HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

mooi verslag en ja die bollen waren erg goed zeker na een vette pizza en een duik in het zwembad

Raymond187

JA zeker jammer van de bollen en dus de pizza  :nopompom:

Ach.. kan niet alles hebben he. meeting is voor mij geslaagd.

larzie

Quote from: Raymond187 on August  5, 2013, 10:33:06
Zo nu waarvoor we komen en dan is HT en stereo. Eerste wat me opviel zijn toch de S10 flinke mofo's zijn dat zeg had ik niet verwacht. Ze ogen waarschijnlijk groter dan de D700, omdat ze vierkant zijn.

Vierkant? Als in een kubus? hahaha  :laugh:

Voor de rest grappig verslag om te lezen! Ben benieuwd wat Ralph zijn ervaring met de center erbij in de setup was.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187


high-q

Leuk verslag om te lezen. Zo te zien hebben jullie het prima naar je zin gehad en heeft Raymond een goede indruk kunnen krijgen van de opstelling. Ik vraag me alleen wel af hoe kritisch je bent met de laagweergave, want ik herken het stukje van de dip maar was alsnog erg onder de indruk. Naar de S10's ben ik ook wel benieuwd, naar wat je schrijft lijken deze heel erg overeen te komen met de D700's die ik heb gehad. 
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Quote from: Raymond187 on August  5, 2013, 16:33:54
Ik dacht heyyy dat is een koopje voor Ralph

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/161449/Tannoy-Eyris-center-maple.html


Ik heb gereageerd op de d750, maar geen reactie natuurlijk

Als ik voor een eyris ga, dan wel de dcc natuurlijk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

#1531
Quote from: RalphH on August  5, 2013, 17:59:12
Ik heb gereageerd op de d750, maar geen reactie natuurlijk

Als ik voor een eyris ga, dan wel de dcc natuurlijk.

Je was me net voor. Zou net een opmerking posten van dat de dcc me beter lijkt :)

Als je die D750 op mp bedoeld:

http://link.marktplaats.nl/702017081

Ik vind de prijs een beetje hoog...

Wellicht is dit een alternatief alleen weet ik niet hoe hij klinkt en matched:

http://link.marktplaats.nl/704032580
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Heb ook geen 900 geboden, veel te duur.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Quote from: RalphH on August  5, 2013, 19:16:54
Heb ook geen 900 geboden, veel te duur.

Inderdaad doe er maar een eurootje of 150 af! En dan nog wat onderhandelingsruimte, dus gewoon 650 bieden. :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Ohw, 500 was te weinig? ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Quote from: RalphH on August  5, 2013, 19:23:36
Ohw, 500 was te weinig? ;D

Oh nu snap ik waarom je geen reactie terug kreeg!  :laugh:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Zo, ff een wat uitgebreidere reactie, zat vandaag gewoon weer op 't werk natuurlijk.


Quote from: Raymond187 on August  5, 2013, 10:33:06
Verslagje meetje & greetje mit Ralph *Ik weet niet alles meer. Ik was zaterdag flinks lam en een handvol hersencellen kapot gedronken  :angel: *

Gheghe, je voorspellende gave is bewonderenswaardig ;D

Quote
ik had nog niks gegeten dus ff langs de mac 2 kip wraps en flesje water gehaald.

Gemiste kans, worstelbroodjes en vette bollen lagen koud. Mgoe, zoals gezegd, komt wel een keer goed.

Quote
De biertjes gingen de vriezer in deze horen koud te zijn. Duits Weisbier gehaald hhmmmmmm.

Jongens, die waren lekkel!

Quote
Eerste wat me opviel zijn toch de S10 flinke mofo's zijn dat zeg had ik niet verwacht. Ze ogen waarschijnlijk groter dan de D700, omdat ze vierkant zijn. Even rond gekeken en de HT kamer zag er erg mooi en netjes uit. Petje af Ralph  :thumbs-up:

Yep, huge kun je wel zeggen. Ik ben er eerlijk waar nu pas een beetje aan gewend.
Dank voor het compliment, kan er zelf ook nog steeds van genieten als ik zo naar de ruimte kijk.

