HDI 2.0 versies updates en popcorn hour C200

Started by J.A.F._Doorhof, July 22, 2009, 20:48:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Even met een ENORME slag om de arm maar de BD primes 2.0 zullen rond eind augustus beschikbaar komen.
Mensen die voor inschrijven krijgen een kleine korting op de adviesverkoop prijs, reken op ongeveer 10,00 korting (zit niet zo bar veel tussen).

Inschrijven kan via info@itccomp.nl

BDprime 2.0    399,00
Dune HD base  299,00

Verder gaan we ook de Popcornhour C200 leveren voor mensen die een alternatief willen:
Popcornhour C200   349,00

LET WEL de prijzen zijn op dit moment de richtprijzen, op het moment van release kan er een wijziging zijn maar wij zullen gewoon de marktprijs hanteren natuurlijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Over de kwaliteit vd Popcornhour C200 tov de Prime kan je waarschijnlijk nog weinig zeggen?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Daarom is het ook best lastig om te kiezen en je in te schrijven

J.A.F._Doorhof

PERSOONLIJK heb ik het meeste vertrouwen in de Dunes.
En er zit een behoorlijk verschil in de vorm dat de Dune BD prime een BD speler heeft.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

En de Dune heeft PCM-out via HDMI of analoog.   De C200 enkel bitstream via HDMI.

J.A.F._Doorhof

Dat was me nog niet opgevallen.
Dan valt de C200 voor mij sowieso af, goed dat je het zegt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Harry HT

Hi,
Quote from: J.A.F._Doorhof on July 23, 2009, 08:20:39
PERSOONLIJK heb ik het meeste vertrouwen in de Dunes.
Het mooie van de Dune HD Base vind ik de analoge 7.1 aansluiting met ondersteuning van de nieuwe geluidsformaten.

Maar wat ik niet kan vinden is dat de Dune HD base het navigatie menu van een Blue-Ray ondersteund. Of komt dat nog met een firmware update?

Zijn er ook HD media players die dvd mooi kunnen upscalen?  (HVQ Realta/ABT 2010)

Gegroet,

Harry

ps. bron: http://dune-hd.com/fullhd_players/104-dune-hd-base.html
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

J.A.F._Doorhof

Hi,
Hij ondersteund gewoon BD playback als speler dus ook de menu's neem ik aan.

DVD upscaling doet hij niet verkeerd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pbrand

Ik zit de discussie HDI versus popcorn al een tijdje te volgen, omdat het er inmiddels op lijkt dat dit dé twee spelers zijn waar ik naar op zoek ben. Ik wil namelijk naast muziek luisteren ook eindelijk eens gaan genieten van het afspelen van BD. Net een nieuwe TV gekocht dus ik ben er klaar voor  8)

Kan iemand me echter vertellen hoe het met de audio-ondersteuning zit van oudere receivers die geen hd formaten ondersteunen? Ik heb namelijk een Marantz SR 4300 en die kent wel dolby digital en DTS maar geen HD.

Zoeken op internet leverde mij op dat DTS-HD ook altijd een core meestuurt met 'gewoon' DTS zodat ik films met DTS-HD altijd zou moeten kunnen horen via mijn receiver. Ik las echter ook dat dat bij Dolby true hd niet gebeurt.

Heb ik dat goed gelezen en wat betekent dat dan voor het geluid? Kan ik dan dus geen blu-ray schijfjes draaien die alleen dolby true hd uitsturen? Of biedt de Dune of de popcorn hierin ondersteuning door het signaal te converteren of zo? Dit heb ik nog niet echt goed uit de specs kunnen halen.

Trouwens best lastige materie hoor, als je je een beetje wilt orienteren  :sadlike: Moet ik een HDI Dune 2 nemen, of een popcorn hour C200, of gewoon zelf een simpele HTPC bouwen... best lastig allemaal  :hehe:

J.A.F._Doorhof

HTPC zou ik zelf niet meer doen hoewel we ze nog steeds verkopen.
Een speler geeft een betere beeld/geluidskwaliteit (als je een goede koopt) en is makkelijker in gebruik en speelt tegenwoordig nagenoeg hetzelfde af.

De streams kun je altijd als analoog uit laten lopen bij de dunes waardoor je gewoon je 5.1 of 7.1 ingang gebruikt en dus volledig kan genieten van de topkwaliteit geluid van de HD bronnen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hifiman

Kun je met de BD speler van de Dune eigenlijk ook de ondertitels omhoogschuiven ivm CIH opstelling ?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Harry HT

Hi,
Quote from: J.A.F._Doorhof on July 23, 2009, 09:51:48
Hij ondersteund gewoon BD playback als speler dus ook de menu's neem ik aan.
Dat is het punt juist, alleen voor dvd zie ik het vermeld staan.  :mellow:

Maar goed, we wachten wel op je review  ;D 

Gegroet,

Harry

http://dune-hd.com/fullhd_players/104-dune-hd-base.html
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

pbrand

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 24, 2009, 08:50:45
De streams kun je altijd als analoog uit laten lopen bij de dunes waardoor je gewoon je 5.1 of 7.1 ingang gebruikt en dus volledig kan genieten van de topkwaliteit geluid van de HD bronnen.

