Karma ja/nee

Started by J.A.F._Doorhof, July 23, 2009, 14:30:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Karma ja/nee

Ja
Nee
Geen mening

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Interficior

Geen van beide, ik kan niet echt stemmen.

Dit systeem is té open vind ik. Dan zou het ook zo moeten zijn dat users gebanned kunnen worden omdat hij een zwaar negatief karma heeft, gegeven door users. Echter is dit forum geen democratie, maar wordt het hier geregeld door administrators en moderators. Zodoende zou ikzelf het het mooist vinden als je voor jezelf een soort van "Ban-o-meter" krijgt waarin je je 'score' ziet van hoeveel je op of over het randje zit. Of hoeveel druppels er nog bij de emmer kunnen, of juist hoe vol de maat is. Mooi zou dan ook zijn als anderen dit niet te zien kregen, maar alleen jijzelf zodat je niet door andere users bijvoorbeeld opgehitst kan worden omdat ze zien dat je al op 92% staat. Alleen admins/mods geven dan ook invulling aan deze Ban-o-meter.

Maarja voor zover ik weet moet je dan daar wel net een mooie applicatie voor vinden, dat zal niet altijd even makkelijk zijn.

Kortom: voor mij geldt: het idee is goed, maar zelf vind ik de huidige uitvoering minder.

Dat jij er druk mee bezig bent siert je echt!
Take it or lease it

audionut

Sluit ik me bij aan. Onzin (wel grappig)
Men neme een paar maggies, doen daar wat minipodjes bij en hebbe.... een kamer vol speakers!

Raphie

Ik vind het wel grappig, denk dat je het zo moet zien:

- Veel Karma (+/-) = veel forumactiviteit
- Weinig Karma (+/-) = weinig forumactiviteit
- Overwegend negatief = opmerkingen worden door de Karma brigade niet gewaardeerd (of dit iets zegt over het forum, of over degene die de moeite nemen om te stemmen is een 2e)
- Overwegend postief = member is geliefd bij de Karma brigade.

En wie is dan de Karma brigade? iedereen die zich er toe kan zetten om na een dagje spelen nog steeds op het knopje te drukken........

laat maar lekker staan, ik vind het prima!
JBL PRX Power!

neptune

Ook nee gestemd, beetje kinderachtig toch?
zet hier iets neer

Ralph71

Hier mag ik tenminste wel een - stemmen (nog steeds geen 500 posten)...  :angel:
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

J.S.

Wat mij betreft niet:
- postcount als indicator wel/niet stemmen
- persoonlijke opvattingen/meningen over personen moeten precies dat blijven, daar hoeft de rest geen zicht op te hebben (en meningen veranderen).

jslaman

Quote from: Jack van Dijk on July 23, 2009, 14:43:09
Complete onzin, dus nee.

Zegt de man met ruim 24000 plusjes

Wimpie007

#9
Na alle evoluties is het logisch dat er wel iets wordt geïntroduceerd, maar zoals SOS-Master zegt, weinig karma (oh kijk, 0+ / 0- bij mezelf) geeft meer aan dat je weinig post.  Dat hoeft daarom nog niet te betekenen dat je weinig actief bent, maar wel spaarzaam met reacties, om welke reden dan ook.
Mij stoort het systeem niet echt, maar ik zie er niet echt de toegevoegde waarde van in.  Lijkt me niet de juiste manier om de afweging te maken tussen positief of negatief gedrag op het HTForum.

Then again, prove me wrong :)

EDIT: met "prove me wrong" bedoelde ik, toon aan dat het systeem wél toegevoegde waarde heeft...
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

johnhifi

Quote from: jslaman on July 23, 2009, 14:54:55
Zegt de man met ruim 24000 plusjes

Ja, maar hij kan bij de database dus hij kan veranderen wat ie wil. Als ik hem even lief aankijk geeft ie mij vast ook 10000 plusjes. Of minnetjes natuurlijk. ;)
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Audiofiel

Ik vind het wel een beetje jammer dat nu 1 persoon eigenlijk de hele boel saboteert.

Hoort daar eigenlijk geen ban op te staan als je zomaar met de counter van andere leden gaan knoeien? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

johnhifi

Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

J.A.F._Doorhof

@audiofiel,
All in good spirits.....
Komt wel goed.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Quote from: Jack van Dijk on July 23, 2009, 15:07:50
Ik heb de regels bekeken, zag daar niks in staan over mensen plusjes geven (of minnetjes)  :angel:

LoL!

garmtz


kippekop

#17
Ook nee gestemd, kan me wel voorstellen dat je zoiets gebruikt voor de markt ipv hoe het nu (niet) werkt...

Edit: en hoppa, meteen een minnetje erbij... ik denk niet dat ik echt hoef te raden toch??  :police:
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

bmateijsen


Ralph71

Quote from: garmtz on July 23, 2009, 15:09:23
Ik ben tegen.

Daar kan ik me iets bij voorstellen: -45  :D
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Fransvis

Complete onzin....nee dus.

bmateijsen


Sonic Circle

Gezien de werking tot nu toe; nee.

Misschien dat het karma systeem beter overeind blijft als enkel mods hem gebruiken als 'warning', door dan een negatieve karma te geven.
Of een + bij een bewezen positieve instelling (en dus niet 1 post).

oud_account_1

Nee gestemd.
We hebben al een beter werkende Karma mod: "Meld dit bericht aan de moderator".

(zolang het duurt is het wel grappig btw.)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

J.A.F._Doorhof

@Squadra,
Waren wel even toe aan wat anders dacht ik zo :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"