Quote
Even de center aansluiten. Ralph zijn DB meter erbij om de center goed af te stellen. Moest 4 DB bij.

Ja, dat viel niet tegen, exact gelijk met mijn fronts.
Goed dat je t zegt trouwens, moet m nog ff terugschroeven, woensdagavond GI JOE!!!!! met de buurmannen. :headbanging:

Quote
Ralph liet me REW even zien en 2 metingen gedaan. Ja die dips..... Leuk project voor Ralph om die van de winter te fixen  :ph34r:

Ohw yeah! In te weergave met subs inderdaad een redelijke bij 70Hz plus de knaller na 80ofzo. Met fronts is het een complete nul tussen 28 en 55 ofzo.

Quote
Misschien zou de center aan de voorkant iets hoger geplaatst moeten worden om het geluidsveld net zo hoog te krijgen als  de fronts die zijn namelijk vrij hoog.

Hij stond initieel een stuk schuiner nog, maar dat was niet veel beter en als je rechtop en iets naar voren gaat zitten, klopt het plaatje wel, zou dus haast suggereren dat de center in een kleinere hoek zou moeten (?).

Quote
rears - Deze staan om de juiste hoogte. Vrij ingedraaid naar de luister plek. Ik ben erg benieuwd hoe de bubble wordt als deze iets meer naar binnen worden gedraaid dus naar elkaar toe. Ik hoor duidelijk of het LA of RA gebeurd en minder om je heen. Klinkt iets te direct.

Hmja, vond m in het midden wel ok, maar zal er eens mee gaan spelen. Wellicht wordt het dan ook op de andere plekken en misschien in het midden nog wat beter

Quote
Subs - Ja die SVS+ is een beste kerel en de BK LA is ook niet onzichtbaar. Op de sweetspot was het laag aanwezig, maar qua druk en LFE viel het me wat tegen, omdat er 2 subs stonden. Ja zegt Ralph dat is de dip ga maar wat opzij zitten. Dus ik 50CM opzij en dacht ahhhh dit is een stuk beter  :headbanging: en elke CM die ik meer naar het midden ging zitten viel het LFE steeds meer weg.

Yup cm's maken verschil. Zaterdag bij Thuur 4 beste basstraps mogen aanschouwen. Nondeju wat een klappers. Als ze nou niet toegelaten worden in de woonkamer aldaar....... ;D

Quote
SACD Pink floyd DSOTM, Roger waters amused to deat, SACD Miles Davis, rodrigo & y gabriella live in Tokyo  , marillion (live in cadogan hall)

Nicenice, files incoming ;)

Quote
Laag was bij sommige nr's voor mij te aanwezig ik zat ~30CM naast de sweetspot.  De S10 geven gewoon vrij veel laag. Sowieso meer dan ik gewent ben thuis dus dat valt dan op ( Ik draai thuis de gain van de sub ook 25% terug).

EQ, EQ en...een Anthem kopen ;D ;D

Quote
Halverwege is Denoontje ook aangeschoven die heeft zijn vrouw meegenomen. Zijn vrouw ging bommetjes maken in het zwembad van Ralph :D  Denoontje heeft ook een heerlijke fles La chouffe meegenomen en wat zoutjes. En als je La chouffe mee neemt kan je bij mij niks meer fout doen :D

Kaboutertjeeeeeees!! :clapping: :clapping: :clapping:

Quote
maar moet ff wennen aan de zanger hoor een aparte en als ik zo ze bakkes zie 1 lijn teveel genomen in ze leven

Betwijfel ik, taai leven links en rechts geloof ik. Maar ik kan me vergissen :smile:

Quote
Master en commander is natuurlijk gaaf om te horen als je ze hoort rennen boven deks. De fronts zijn aardig hoog en als je zit komen ze boven oor hoogte uit als je maar 1.74 bent :D dus dan klinkt helemaal alsof ze boven je lopen.

Dat gestoemp boven je blijft vet, rest van de film...matig.

Quote
Verdict:

Gezelligheid en gastvrijheid 10+
Tannoy (Dual concentric) sound altijd een +
LFE dips daar moet aan geknutselt worden. Kan zoveel beter.
Rears draai ze iets in naar elkaar toe. Ben erg benieuwd hoe het dan klinkt. De surround bubble kan ook ruimer klinken.

Jammer dat ik op tijd naar huis moest had graag nog een film willen kijken.

Bedankt Ralph volgende x bij mij thuis en minder zomers.

w00t!!! ;D

Filmpje nog was leuk geweest, maar dan was het een latertje geworden.


Super geslaagd dagje joh, heb r weer een gezellige gozert in de bekendenkring bij, nu al zin in de return!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Quote from: larzie on August  5, 2013, 19:54:07
Oh nu snap ik waarom je geen reactie terug kreeg!  :laugh:

Yep, beleefdheid is een gave :P
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

De Anthem MRX700 kun je altijd eens bij mij komen bewonderen. Je weet dat ik ook een enorm probleem met het laag had!  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Quote from: larzie on August  5, 2013, 20:04:03
De Anthem MRX700 kun je altijd eens bij mij komen bewonderen. Je weet dat ik ook een enorm probleem met het laag had!  :D

Was meer een geintje eigenlijk ;D.
Pieken krijg ik r nu met Electri-Q goed uit in stereo. Surround valt het minder op.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on August  5, 2013, 20:06:51
Was meer een geintje eigenlijk ;D.
Pieken krijg ik r nu met Electri-Q goed uit in stereo. Surround valt het minder op.
Ja... heb je zelf een mooie setting weten te maken,beter!
Goeie plugin he,die draaide hier ook toen met muziek mee.
Ik kan er goed mee overweg,goeie dsp voor muziek.

Raymond187

500 is zeker te doen. Dit is ook een mooie center.

http://link.marktplaats.nl/704032580

RalphH

Hmja, nou nog een zwarte :). Ik probeer nog ff verder op de D750 al zal iemand die r zoveel voor wil, m niet voor minder weg doen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Quote from: Raymond187 on August  5, 2013, 20:24:41
500 is zeker te doen. Dit is ook een mooie center.

http://link.marktplaats.nl/704032580

Lol die had ik ook al gelinkt... zie een paar posts eerder :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

Quote from: larzie on August  5, 2013, 21:37:10
Lol die had ik ook al gelinkt... zie een paar posts eerder :P
ahh niet gezien :)

Quote from: RalphH on August  5, 2013, 20:40:40
Hmja, nou nog een zwarte :). Ik probeer nog ff verder op de D750 al zal iemand die r zoveel voor wil, m niet voor minder weg doen.
D750 zijn helaas weinig 2e hands te vinden. 750 euro is max wat ik ervoor zou willen betalen.

RalphH

Quote from: Raymond187 on August  6, 2013, 09:10:09
D750 zijn helaas weinig 2e hands te vinden. 750 euro is max wat ik ervoor zou willen betalen.

Het is wel een baas van een speaker, maar wel op leeftijd, als je dan kijkt wat je kwijt bent voor een setje D700's, vind ik €750,- persoonlijk al aan de hoge kant voor enkel de center.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Quote from: RalphH on August  6, 2013, 09:13:51
Het is wel een baas van een speaker, maar wel op leeftijd, als je dan kijkt wat je kwijt bent voor een setje D700's, vind ik €750,- persoonlijk al aan de hoge kant voor enkel de center.

Helemaal mee eens. Qua prijs vind ik 750eu wel netjes. De laatste paar jaren heb ik hem tussen 750 en 1000eu verkocht zien worden. Dat laatste vind ik dan weer wel te hoog.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Kleine update in het verschiet...
Later deze week wellicht meer....
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MVG