Oke, het worden dus monitoren: er is een voorkeur ontstaan...

Started by sandervg, July 18, 2009, 14:36:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tiptop

Quote from: sandervg on July 21, 2009, 09:24:14
Allemachtig! Ik heb net een blik geworpen op je topic. Wat een prachtige HT ruimte!!! Van zoiets kan ik alleen maar dromen.  :worship:

En waarom uiteindelijke de Toys? Ik bedoel: je hebt kosten nog moeite gespaard met het samenstellen van deze ruimte. Heb je ook andere / duurdere monitors overwogen (bv. van duurdere Sonus Faber monitor of Wilson Benesch monitoren of andere merken dan de BB&G collectie?)

Net ook even gekeken :) WOW! :o

Super,Super,Super!

Ik ben niet jaloers, maar benijd je zeker! 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

garmtz


sandervg

Ik ga toch nog even door (sorry Garmt   :devil: )....   ;)

STEL dat ik uit ga komen op Sonus Faber Toy luidsprekers (staan bovenaan de short list), wat voor receiver zou ik met de Sonus Faber Toy kunnen combineren??? (prijsklasse 1000 - 2000 EUR)
Probleem: BB&G verkoopt eigenlijk alleen de Pioneer in mijn prijsklasse en de mooiste match (de nieuwe Arcam) is gewoon 100% te duur. Basis eisen qua functionaliteit zijn het kunnen ondersteunen van de nieuwe geluidsformaten en HDMI kunnen schakelen.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

bmateijsen

Realiseer je wel dat de match enorm belangrijk is van luidspreker, subwoofer en versterker......

sandervg

Quote from: bmateijsen on July 24, 2009, 10:15:38
Realiseer je wel dat de match enorm belangrijk is van luidspreker, subwoofer en versterker......
Ehhh... ja, volledig mee een. Dus daarom toch ook deze vraag ???  Maar ik heb ook al een losse stereo setup staan, dus ik kan me niet veroorloven om 4000 euro neer te tellen voor een Arcam. Of zeg je eigenlijk dat de Toy eigenlijk alleen goed klinkt als het gecombineerd wordt met Arcam?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

hifiman

Quote from: bmateijsen on July 24, 2009, 10:15:38
Realiseer je wel dat de match enorm belangrijk is van luidspreker, subwoofer en versterker......
En akoustiek en luisteraar ;)

bmateijsen

Quote from: sandervg on July 24, 2009, 10:41:48
Ehhh... ja, volledig mee een. Dus daarom toch ook deze vraag ???  Maar ik heb ook al een losse stereo setup staan, dus ik kan me niet veroorloven om 4000 euro neer te tellen voor een Arcam. Of zeg je eigenlijk dat de Toy eigenlijk alleen goed klinkt als het gecombineerd wordt met Arcam?


Nee, dat zeg ik niet ;). Ik zeg alleen dat je nu informatie gaat vragen aan mensen, die dan wel specifiek die luidspreker op die combi geluisterd moeten hebben, met een goed aansluitende subwoofer. ;).

Wij hebben inmiddels meerdere installaties gedaan met de Pioneer SC-LX71 en Toy's...

Groet,

Bjorn

sandervg

Quote from: bmateijsen on July 24, 2009, 10:59:27
Wij hebben inmiddels meerdere installaties gedaan met de Pioneer SC-LX71 en Toy's...
Staat genoteerd  ;)

En welke andere mooie combinaties hebben jullie gehoord met meer betaalbare receivers die HD ondersteunen?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

bmateijsen

Quote from: sandervg on July 24, 2009, 11:19:25
Staat genoteerd  ;)

En welke andere mooie combinaties hebben jullie gehoord met meer betaalbare receivers die HD ondersteunen?

Wij hebben niet de mogelijkheid om alle combi's te beluisteren ;). Het is niet alleen het product, maar er is gewoon veel meer wat telt.
De beste producten bij elkaar, maken niet de mooiste set ;).

Maar ik hoef niet te herhalen wat Garmt hierboven al heeft beschreven. ;)

Jimmy Conway

Quote from: Harry HT on July 19, 2009, 00:23:00
Hi,

Helaas heb ik zelf achter monitoren, zodoende deze ook op small staan.
Wanneer ik bij forumleden thuis luister die gelijke vloerstaanders voor en achter hebben, is goed te horen wat ik thuis mis. Veel laag is te horen vanuit de surrounds, eerst wist ik dat niet eens.  O0  O0

Gegroet,

Harry

Ik was onlangs in een wat grotere bioscoop, en daar viel me op dat de 'klappen' uit de surrounds net zo hevig waren als de 'klappen' uit de fronts.
Dat effect gaat hoe dan ook met een sub ergens voor gewoon niet lukken en al helemaal niet met patricia-barber-monitoren... :dozingoff:


sandervg

Quote from: bmateijsen on July 24, 2009, 11:24:50
De beste producten bij elkaar, maken niet de mooiste set ;).
Je hebt te veel naar het Nederlands voetbal gekeken  :pompom:  :D
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Sonic Circle

Ik begrijp dat je HD-audio wilt kunnen afspelen. De afweging die ik maakte (precies dezelfde als jij nu moet maken) is dat ik niet nu al voor een AVR-600 wilde gaan. BB&G heeft nog een Arcam AVR-300 in de occassion als het goed is. Kan geen HD-audio afspelen maar is ondanks dat misschien net zo goed als een Pioneer die dit wel doet.

