Mac Mini onderbreekt muziek bij spelen met iTunes

Started by garmtz, July 28, 2009, 19:17:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Ik heb een heel irritant probleem dat ik niet echt opgelost krijg... Ik gebruikte eerst een NAS met iTunes server, waarmee echter steeds de muziek onderbrak (naar mijn idee vanwege een draadloos netwerk dat niet snel genoeg is). Nu gebruik ik een Firewire harde schijf en nog STEEDS stopt de muziek af en toe... Wat kan ik doen om dit te voorkomen? Naar mijn idee heeft e Mac Mini gewoon niet genoeg resources ofzo...

hifi | Roderick


mikekiwi

Beluister je je muziek dan op de mac of op je hifi-set? Als dat laatste het geval is, hoe zijn die twee op elkaar aangesloten? Ik heb een vergelijkbaar probleem en bij mij ligt het volgens mij (99,3% zeker) aan de aansluiting van de optische kabel op m'n iMac...

garmtz


garmtz

Quote from: mikekiwi on July 28, 2009, 20:54:20
Beluister je je muziek dan op de mac of op je hifi-set? Als dat laatste het geval is, hoe zijn die twee op elkaar aangesloten? Ik heb een vergelijkbaar probleem en bij mij ligt het volgens mij (99,3% zeker) aan de aansluiting van de optische kabel op m'n iMac...

Ja, via een externe DAC. Ik geloof niet echt dat het aan de kabel ligt eigenlijk... Ik kom er niet aan en heb deze ook al regelmatig weer ingeplugd en gerommeld, maar het fenomeen blijft. Gebruik ook echt aan de ene kant een mini-toslink en aan de andere kant normaal toslink, dus geen adapter.

w00Dy

Even paar dingen uitsluiten,

Als je het rechtstreeks afspeelt via de speaker heb je dan ook die onderbrekingen?

garmtz

Je bedoelt de interne speaker van de Mac Mini? Goede test! Ik ga dat eens proberen!

garmtz

Ook onderbrekingen met de interne speaker en ook op een andere ingang van de versterker. Er is ook duidelijk te horen dat de muziek na de onderbreking precies verder speelt waar hij gestopt was.

Ik vind het echt vreemd dat niemand anders hier last van heeft...

oud_account_1

En als je de muziek op de interne schijf zet?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

garmtz

Quote from: squadra on August 19, 2009, 09:08:40
En als je de muziek op de interne schijf zet?

Er staan een aantal albums op de interne schijf, zal die ook eens afspelen. Maar dat is geen optie voor de lange termijn uiteraard, maar wellicht interessant als test. Op de langere termijn zal ik ook afstappen van de Mac Mini voor muziek trouwens. Sinds 8.0 is iTunes niet meer bit-perfect, dus voor mij geen serieuze optie meer eigenlijk.