Editen van AVCHD formaat

Started by Kingpin, July 27, 2009, 12:46:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mausie

Quote from: papaleo on September 15, 2010, 18:57:22
Voor nu,nog op mijn MacBook Pro (2.8 GHz Intel Core 2 Duo / 4GB) en dat gaat redelijk.
Voor waar jij het gaat gebruiken zou ik dan qua sf voor de 'standaard' bijgeleverde sf gaan want die doet precies de dingen die jij er mee wil gaan doen..... Niets meer,niets minder.

Dat  wou ik ook eerst maar eens proberen. Echter mijn huidige pc en de laptop spelen HD materiaal niet eens normaal af, dus de standaard meegeleverde software van de pana heb ik nog niet geprobeert. Er zal eerst een nieuw PCtje moeten komen.

Zat aan een i7 te denken maar die vind ik best een beetje prijzig...
Zou een kleinere processor (i5?)en een goed videokaart voldoende zijn?
Zo ja, weet iemand een paar voorbeelden van componenten als basis?

tnx
Pioneer LX5090 - Denon AVR3802 - Squeezebox Duet - Dune Prime 3.0 - Boston Acoustics A25 - Velodyne SPL-1200 ultra - Humax 5000

donaldk

Quote from: celerontje on September 15, 2010, 18:58:51
Philip Bloom raad aan om als je met FCP werkt de boel eerst te converteren naar ProRes.

Tja je kan niet anders Final cut werkt alleen met intermediate codecs, totaal geen native editing support. Dan draait het om de vraag of je eerst moet converteren, of dat aan FCP moet overlaten.

Overigens heeft de BBC net 2000 seats van PPro bestelt.

De interne converter/intermediate codec van Edius schijnt het ook goed te doen.

capellma

Quote from: papaleo on August 20, 2010, 09:27:46
Ik film ook met een TM700,en edit (nog niet zo lang) het 50p materiaal met CS5 en (na veel stoeien met CS5) kan zonder enig verlies je bewerkte materiaal gewoon weg schrijven in 1080/50p,je moet het natuurlijk niet gaan wegschrijven in een BR formaat....das natuurlijk zonde van je 50p opnames,want die zijn zo verschrikkelijk rete strak en smooth  8)

Welk template gerbuik je daarvoor in CS5

papaleo

#28
Quote from: capellma on September 18, 2010, 16:44:36
Welk template gerbuik je daarvoor in CS5

Bedoel je de Export Settings?

Deze 'Video' settings gebruik ik wanneer ik het materiaal wegschrijft;

Filters;
Geen

Basic Settings;
Multiplexing: MP4
Stream Comp.: Standard

Basic Vdeo Settings;
Format: H.264
Preset: Custom

TV standard: Pal  
Frame W/H : 1920x1080
Framerate: 50fps Progessive

Bitrate setiings;

>VBR,1pass<
-Target Bitrate: 32 Mbps
-Max. Bitrate: 40 Mbps
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

tiptop

Hier had ik afgelopen maand een HD fototoestel van Panasonic gekocht die ook HD kan filmen. En dat doet die nog goed ook. :)

Helaas had ik geen programma waarmee ik de beelden kon plakken enz...

Op zoek naar een programma hoorde ik overal dat ik dan ook een andere pc/laptop moest hebben om het programma te kunnen draaien.

Naar lang zoeken nu een Asus G53GW-SZ113V besteld met Pinnacle 14 erbij.

Specs;

Videokaart; NVIDIA® GeForce® GTX 460M, with 1.5GB GDDR5 VRAM
Processor; Intel® Core™ i7 Processor 740QM
Geheugen; 8 GB DDR3 1333 MHz

HD scherm, BD-speler en 3D kijken als leuke bijkomstigheid. :thumbs-up:

Daarmee zou het toch goed moeten gaan neem ik aan?! :smile:

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

papaleo

#30
Pinnacle is 'beperkt' tot avchd en 1080i bewerking,mocht je 1080/50p opnames native willen bewerken dan zou je naar Adobe CS5 moet gaan uitwijken.
Met de specs van de PC icm Pinnacle studio 14 zit ruimschoots binnen het bereik  ;)
Aannemend dat het foto toestel geen 1080/50p opnames maakt  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

donaldk

Of een andere Editor.

Papa ik kan niet bij mijn webmail, lijkt wel of heel dds er uit ligt, kun jij wel www.dds.nl of webmail.dds.nl bereiken? Alle andere sites werken wel gewoon, zoals htforum.nl;-).

papaleo

Noop,ik ook niet...., dds ligt plat
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

donaldk

Inderdaad routerstoring, die nu is opgelost, volgens melding op webmail pagina. Vervelend, kan ik nu nog 11 pagina's met webmail gaan doornemen. Ach ja gebeurd wel vaker dat ik er rond deze tijd pas aan toe kom.

tiptop

Quote from: papaleo on October 27, 2010, 19:15:33
Pinnacle is 'beperkt' tot avchd en 1080i bewerking,mocht je 1080/50p opnames native willen bewerken dan zou je naar Adobe CS5 moet gaan uitwijken.
Met de specs van de PC icm Pinnacle studio 14 zit ruimschoots binnen het bereik  ;)
Aannemend dat het foto toestel geen 1080/50p opnames maakt  :D
Ik heb het net even opgezocht en in een demovideo werd aangegeven dat je ook 1080p 24 kan bewerken en overzetten op schijf :)
Het staat niet bij de standaard ingestelde waardes, maar via het menu kan je het wel selecteren als standaard. Dan blijft het ook bij de standaard ingestelde waardes staan. Ook kan je bluray rippen en bewerken. Weet niet of dat geldt voor HDCP beschermde BD's, maar denk het niet.

Las net wel dat mijn camera maar tot 720p gaat, maar ze noemen het wel HD. :hmmm:

In ieder geval is alles goed genoeg en voorbereid op de toekomst. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.