Ik begrijp dus dat ik gebruik moet maken van een analoge 5.1/7.1 kabel als ik blu-ray films wil afspelen via mijn oudere receiver? Jammer dat dat niet ook via de optische uitgang geregeld kan worden  :unhappy:

J.A.F._Doorhof

Dat is een veel gehoorde misvatting.
Het is juist goed dat het via analoog wel kan.
Optisch/coax kan sowieso niet omgaan met de nieuwe geluidsvormen, alleen HDMI.
Dus JUIST de analoge uitgangen bieden voor iedereen een oplossing (tenzij je ook geen analoge ingangen hebt natuurlijk).

Daarbij komt dat het simpelweg ENORM goed klinkt via de 7.1 uitgang, beter dan de bitstream via coax :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hifiman

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 24, 2009, 08:53:59
zover ik weet is er maar 1 BD speler die dat kan toch ?
Ik beschouw deze vraag als een antwoord  ^-^

hifiman

Quote from: Harry HT on July 24, 2009, 09:19:51
Hi,Dat is het punt juist, alleen voor dvd zie ik het vermeld staan.  :mellow:
Werkt ook voor blu-ray, heb het zelf mogen aanschouwen bij een forumlid  :)

pbrand

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 24, 2009, 09:25:10
Dat is een veel gehoorde misvatting.
Het is juist goed dat het via analoog wel kan.
Optisch/coax kan sowieso niet omgaan met de nieuwe geluidsvormen, alleen HDMI.
Dus JUIST de analoge uitgangen bieden voor iedereen een oplossing (tenzij je ook geen analoge ingangen hebt natuurlijk).

Daarbij komt dat het simpelweg ENORM goed klinkt via de 7.1 uitgang, beter dan de bitstream via coax :D

Mijn Marantz heeft wel analoge ingangen denk ik. Kan me niet voorstellen dat ie dat niet heeft  :D

Een analoge kabel wordt alleen weer zo duur omdat daar de kwaliteit toch veel belangrijker is dan bij een digitale kabel. 7.1 heeft mijn Marantz volgens mij niet dus 5(.1) is voldoende. Kun je misschien een goedkope, maar toch goede, kabel aanbevelen? Ik hoor geen verschil in geluid als ik de 220v stekker van mijn receiver in de wandcontactdoos omdraai, dus blijkbaar is mijn gehoor daarin niet zo heel kritisch  :angel:

bmateijsen

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 24, 2009, 09:25:10
Daarbij komt dat het simpelweg ENORM goed klinkt via de 7.1 uitgang, beter dan de bitstream via coax :D

Daarbij is het wel jammer dat de Dune alles large uitstuurt, geen mogelijkheid heeft tot bass-management en/of levels instellen en niet aan time-alignment doet. Dus alleen wanneer de versterker de analoge ingang digitaliseert, heb je daar voordeel mee. In de andere gevallen vind ik het een flink gemis!

neptune

Vraag van pbrand was ook of er met het nieuwe formaat ook een standaard dts of dd signaal wordt meegestuurd voor versterkers die wat ouder zijn.
Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk.
zet hier iets neer

bmateijsen

#21
Quote from: neptune on July 24, 2009, 10:12:59
Vraag van pbrand was ook of er met het nieuwe formaat ook een standaard dts of dd signaal wordt meegestuurd voor versterkers die wat ouder zijn.
Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk.

Ja, de core wordt altijd meegestuurd (als je hem direct vanaf blu-ray draait, of zelf de rip hebt gedaan).
Van gedownload materiaal is dat natuurlijk niet zomaar te zeggen.

pbrand

Quote from: bmateijsen on July 24, 2009, 10:18:06
Ja, de core wordt altijd meegestuurd (als je hem direct vanaf blu-ray draait, of zelf de rip hebt gedaan).
Van gedownload materiaal is dat natuurlijk niet zomaar te zeggen.

Ik heb juist gelezen dat er alleen bij DTS een core wordt meegestuurd, en dus niet voor dolby digital (true hd). Maar voor dat laatste wordt er dus ook altijd een core meegestuurd?

Dat zou betekenen, dat alle blu-rays gewoon op mijn receiver kunnen worden afgespeeld zonder extra analoge bekabeling :laugh:

bmateijsen

Quote from: pbrand on July 24, 2009, 10:22:20
Ik heb juist gelezen dat er alleen bij DTS een core wordt meegestuurd, en dus niet voor dolby digital (true hd). Maar voor dat laatste wordt er dus ook altijd een core meegestuurd?

Dat zou betekenen, dat alle blu-rays gewoon op mijn receiver kunnen worden afgespeeld zonder extra analoge bekabeling :laugh:

Dat geldt voor alle formaten.. Daarnaast hebben veel blu-ray's, als de mogelijkheid van een Core meesturen er niet bij zit, direct een DD of DTS track beschikbaar ;)

Groet,

Bjorn

LittleNinja

Toch denk ik dat je er verstandig aan doet om die analoge connectie te maken.. Het geluid zal er naar alle waarschijnlijkheid nog een aardig stukje van kunnen opknappen met HD audio formaten. ;)

Quote from: pbrand on July 24, 2009, 10:22:20
Ik heb juist gelezen dat er alleen bij DTS een core wordt meegestuurd, en dus niet voor dolby digital (true hd). Maar voor dat laatste wordt er dus ook altijd een core meegestuurd?

Dat zou betekenen, dat alle blu-rays gewoon op mijn receiver kunnen worden afgespeeld zonder extra analoge bekabeling :laugh:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview