Tombstone SE ofwel hoe THX het weer verprutst

Started by RuudG, January 16, 2002, 03:03:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RuudG

Ik was blij dat na een ronduit slechte uitgave van Tombstone, Buena Vista een goede rerelease zou doen in hun Vista Series. Maar ja, THX moet het weer volkomen verprutsen. En inderdaad na het EE debacle van The Phantom Menace, weten ze ook Tombstone te voorzien van een laag EE zo dik als chocola.

Zie voor foto's:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=8237bcfe5b63a4068b70521807644d2c&threadid=107509&pagenumber=2

UPDATE 17/1/2002:
Ik begrijp dat de thread over Tombstone nogal uit de klauw is gelopen, ofwel de toonzetting van diverse posts heeft de AVS moderator doen besluiten de thread te verwijderen. Jammer, want het waren mooie foto's.  


Groeten,

Ruud

J.A.F._Doorhof

#1
Ach nee hè,

Ze leren het ook nooit bij THniX.
Echt nog een jaartje of 2 en THX is niets meer dan een zeer slechte herrinering. Ben blij dat ik heb gekozen om GEEN THX certificaat te halen.

Het begon al toen ze computer speakers gingen certificeren. Ik kan nu al een THX approved PC speakersetje inkopen voor € 40,00 dan vraag ik je, wat is THX nu nog ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cinepaulis

#2
Erg triest en dom van THX.

Wat ik me net zit te bedenken is dat het mogelijk is dat THX mastering alleen betrokken is bij het dupliceren en overzetten van het ene naar het andere formaat.
De kleur/brightness/contrast en storingen (beeldruis) is volgens mij ongeveer het enige wat gemonitored wordt door THX. De producent heeft kennelijk gewoon de vrije hand om 'naar believe' aan de EE knop te draaien.

Echter moet men eigenlijk bij THX gewoon (voor hun eigen bestwil en die van de klant) zeggen dat EE een ongewenst artifact is wat niet in het beeld thuishoort. Ofwel: een DVD waar bewust EE in zit kan dan nooit THX approved worden.

Mr.George Lucas and Mr.Tomlinson Holman are you ready this ? :P

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

J.A.F._Doorhof

#3
Mr. Holman werkt al een tijdje niet meer bij THX dacht ik.

Hij is nu bezig met de 10.2 systeem oplossingen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cinepaulis

#4
Klopt, hij heeft nu zijn eigen research bedrijf, maar het zal hem wel pijn doen, denk ik.
Hij is toch de geestelijk vader van THX. In het begin waren het goede plannen en was THX toch het neusje van de zalm. Om het nu te zien afzakken tot PC speakertjes lijkt me een regelrechte aanfluiting op zijn werk.

Overigens is 'Tom' daar al minstens 1.5 tot 2 jaar mee bezig ik heb geen idee wat er nu mee is gebeurt met het 10.2 systeem. De nieuwe Lexicon pre/pro is er al klaar voor !  :D

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

J.A.F._Doorhof

#5
Mensen die zoveel geld verdienen met certificeringen van niets, die doet dat niets hoor Paul. Die hebben een GIGANTISCH platinum board voor hun kop.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

#6

QuoteOverigens is 'Tom' daar al minstens 1.5 tot 2 jaar mee bezig ik heb geen idee wat er nu mee is gebeurt met het 10.2 systeem. De nieuwe Lexicon pre/pro is er al klaar voor !  :D
Don't tease me, Paul...  :)

Tja, het is wel teleurstellend dat THX gewoonweg niet meer staat voor kwaliteit qua software. Met weemoed denk ik terug aan THX LaserDiscs... *zucht*