AudioEngine A5 luidsprekers bij Audio-Life

Started by reMC, July 13, 2009, 13:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reMC

We zijn de laatste weken druk bezig geweest met het testen van de AudioEngine A5. We hadden er al veel positiefs over gehoord en gelezen en waren erg benieuwd. We zijn momenteel een mini-review aan het schrijven voor ons blog maar kan je alvast verklappen dat ze mogen blijven ;)

Finally, real speakers designed for portable audio players that deliver astonishing audiophile-quality sound (and don't cost a fortune).




Voor meer afbeeldingen (ook achterzijde, niet onbelangrijk!) kijk je gewoon even op de site van AudioEngine.

De A5's kosten €299 per paar. Er is ook een kleine versie, de A2 (€199 per paar). De houten (Bamboo) versies hebben een meerprijs.




Features / aansluitingen
2 audio inputs (RCA and mini-jack)
Built-in power amps (left speaker)
Kevlar woofers for super low end
Silk tweeters for smooth highs
High-quality speaker connectors
Auto-sleep power-saving mode
Hand-built cabinets with high-gloss finish
Video-shielded
All cables included

Works with
iPod and all other music players
Internet radio and network music systems
Apple Universal Dock and other docks/remotes
Desktop computers, laptops, notebooks
Flat panel TVs
Mobile phones and PDAs with music players
CD and DVD players
Videogame consoles
Digital radio and satellite receivers
All products with 1/8" mini-jack or RCA outputs!

Wat ik zelf wel een leuke feature vindt, is dat je achterop een Airport Express kunt aansluiten (die heeft een Audio Out) waardoor je draadloos kunt streamen naar de AudioEngine 8)

Kortom: heel gave speakers! Wordt vervolgd met de mini-review. Vragen mag ;)

Meer info: www.audio-life.nl/audioengine-a5

Interficior

Zelf had ik deze speakers al eerder gezien, en het lijkt mij het "beste" systeem dat er is qua gebruiksgemak, geluidskwaliteit en prijs. Voor de mensen die meer willen dan een iPod-dock maar geen complete installatie lijkt me dit ideaal! Gewoon je iPod eraan harken en spelen maar.

Ik vraag me alleen af of de platenspeler er ook aan kan. Er wordt beweerd dat alle producten met een minijack of RCA output werken met deze speakers, maar dat zou toch wel apart zijn.
Take it or lease it

TubeKees

Deze speakers klinken echt goed, met name de A5's. Ideale speaker voor een aktieve Dolby Digital/DTS setup!

reMC

#3
Quote from: Interficior on July 13, 2009, 19:26:28
Ik vraag me alleen af of de platenspeler er ook aan kan. Er wordt beweerd dat alle producten met een minijack of RCA output werken met deze speakers, maar dat zou toch wel apart zijn.

Het zal redelijk lastig worden om te matchen inderdaad, maar met een goede phono-voorversterker zou het inderdaad moeten kunnen lijkt me.

Quote from: TubeKees on July 13, 2009, 19:43:13
Deze speakers klinken echt goed, met name de A5's.

Yep! Het gebruikersgemak en de mogelijkheden die geboden worden kun je natuurlijk niet missen bij een dergelijk systeem, maar toch gaat het om 'the sound' en die is echt HEEL muzikaal voor €300 inclusief versterker!

advr



leuke dingen... zeker voor een beetje onopvallend surround 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

reMC

Quote from: advr on July 13, 2009, 21:40:40

leuke dingen... zeker voor een beetje onopvallend surround 8)

Geen subwoofer nodig :D ;)

Koen K


reMC

#7
Quote from: Koen K on July 13, 2009, 23:19:45
Nou... Dat lijkt me wat overdreven...

Mij ook, vandaar de smilies ;) Maar ze geven niet te weinig laag... :)

Koen K

Oh, OK :P

Ik geloof inderdaad dat het mooie speakers zijn. Ik had eigenlijk nog wel een paar A2's willen kopen voor mijn vakantie, maar de portemonnee wil het nu even niet toelaten ::)

erik s.

dit soort speakers zijn erg handig.

ik heb een jaar of 25 geleden een set active diamonds gekocht van Wharfedale, en die gebuik ik nog steeds op de meest maffe plaatsen om muziek te hebben.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

reMC

Quote from: Koen K on July 13, 2009, 23:32:08
Ik geloof inderdaad dat het mooie speakers zijn. Ik had eigenlijk nog wel een paar A2's willen kopen voor mijn vakantie, maar de portemonnee wil het nu even niet toelaten ::)

Bekend fenomeen ;) Gelukkig staan ze er na de vakantie ook nog :D

Koen K


reMC

Druk druk druk, onze recensie volgt na de vakantie. Kijken er ook wat meer mensen mee ;)

ivo1986

Ik iig wel. Ben zelf in deze prijsklasse naar Monitor Audio aan het kijken voor mijn moeder.
Geen idee hoe ik een MA met t-amp klankmatig moet zien tov dit voor mij onbekende merk.


garmtz

Ik heb ze gehoord en was ook zeer onder de indruk van de prestaties (zeker toen ik de prijs hoorde). Mooie toevoeging.

reMC

Quote from: ivo1986 on July 20, 2009, 11:26:17
Ik iig wel. Ben zelf in deze prijsklasse naar Monitor Audio aan het kijken voor mijn moeder.
Geen idee hoe ik een MA met t-amp klankmatig moet zien tov dit voor mij onbekende merk.

Just try ;)

kippekop

Wel echt gaaf om op je studeer/slaapkamer twee speakers te hebben staan, airport express erop, ipod met remote erop als "afstandsbediening" en spelen maar!! 
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Maurits

ik heb ze mijn vader cadeau gedaan. hij is er erg blij mee! ze klinken idd erg goed!
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

reMC

Ook deze speakers hebben flink baat bij inspelen :o

Wordt steeds leuker O0

garmtz

Updateje? Ik wil ze wellicht voor mijn slaapkamer gaan gebruiken...

reMC

Update is dat ze blijven staan ;) Ze zijn gaaf!

garmtz

Quote from: reMC on October  4, 2009, 10:50:20
Update is dat ze blijven staan ;) Ze zijn gaaf!

Yep, kan ik begrijpen na mijn korte luisterervaring!

Starred


reMC


maxtrash

ze spreken mij ook wel aan. Zijn er geschikte cd-spelers (m.n. uiterlijk praat je dan feitelijk over) die hiermee gecombineerd kunnen worden? Ik denk aan een plug-en-play systeempje voor een ouder iemand. Of is een standaard-minisetje dan toch een betere optie?