Speaker Stands KEF Q1

Started by Vuilnisbak, July 25, 2003, 10:56:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vuilnisbak

Hoi,

Ik zou graag mijn KEF Q1 speakers op stands willen zetten. Heeft iemand enig idee waar stands voor deze speaker te koop zijn??? Kan zelf ff niks vinden.

Alvast erg bedankt.

PauluZzzZzz

Er zijn bij mijn weten geen speciale stands voor.
Je zal dus gewoon uitkomen bij bv Mission Stance of Atacama Nexus.
Laatste heb ik zelf ook in 70cm uitvoering en zijn erg degelijk.
<a href="http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=PauluZzZz" target="_blank">Mijn DVD's</a>

Vuilnisbak

Quote from: PauluZzzZzz on July 26, 2003, 18:34:56
Er zijn bij mijn weten geen speciale stands voor.
Je zal dus gewoon uitkomen bij bv Mission Stance of Atacama Nexus.
Laatste heb ik zelf ook in 70cm uitvoering en zijn erg degelijk.

Waar zijn deze stands te krijgen? Zijn er webshops die deze stands verkopen?
Thanx.

jaco

Heeft KEF zelf geen stands in hun programma.
Voor veel andere Kef speakers wel. Alleen is Kef er erg duur mee. (Stand voor Reference 204c kost maar liefst 750 Euro...)

Anders hebben we ook iemand op het forum die erg handig met rvs is. Misschien kun je die vragen een setje op maat te maken.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

The Dreamer

Heb zelf recentelijk 6 x Q1 aangeschaft voor bioscoop op zolder. Ik heb toen de speakerstands zelf gemaakt van 1,8 MDF.
Aan de plank onder heb ik spikes gemaakt, vervolgens 4 x plank omhoog, zodanig dat er ruimte tussen blijft voor speakerkabel en eventuele verzwaring (zand en/of dergelijke).
De planken omhoog in twee verschillende maten, zodat de vorm ook nog mooi is (beetje moeilijk uit te leggen).
Van de 6 stands heb ik er 5 op oorhoogte gemaakt en 1, de center, een stuk lager en breder, aangezien de Q1 hierin ligt.
Geluid goed!
Uit mijn hoofd even de maten:
Onderplaat: 30 x 40
Naar boven: 20 x 95 en 10 x 95
Bovenplank (moet je onderkant speaker even nameten)

Dit zijn dan wel mijn maten (heb bioscoopstoelen op verhoging staan). Center moet je zo en zo zelf opmeten.
Ik heb zelf de stands nog niet gevuld, wel helemaal afgelakt in het zwart, erg mooi geworden.
Succes,

The Dreamer