De Set van Space

Started by SpaceJS, July 16, 2009, 23:50:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SpaceJS

Bij deze een beschrijving van mijn set

Het zenuwcentrum bestaat de de voorversterker annex processor annex DAC Proceed PAV/PDSD. Hierop is digitaal de CD-speler meridian 508.24 aangesloten. Ook digitaal is de tv Sony 40W4000 en de PS3 aangesloten. De video switching mogelijkheid wordt niet meer gebruikt.  Als analoge bron is de Linn LP12 via een musical Fidelity X-LPS v3 aangesloten en een Cyrus One Tuner. Voor versterking wordt de Bryston 4B NRB gebruikt. De speakers zijn van O.L.S alleen het type is niet meer verkrijgbaar. Voor films heb ik er ook nog een subwoofer van KEF bij staan.

Voor het aansluiten van de analoge apparatuur gebruik ik de van Den Hul The Second voor de Tuner en de Van den Hul MC Gold voor de verbinding van Phono-
pre naar mijn voorversterker. Tussen de PAV en de PDSD zit voor het doorlussen van de analoge bronnen de van den Hul MC Silver IT  Balanced MKI met cinch pluggen (staat nu niet op de foto). Tussen de PDSD en de eindtrap zit de van den Hul MC Silver IT  Balanced MKI met XLR pluggen. Als Speaker kabel gebruik ik OCOS kabel.













Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

johnhifi

#1
 :thumbs-up:

Mooie set. Ik denk dat dat heel lekker wegluistert zo. :)

Ook leuk dat er eens wat anders op een speaker staat dan de eeuwige bloemenvaas of Living Colours lamp. Beschadigt hij of zij niets tijdens het erop springen?

Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

SpaceJS

Quote from: johnhifi on July 17, 2009, 10:18:07
:thumbs-up:

Mooie set. Ik denk dat dat heel lekker wegluistert zo. :)

Ook leuk dat er eens wat anders op een speaker staat dan de eeuwige bloemenvaas of Living Colours lamp. Beschadigt hij of zij niets tijdens het erop springen?



Luister zeker goed weg  ;D. De kater houd gelukkig alles heel en de andere kater ook. Ze laten soms wel de speakers even wankelen wanneer ze er vanaf springen,

De linker kater is inmiddels groter als de rechter kater.

Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

ivo1986

Mooie Set.

Je kan iig geen derde kater erbij nemen.
Of dan toch maar voor surround gaan.

jslaman

Er past er nog 1 op de sub links in de hoek!

Fatalfelix

Leuke set, nog zo'n Space Ibiza afbeelding op de achtergrond en de ht is compleet  8)

Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

SpaceJS

Hmm, ik dacht dat dat soort verlichting nogal veel verstoring gaf  ;D
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

S@m

Mooie set...misschien eens iets anders onder de luidsprekers proberen ivm resonantie.



Staat dit bord overigens bij jou in de straat...?

SpaceJS

Nee dat bord staat niet bij mij in de straat   ;D, is overigens wel een euvel dat nogal eens voorkomt bij albino katten. Waarom denk je overigens dat ik last heb van resonantie?
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

advr



altijd leuk weer een LP12 bezitter te zien en nog wel dezelfde uitvoering als ik heb ;D ;D

wel zou ik de LP12 op multiplex zetten ipv van glas. De Lp12 is zo'n beetje ontworpen voor een "houten" ondergrond ipv glas waar trillingen niet in opgenomen kunnen worden.
Probeer eens berken multiplex :alien:

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

S@m

Quote from: SpaceJS on July 17, 2009, 20:39:28
Waarom denk je overigens dat ik last heb van resonantie?



Omdat je luidsprekers op een laminaat/houten vloer staan met enkel een dun stukje plaat van één of ander materiaal eronder. Het lijkt mij in dit geval niet vreemd als de vloer 'meedoet'.

Misschien het overwegen waard om je luidsprekers eens op 2 zware tegels te plaatsen (en koppelen met spikes), wie weet...

SpaceJS

#11
Quote from: advr on July 17, 2009, 21:59:04
altijd leuk weer een LP12 bezitter te zien en nog wel dezelfde uitvoering als ik heb ;D ;D

wel zou ik de LP12 op multiplex zetten ipv van glas. De Lp12 is zo'n beetje ontworpen voor een "houten" ondergrond ipv glas waar trillingen niet in opgenomen kunnen worden.
Probeer eens berken multiplex :alien:

Ad.

Ik heb de LP12 in onderdelen bij elkaar verzameld via ebay en marktplaats. Sinds woensdag is hij compleet. Ik zal zo'n plank eens proberen. Ben benieuwd.
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

SpaceJS

Quote from: S@m on July 17, 2009, 22:22:19
Omdat je luidsprekers op een laminaat/houten vloer staan met enkel een dun stukje plaat van één of ander materiaal eronder. Het lijkt mij in dit geval niet vreemd als de vloer 'meedoet'.

Misschien het overwegen waard om je luidsprekers eens op 2 zware tegels te plaatsen (en koppelen met spikes), wie weet...

Ah op die manier. Gelukkig hoef ik daar niet bang voor te zijn. Het is een zware houten vloer op een gedempte ondervloer op dik beton dus die trilt niet echt mee. De speakers staan overigens met spikes op een tegel.
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

S@m

Aha, ach 't is ook zomaar een idee. Misschien als je eens zin heb in rommelen een zwaardere tegel proberen... ;)

SpaceJS

Quote from: S@m on July 18, 2009, 08:04:18
Aha, ach 't is ook zomaar een idee. Misschien als je eens zin heb in rommelen een zwaardere tegel proberen... ;)

Dat kan natuurlijk altijd, en mooi granieten plateau is natuurlijk altijd mooier.
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

S@m

Quote from: SpaceJS on July 18, 2009, 11:16:34
een mooi granieten plateau is natuurlijk altijd mooier.

Maar prijzig...

Daarom is het misschien verstandig om eerst een oude zware (stoep)tegel te gebruiken en als dit positief uitpakt kan je overwegen deze tegel een kleur te geven óf graniet/marmer te kopen. Een hele goedkope, maar toch optisch prettige, is bij een tuinaanleg handelaar Belgisch/Chinees hardsteen te kopen... ;)

advr

Quote from: SpaceJS on July 17, 2009, 22:41:49
Ik heb de LP12 in onderdelen bij elkaar verzameld via ebay en marktplaats. Sinds woensdag is hij compleet. Ik zal zo'n plank eens proberen. Ben benieuwd.

een te starre ondergrond vindt de LP12 niet fijn :nowink:
tevens zou ik de lp12 eens moeten laten afstellen. veel dingen kun je zelf maar een juiste afstelling laat je LP12 swingen!  :pompom:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

SpaceJS

Quote from: advr on July 18, 2009, 18:05:24
een te starre ondergrond vindt de LP12 niet fijn :nowink:
tevens zou ik de lp12 eens moeten laten afstellen. veel dingen kun je zelf maar een juiste afstelling laat je LP12 swingen!  :pompom:

Over dat afstellen is inderdaad veel te vinden. Daar heb ik me dan ook aan gehouden dus dat zit wel goed :). Die plank ga ik nog regelen.
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

advr

Quote from: SpaceJS on July 18, 2009, 21:24:21
Over dat afstellen is inderdaad veel te vinden. Daar heb ik me dan ook aan gehouden dus dat zit wel goed :). Die plank ga ik nog regelen.

het was ook maar een toespeling zonder bijbedoeling. een mooie berken multiplex en rubber voetjes voor eronder. dan kun je hem wel op de glasplaat zetten. ;D

welk element gebruik je eigenlijk?
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

SpaceJS

Quote from: advr on July 18, 2009, 21:43:36
het was ook maar een toespeling zonder bijbedoeling. een mooie berken multiplex en rubber voetjes voor eronder. dan kun je hem wel op de glasplaat zetten. ;D

welk element gebruik je eigenlijk?

Bedoel je rubber voetjes nog tussen het multiplex en de glasplaat?

Het element is een empire MC1000 vd Hul, de voorloper van de MC 10 maar inmiddels is het helemaal een vd hul mc 10.
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

advr

ja, rubberen voetjes tussen hout en glas. je kunt beginnen met stukjes kurk. je moet proberen de trillingen af te voeren, een lp12 houdt niet van ontkoppeling via spikes of een harde ondergrond..  8)

mooi element!! ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

kwam een fotootje tegen van mijn lp12 op berken, ik heb tevens een Trampolin base.  :alien:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

SpaceJS

Die van jou ziet er ook netjes uit. Helaas heb ik de trampolin er niet onder zitten maar nog wel de solid base. In de toekomst komt die nog wel. Of ik ooit voor de lingo ga weet ik nog niet, je hoort er verschillende verhalen over. Ik heb nu in ieder geval de valhalla als voeding.
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

advr



de lingo is een enorme sprong voorwaarts in rust en ook het laag heeft er enorme voordelen van.... :pompom:

heb overigens ook de Linto O0
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

SpaceJS

Quote from: advr on July 19, 2009, 21:25:36
de lingo is een enorme sprong voorwaarts in rust en ook het laag heeft er enorme voordelen van.... :pompom:

heb overigens ook de Linto O0

Ok, sommige zijn van mening dat de weergave dan op die van een CD begint te lijken :). Maar goed zoals je ziet is er in het rek echt geen ruimte meer voor en financieel eigenlijk ook niet dus voorlopig doe ik het maar met de valhalla. Ik had eerst overigens een Rega Planar 3 dus het was nu al een hele stap voorwaards.
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub