Review "Xtreamer" op hardware.info

Started by AllStar, July 17, 2009, 19:19:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Erik

Klinkt leuk maar kan hij ook video_ts mappen afspelen? Die haal ik nog wel eens binnen en de meeste goedkope apparaten hebben hier problemen mee.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Roc

Ben ik ook erg benieuwd naar. Heb er twee van besteld.

AllStar


Hanz71

Ook bij tweakers.
Nadeel volgens hen:  Herriefan...

AllStar

Fan is niet stil inderdaad, maar:

Quote from: Hardware.InfoAan de achterzijde van de Xtreamer bevindt zich ook een heel kleine fan, welke tot onze schrik een ronduit afschrikwekkende hoeveelheid kabaal produceert wanneer we het apparaat aanzetten. Gelukkig is de snelheid in drie stappen te regelen en vanaf firmware 1.0.1, waarmee we uiteindelijk de test uitvoeren, kan deze geheel worden uitgezet. Let op: dit wordt nadrukkelijk afgeraden door Xtreamer en voor het afspelen van HD films wordt zelfs afgeraden de fan langzamer dan op de 'Medium' stand te laten draaien. Aan de andere kant, tijdens onze test in een niet bijzonder koel testlab draaide de Xtreamer uren achtereen met een grote verscheidenheid aan content, zonder dat de ventilator harder dan in de laagste stand stond. Warmteproductie is altijd een heikel punt bij mediaspelers, ook de Sigma 8635 kan flink heet worden. Het beste is de speler positioneren met voldoende ruimte eromheen.

Marcel_T.

Zodra de fan problemen zijn opgelost is dit wel een interessant apparaat. Misschien in de nieuwe batch?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Moondust

Quote from: AllStar on July 17, 2009, 19:19:13
http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnaGppZGia/Xtreamer_mediaspeler_test/

Leuk apparaat  ;)

Men komt niet verder dan het oordeel dat de beeldkwaliteit goed is. Over de geluidskwaliteit die wordt geproduceerd wordt met geen woord gerept. De focus ligt overduidelijk op de gebruiksmogelijkheden. Jammer.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Marcel_T.

Over geluidskwaliteit zegt David dit:

"Geluidskwaliteit is hetzelfde verhaal - digitaal is digitaal en analoog valt onder 'goed genoeg'. Dit is geen high end audioapparatuur met dure DA-converters, een uitgebreide analyse van het geluid heeft dan ook weinig zin."
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Moondust

#9
Quote from: Marcel_T. on October  2, 2009, 12:17:20
Over geluidskwaliteit zegt David dit:

"Geluidskwaliteit is hetzelfde verhaal - digitaal is digitaal en analoog valt onder 'goed genoeg'. Dit is geen high end audioapparatuur met dure DA-converters, een uitgebreide analyse van het geluid heeft dan ook weinig zin."

Goed genoeg zegt me absoluut helemaal niets. Een dergelijke uitspraak beidt totaal geen houvast. Ook de term "digitaal is digitaal" en de bijbehorende opmerking dat er dan geen kwaliteitsverlies optreedt wordt lang niet door iedereen ondersteund. Maar je hebt gelijk als je zegt dat dergelijke apparaten niet op de highend markt gericht zijn. En zoals we allemaal weten is de doorsnee consument (wat een ongelooflijk denigrerend woord) niet gericht op kwaliteit, maar op kwantiteit. Ik zal het wel nooit gaan snappen. ;-)
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Marcel_T.

Mee eens. We kunnen alleen maar hopen dat er elders nog een meer serieuze test verschijnt. Overigens neig ik meer naar de Asus O'Play (als die tenminste HD audio doorgeeft).
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650