de smartcard kost alleen al 29,95 Euro.

Binnen twee weken komt Ziggo ook met de eerste lijst van door Ziggo CI+ gecertificeerde en ondersteunde toestellen.

Ziggo liet al eerder weten dat het bedrijf de gebruikers van de zogenaamde Alphacrypt modules het kijken niet actief onmogelijk zou maken. Er is echter wel één uitzondering: op toestellen die geschikt zijn voor CI+ gaat een Alphacrypt CAM binnenkort niet meer werken. Er zijn mensen die nu al een toestel kopen (of dat onlangs gedaan hebben) waarvan zij denken of hopen dat dit apparaat wel door Ziggo gecertificeerd zal gaan worden. Omdat de CI+ module nog niet beschikbaar is hebben zij toch maar besloten een Alphacrypt aan te schaffen. Deze groep consumenten heeft helaas pech want over uiterlijk twee weken werkt deze Alphacrypt CAM in hun CI+ toetsel niet meer in het Ziggo netwerk. Op alle door Ziggo gecertificeerde toestellen zal dus alleen een CI+ module gebruikt kunnen worden. Ziggo liet weten deze stap te hebben ondernomen omdat de contentproviders eisen dat hun programma's, films, series, etc. beschermd worden.

Nog even voor de goede orde, de Alphacrypt CAM is nooit door Ziggo ondersteund. Ook werden veel ingebouwde digitale kabel TV ontvangers ontvangers tot nu toe niet ondersteund door de HDTV fabrikanten (zoals bijvoorbeeld Sony).

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase