Calibreren HT

Started by Vuilnisbak, July 23, 2003, 13:05:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vuilnisbak

Hoi,

Vanaf morgen ben ik ook een trotse bezitter van een heus HT ;D. Ik denk dat ik qua apparatuur wel goed bezig ben, maar niet qua plaasting en afstelling. Nu heb ik wat her en der opgevangen over het calibreren van je tv en set met een test-dvd en een dB-meter en dus wou ik weten of het:
- echt nodig is om te calibreren (dus tv en set)
- wat moet je dan precies aanschaffen.

Alvast bedankt.

bmateijsen

Er staat een leuk artikel op Hifi.nl over het instellen en benodigdheden...

Groet Bjorn

Vuilnisbak

Waar koop je (jullie) over het algemeen dB-meters en test-dvd's? Wat moet zoiets kosten?

suyver

Frank verkoopt beide (zie link naar ITC online shop bovenaan de pagina). Dat is het makkelijkste.

Andere alternatieven: DVD's bij willekeurige online shop (play, amazon, cdwow, ezydvd, ...). De dB meter kan je ook bij Conrad kopen.

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Vuilnisbak

Daar vind ik dan deze:

Home Theater tune up & dB meter
De perfecte combi voor de HT tweakers


Is dit een alles-in-1 kit? Heb ik hiermee alles in huis dan?
Is dit ook voor je tv af te stellen?

J.A.F._Doorhof

Helemaal correct.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vuilnisbak

Zit daar dan ook een handleiding bij voor echte newbies like myself, ofwel met een soort Dick Bruna-achtige uitleg?  :P

Btw: zijn Db-meters dan zo duur, of is het de test-dvd?

J.A.F._Doorhof

Hi,

Wat is duur, de DVD kost los € 29,50 en de dB meter € 35,50, dat zijn redelijk normale prijzen voor deze dingen.

Er zit een hele duidelijk handleiding op de DVD, elk patroon wordt goed en duidelijk uitgelegt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vuilnisbak

#8
Als laatste vraagje(s) dan: wat is de levertijd als ik vandaag zou bestellen (en eventueel overmaken)?

(en wat is het verschil met de AVIA-dvd?)

J.A.F._Doorhof

Hi,

Alles is op voorrraad, dus vandaag bestellen en betalen is waarschijnlijk nog met het weekend in huis.

AVIA is veel uitgebreider maar ook een stuk moeilijker in gebruik, hoewel ook daar alles netjes wordt uitgelegt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kingpin

Hallo,

Ik heb op jullie site een HT calibratieset gekocht (dvd+db meter) maar nog geen faktuur gegevens ontvangen in m'n emailbak. Klopt dat dat het een tijdje duurt? anders is er iets mis gegaan.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

J.A.F._Doorhof

Hi,

Onder welke naam ?
Normaliter heeft u binnen een dag een mailtje met alle gegevens.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kingpin

Ik heb het ongeveer een uur geleden besteld. Misschien vandaar.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

J.A.F._Doorhof

Weird.
Ik heb nog geen bestelling gezien.
Heb je wel het popup venster gezien dat de bestelling verzonden is ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kingpin

Ja ... bedankt voor uw bestelling .. of zoiets stond er ... met een ok knop.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin


Ik heb vandaag de DVD+db Meter binnen gekregen, dus gelijk even aan de slag gegaan met het beeld (versterker zijn ze aan het nakijken i.v.m. hat lawaai van de fan :().
Kinderlijk eenvoudig, zeer makkelijk en uitgebreide beschrijving op de dvd, genoeg om je tv/scherm mee in te stellen. Het audio gedeelte moet nog even wachten totdat mijn versterker terug is. Je ziet inderdaad dat het beeld anders is dan dat je het op het oog insteld, beduidend beter.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

J.A.F._Doorhof

Overweeg dan nog de ISF calibratie en je weet helemaal niet wat je ziet  ;).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kingpin

Scheelt het echt zo veel met ISF cal?
Zo ja, wat kost het en moet ik hiervoor langs komen met tv? (deze krijg ik nooit in de auto (en ja ik heb een grote auto waar niets inpast ;D)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

suyver

Zie hier: http://www.isfcalibraties.nl/ en al je vragen worden beantwoord... ;D

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

J.A.F._Doorhof

De tours zijn dan een mogelijkheid (zie inderdaad www.isfcalibraties.nl).
We hebben volgende week wel een aanbiedingsweek als je WEL in Emmeloord langs komt.

Het verschil is echt zeer de moeite waard.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kingpin


Nou, vandaag mijn versterker weer retour gekregen  :) alles werkt weer goed, fan maakt geen lawaai meer (ja hij zit er nog wel  ;D )
Vanmiddag weer effe lekker genieten van Fourplay, klinkt lekker deze DVD-A.

W.b.t. cal. ik moet hier nog even over nadenken, aangezien het beeld nu ook heel goed is. Ik woon in het oosten, komen jullie daar ook wel eens?
Als er gecalibreerd moet worden, moet het toestel dan uit elkaar?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

J.A.F._Doorhof

Hi,

Alles gebeurt via het service menu.
99% van de mensen waar ik kom zijn heel tevreden met hun beeld.

We komen overal in Nederland, zelfs soms in België.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"