BIPOLE

Started by kermit, July 23, 2003, 23:29:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kermit

Sinds een week ben ik in het bezit van bipole luidsprekers. Ik ben zeer onder de indruk van deze luidsprekers. Heb eerst getwijfeld,maar heb toen toch het risico genomen om ze te kopen en met succes. Ik heb altijd normale achterluidsprekers gebruikt, tot een week geleden. Wat een voorruitgang , een zeer goede spreiding van het geluid en de effecten springen er echt uit. Ik had het eerder moeten doen, maar door alle tegenstrijdige berichten dat bipole alleen bij dolby prologic goed klinkt, verwijs ik naar het rijk der fabelen.
Brian

J.A.F._Doorhof

Hi,

Vaak worden daar DIPOLEN bedoelt.
Bipolen werken wezenlijk anders.

Persoonlijk ben ik ZEER voor direct stralers, maar zoveel mensen zoveel smaken  ;).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bryan vd B

hi,

ik heb pas geldeden ook een setje bipolaire surrounds gehoord en was ook erg onder de indruk.
hij had toch de plaatsing van een straler en tegelijkertijd was het geluidsbeeld veel groter en leek het net of de ruimte waar je inzat groter was.

Ik werk nu nog met direktstralers maar ga denk ik toch ook over op bipolaire speakers.
dit hangt af van de test die ik volgende week zaterdag ga uitvoeren want heb nu speakers gehoord die mij heel erg bevielen maar deze nog niet thuis gehoord en in die serie hebben ze ook bipolaire surrounds en hoor ik veel goede dingen over.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

HJ

ik gebruik ze ook en ik ben er zeer tevreden over.
:)

bryan vd B

Quote from: guzz on July 24, 2003, 18:53:04
ik gebruik ze ook en ik ben er zeer tevreden over.
:)

Welk merk gebruik jij???

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Mark Beerens

Hey,

Heb je toch gekozen voor bipoles? Welk merk/type is het uiteindelijk geworden. Ik vind dat je in een kleine ruimte een goede speaker hebt aan een bipoles, omdat je eigenlijk het beste van twee werelden combineert. Diffuus geluid wat toch goed te plaatsen is (beetje paradoxaal, ok).

Maar mooi dat je er tevreden mee bent.

MvG,

Mark.
:: Mission 753 :: Arcam Diva A85 + P85 :: Marantz CD-16 :: Eichmann Six :: Nordost Flatline Gold MKII ::

HJ

ik gebruik de magnat needle serie.ze klinken wat mij betreft goed genoeg(tot nu toe dan ;D).

bryan vd B

Quote from: guzz on July 26, 2003, 14:17:01
ik gebruik de magnat needle serie.ze klinken wat mij betreft goed genoeg(tot nu toe dan ;D).


waarom zouden ze niet goed genoeg klinken? dat zijn toch mooie speakers.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

HJ

bryan zo bedoel ik het niet hoor,ik vind ze geweldig klinken maar als ik een keer in een groter huis kom te wonen komen er misschien wel grotere speakers.maar nu ben ik dik tevreden hoor 8)

ub4b

Heb twee paar dipolen als surround en de diepte en spreiding naar achter toe is echt zalig. Voor mij geen direct straler achteraan, dat bemoeilijkt alleen maar de sweet spot tenzij je een gigantische ruimte hebt.