Nieuwe Ziggo modem: Snelheidverschil tussen bekabeld en draadloos internet

Started by chulin, July 22, 2009, 22:05:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GH

Het kan belangrijk zijn als je bijvoorbeeld meerdere draadloze apparaten gebruikt, dan kun je de verschillende kanalen gebruiken voor verschillende snelheden. Verder zie je bij metingen vaak dat het 5Ghz kanaal minder invloed van buiten heeft omdat de frequentie veel minder gebruikt wordt. Dat kan dus iets uitmaken.
En ik dacht ergens gelezen te hebben (maar zelf geen ervaring mee) dat sommige netwerkkaarten ook gelijktijdig op beide kanalen kunnen werken.

Maar zonder dual band is het ook prima te doen.

chulin

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

GH

Graag gedaan.

Ben je trouwens een beetje tevreden over internet met de nieuwe snelheden van Ziggo? Ik overweeg namelijk een overstap van mijn 20Mb abonnement bij Telfort (waar ik trouwens voor die prijs ook tevreden over ben).

chulin

Eerlijk gezegd wel.
Ik woon in het oude Multikabel gebied en het was altijd uitstekend. Sinds de overname van Ziggo er zijn in het begin wat problemen geweest maar nu alles is prima.
Ik heb een alles-in-1 pakket en sinds maanden draai alles zonder problemen. Ik heb deze week de nieuwe modem gekregen en de snelheiden zijn goed en stabiel te noemen. Draadloos kom ik altijd rond de 21 Mb/s maar zoals je weet het is een router probleem  ::).
Ik doe af en toe een "bedraad test", en deze is ook altijd goed (boven de 48Mb/s).
Over de prijs kan ik niets over zeggen omdat ik niet weet hoeveel jij betaal.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

GH

Goed om te horen dat je tevreden bent over de internet snelheden van Ziggo... Dat was in de beginfase, vele jaren geleden, wel anders.

Ik heb al digitale TV van ze maar Internet en telefonie van Telfort (eur 30 per maand). Met het alles-in-1 pakket van Ziggo krijg ik voor een relatief klein bedrag een stuk snellere verbinding. Toch maar eens goed over nadenken.


chulin

Ik heb hier alles-in-1 extra (€64,95 p/m. Het is idd een stuk duurder maar wel snellere verbinding
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

chulin

Ik heb een Linksys WRT320N en de USB adapter besteld.
Ik zal hier mijn bevindingen posten.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

chulin

Vandaag router en adpater binnengekregen en gelijk geïnstalleerd.
Het resultaat mag er zijn: draadloos verbinding:



IKKE BLIJ  ;)

Trouwens, de satus van draadloze verbinding geeft een snelheid van 270,0 Mbps  :o
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

GH

Dat ziet er netjes uit..... merk je nog verschil met een bedrade aansluiting of is dat nu te verwaarlozen?

Ejorne


chulin

Eerlijk gezegd merk ik weinig verschil.
Ik heb verder niet zo veel gedaan met instellingen. Bij WLAN beveiliging staat standaard WPA2-personal. Is deze goed, of moet ik een andere kiezen(WEP, WPA-enterprise, radius...)?
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

chulin

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

GH

WPA2 is een prima beveiliging, gewoon zo laten staan (en een sleutel kiezen die niet te kort is).

Ejorne


chulin

Quote from: GH on July 28, 2009, 22:59:23
WPA2 is een prima beveiliging, gewoon zo laten staan (en een sleutel kiezen die niet te kort is).

Mooi zo, nogmaals bedankt  ;)

Quote from: Ejorne on July 28, 2009, 23:01:26
Ja, speedtest.net geeft dit juist aan maar speed.io maakt er kennlijk chello van, vreemd...  ???

Onderaan het plaatje staat quicknet
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

phmeijer

Quote from: chulin on July 28, 2009, 21:29:12
Vandaag router en adpater binnengekregen en gelijk geïnstalleerd.
Het resultaat mag er zijn: draadloos verbinding:



IKKE BLIJ  ;)

Trouwens, de satus van draadloze verbinding geeft een snelheid van 270,0 Mbps  :o

He, volgens het plaatje woon je bij mij in het dorp! ;)
Hij geeft dus de provider van de lezer aan. Raar!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

jantje112

Ik heb de kabel lang geleden opgezegd, maar met deze snelheden is het toch wel leuk om weer eens te overwegen.

Is de alles in 1 prijs inclusief dat verkapte bedrag wat je al vast voor de kabel betalen moet als je gebruik maakt? Dus 65 euro of zoals ik vroeger had, een beetje plus de rest?

angel66

hmmm ik pak ruim 43 mb met draadloos.
ik heb er een d-link router tussen hangen.[N]