De holografische afbeelding die de Arcam neerzet was voor ons de doorslag.

Gewoon een tip ;).
Kun je in de toekomst altijd nog over op een versterker mét HD-audio ondersteuning als het meer in je budget of mogelijkheden ligt.

bmateijsen

Quote from: Jimmy Conway on July 24, 2009, 11:25:34
Ik was onlangs in een wat grotere bioscoop, en daar viel me op dat de 'klappen' uit de surrounds net zo hevig waren als de 'klappen' uit de fronts.
Dat effect gaat hoe dan ook met een sub ergens voor gewoon niet lukken en al helemaal niet met patricia-barber-monitoren... :dozingoff:


Een bioscoop is niet te vergelijken met een thuis situatie ;), maar je bent welkom om eens in onze cinema in Hilversum plaats te nemen ;).

Groet,

Bjorn

celerontje

Even een domme opmerking: ???
Hoe zou de combi zijn van een Pioneer receiver als HD processor en een oudere Arcam receiver als eindbak?
Want de AVR 200 en 300 serie zijn naar verhouding tegen spotprijzen te koop, 2de hands.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Tube-freak

Als je een blu ray speler analoog aansluit en de speler de decoding laat doen dan heb je sowieso HD geluid en heb je geen nieuwe receiver nodig.  Enige nadeel is dan wel dat het Bass management niet helemaal in orde is op de meeste spelers. De nieuwste pioneers komen al aardig in de buurt van hoe het hoort overigens.  Maar met een nieuwe receiver heb je natuurlijk wel goed bass management.  Ik zou niet weten welke het beste is overigens.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

bmateijsen

Quote from: celerontje on July 24, 2009, 14:20:56
Even een domme opmerking: ???
Hoe zou de combi zijn van een Pioneer receiver als HD processor en een oudere Arcam receiver als eindbak?
Want de AVR 200 en 300 serie zijn naar verhouding tegen spotprijzen te koop, 2de hands.

Dubbele volume knop ;), dat zou ik nooit wellen... Verder is voorversterker ook bepalend voor de prestatie als geheel.

celerontje

Je hoeft maar 1 knop te gebruiken... ;)
Quote from: bmateijsen on July 24, 2009, 14:35:32
Verder is voorversterker ook bepalend voor de prestatie als geheel.
Zo goed als een AVR600 zal het natuurlijk niet worden, maar als het er beter van gaat klinken, t.o.v. een Pioneer alleen, kan het toch interessant zijn? ??? ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

royal d

Waarom kies je niet voor een tussenstap? Bijvoorbeeld een mooie Denon met de nieuwere formaten, volgens mij vragen de Toy's nu ook weer niet heel veel stroom:)

Kan je op je gemak sparen voor de avr 600 :)

bmateijsen

Quote from: D.E. on July 24, 2009, 14:39:18
Waarom kies je niet voor een tussenstap? Bijvoorbeeld een mooie Denon met de nieuwere formaten, volgens mij vragen de Toy's nu ook weer niet heel veel stroom:)

Kan je op je gemak sparen voor de avr 600 :)

De Toy is niet heel gevoelig... ;)

Automaat

Even wachten? Er zijn hier zet mensen die spelen met een AVR350 maar aangegeven hebben toch een AVR600 te willen. Misschien dat je dan een leuke slag kan slaan.
Of je moet nieuw willen hebben.
Reading the HTForum is learning every day!!

Starred

Een Pio receiver/bluray combi is niet eens zo gek bij de Toys. Zeker als het puur HT is.

Misschien even wachten op de nieuwe modellen die er aan komen, die zijn jitterfree bij surround (huidige modellen alleen bij stereo)



bmateijsen

Quote from: Starred on July 24, 2009, 20:12:20
, die zijn jitterfree bij surround (huidige modellen alleen bij stereo)


Volgens mij werkt het ook bij surround nu, dus weet je zeker dat het alleen bij stereo is?

Groet,

Bjorn

Starred

Quote from: bmateijsen on July 24, 2009, 20:27:09
Volgens mij werkt het ook bij surround nu, dus weet je zeker dat het alleen bij stereo is?

Groet,

Bjorn

Yep. Zie onder.

QuotePioneer has taken the wraps off two exciting new AV receivers, due for release in the UK this autumn - and HCC was first in line to play with them. The SC-LX82 and SC-LX72 are third generation digital amps from the brand, and the first to introduce a multi-channel version of PQLS (Precision Quartz Lock System), its proprietary anti-jitter technology. PQLS aims to reduce distortion caused by timing errors which can occur over HDMI by allowing an AV receiver to control a Blu-ray player's clock frequency. The first version of PQLS worked only with two-channel PCM and was designed to improve the fidelity of stereo CDs. It required both a PQLS compatible BD player and receiver to work. The updated version works on multichannel PCM sources, and again needs matched components.

sandervg

Het valt me op, na wat gegoogle en wat duitse / engelse bladen te hebben gelezen, dat de Sony STR DA5400ES goed uit de verf komt. Niet al te duur, dus misschien is dat voor mij een goede start met bv. de Toys of de Tannoys in afwachting van het goedkopere broertje van de Arcam 600 (ze zullen heus wel volgend jaar met een goedkoper model komen)

@Sonic Circle: heb jij destijds de Toys vergeleken met de Acram 350 en de Pioneer (of andere receivers)? Wat waren je bevindingen?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian