HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RalphH

Quote from: larzie on July 31, 2013, 19:10:49
Ook in Leeuwarden. Mooie reden voor nog een keer M&G.  :laugh:

LOL, dat zeker, maar die dag besteed ik dan liever aan M&G'en dan aan schoenen kopen ;).

Quote from: denoontje on July 31, 2013, 19:06:55
bever zit in eindhoven

Leenderweg, ik ken ze.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MVG

Quote from: RalphH on July 31, 2013, 19:53:03
LOL, dat zeker, maar die dag besteed ik dan liever aan M&G'en dan aan schoenen kopen ;).

Leenderweg, ik ken ze.

Ook in Breda  :D

larzie

Quote from: RalphH on July 31, 2013, 19:53:03
LOL, dat zeker, maar die dag besteed ik dan liever aan M&G'en dan aan schoenen kopen ;).

True! Moet je niet de hele dag met High-q z'n REW icm Sub hoeven te klooien.   :laugh:
En Thuur moet natuurlijk nog steeds een keer bij mij langs komen. Daarnaast zijn jullie mits ik thuis ben natuurlijk altijd van harte welkom!  :thumbs-up:

Staan nu ook weer updates die jij nog niet hebt ervaren.
- Vorige keer stond er een Marantz SR8002. Nu staat er een Anthem MRX700.
- Vorige keer had ik Eltax Monitor III SE als rears. Nu heb ik Tannoy D300's.
- Vorige keer had ik een OrigenAE X10 case voor mijn htpc. Nu een S21T. (Casefans komen als het goed is overmorgen binnen)
- Vorige keer had ik een compleet ongecontroleerd laag. Nu een veel strakker en gecontroleerder laag. Ben echter nog steeds benieuwd wat die panelen van jou bij mij doen.

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

 :pompom: moguhhhh  :coffee:

Nog 1 dag.

Voor de HT date straks nog naar de manicure daarna pedicure ff naar de kapster. Misschien nog naar de sauna massage en skin peeling shizzle laten doen.

Moet er wel goed uit zien he :D ppfpfpfpfMWMAWHAHWAMWHAHWMA :D

btw Ralph je hebt precies het accent van een vriend van ons die in Best woont en de stem ook. Het is dat er Ralph in me phone scherm stond.

RalphH

Quote from: larzie on July 31, 2013, 20:26:35
True! Moet je niet de hele dag met High-q z'n REW icm Sub hoeven te klooien.   :laugh:
En Thuur moet natuurlijk nog steeds een keer bij mij langs komen. Daarnaast zijn jullie mits ik thuis ben natuurlijk altijd van harte welkom!  :thumbs-up:

Staan nu ook weer updates die jij nog niet hebt ervaren.
- Vorige keer stond er een Marantz SR8002. Nu staat er een Anthem MRX700.
- Vorige keer had ik Eltax Monitor III SE als rears. Nu heb ik Tannoy D300's.
- Vorige keer had ik een OrigenAE X10 case voor mijn htpc. Nu een S21T. (Casefans komen als het goed is overmorgen binnen)
- Vorige keer had ik een compleet ongecontroleerd laag. Nu een veel strakker en gecontroleerder laag. Ben echter nog steeds benieuwd wat die panelen van jou bij mij doen.

Inderdaad nog genoeg nieuws om te zien. Met REW kunnen we ook wel een dagje vullen idd :P. Mocht dat nog eens voor komen, dan moeten we dat maar doen als we fris en fruitig zijn en niet op t laatst  ;D.

Quote from: Raymond187 on August  1, 2013, 08:33:47
Voor de HT date straks nog naar de manicure daarna pedicure ff naar de kapster. Misschien nog naar de sauna massage en skin peeling shizzle laten doen.

Moet er wel goed uit zien he :D ppfpfpfpfMWMAWHAHWAMWHAHWMA :D

Zeker wel ja, geen geslonzerij in onze toko!
Thee, koekjes en zondags porselein staat al klaar

Quote from: Raymond187 on August  1, 2013, 08:33:47
btw Ralph je hebt precies het accent van een vriend van ons die in Best woont en de stem ook. Het is dat er Ralph in me phone scherm stond.

Mènde gij da werkelijk woar? Heeft ie ook zo'n sexy stem dan? ;D
Ik zal mijn ABN nog wat oppoetsen voor morgen
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Ik heb ING, maar ABN is ook goeh

Dat REW gedoe snap ik de ballen van  :wacko:

QuoteThee, koekjes en zondags porselein staat al klaar
Ik ga vanaaf na het werk de boodschappen doen en neem voor morgen paar lekkere biertjes mee. Wel speciale biertjes  :headbanging:
voorkeur voor wit, blond of donker of tripple? en uwe vrouw? Denoontje?

RalphH

Quote from: Raymond187 on August  1, 2013, 11:47:01
Ik ga vanaaf na het werk de boodschappen doen en neem voor morgen paar lekkere biertjes mee. Wel speciale biertjes  :headbanging:
voorkeur voor wit, blond of donker of tripple? en uwe vrouw? Denoontje?

Pwoh, jij bent goed bezig! Vind het zelf allemaal lekker (kleine voorkeur voor wit blond en donker), de vrouw is met dit weer van de witjes.

REW komt goed (denk ik).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Mooi de witjes vind ik ook erg fijntjes voor zuk weer.
Als het te sterk is voor Denoontje giet je er maar wat limonade bij  :D

Gezelligheid bovenaan  :pompom:

Quote from: RalphH on August  1, 2013, 12:21:55
Pwoh, jij bent goed bezig! .

Raymond187

Nondejuhhh.....Ik dacht heyyy Ralph heeft zijn medicijnen niet ingenomen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21777818/__Kookpunt_bereikt__.html

Gelukkig ... tis een andere stad :D :D


mtissink

#1509
Quote from: RalphH on July 31, 2013, 19:53:03
LOL, dat zeker, maar die dag besteed ik dan liever aan M&G'en dan aan schoenen kopen ;).

Leenderweg, ik ken ze.


Ok.., zal ik dan maar even de beste locatie van Bever vertellen...?
Als ex-Hilversum-o-fiel weet ik als geen ander dat er een zit direct tegenover de BB&G! :)

(overigens bij beide nooit geweest)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

RalphH

Quote from: Raymond187 on August  1, 2013, 14:03:01
Nondejuhhh.....Ik dacht heyyy Ralph heeft zijn medicijnen niet ingenomen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21777818/__Kookpunt_bereikt__.html

Gelukkig ... tis een andere stad :D :D

Daar werk ik....en voor de duidelijkheid....Ik leef voor mijn afhaalmaaltijden!!!
Don't fuck with my bami!!!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

:D

Alles staat al klaar en in ingepakt  :thumbs-up:

Gij hebbe wel un vriezer ? Biertjes ga ik zo halen. Gisteravond helemaal vergeten. Vrouwlief belde dat we gingen BBQen dus toen ik de te;. opging stond ik meteen thuis voor de deur :D

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Even kort...

Erg gezellige middag gehad met raymond en denoontje die iets later aanschoof.
Raymond bedankt voor de biertjes en zeer leuk om weer een zeer relaxed forumlid te hebben leren kennen!

Later meer.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MVG

Dat bier zal vast goed gesmaakt hebben met dat weer  :thumbs-up: Ben benieuwd naar de ervaringen met de center speaker!

denoontje

#1515
Toch mooi weer een forumgenoot te zien. Had zelf nog een klein flesje chouffe meegenomen (1,5l) . Zwembadje was ook goed om even af te koelen.

RalphH

Ahja, sorry :).
Thuur en denise natuurlijk ook bedankt voor t lekkere flesje ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Quote from: RalphH on August  3, 2013, 00:07:04
Ahja, sorry :).
Thuur en denise natuurlijk ook bedankt voor t lekkere flesje ;D
o daarvoor was beriggie nie hoor jongen ;p

RalphH

Weet ik, maar was wel het vernoemen waard, was lekker kabouterbiertje.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


RalphH

Zeer zeker, doe vandewek ff verslagje, gaat vandaag en morgen niet lukken denk ik.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Quote from: RalphH on August  2, 2013, 22:47:46
Even kort...

Erg gezellige middag gehad met raymond en denoontje die iets later aanschoof.
Raymond bedankt voor de biertjes en zeer leuk om weer een zeer relaxed forumlid te hebben leren kennen!

Later meer.
Was zeker gezellig  :thumbs-up:
Was ook aardig warm :D

verslgje komt er ook nog van mij, maar niet vandaag. moet nog ontkateren  :angel:

RalphH

Haha, amsterdam was goed begrijp ik ;D, mooi zo! Lekker rustigaan maar vandaag dan, forum loopt niet weg.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

*copy uit eigen topic*

Verslagje meetje & greetje mit Ralph *Ik weet niet alles meer. Ik was zaterdag flinks lam en een handvol hersencellen kapot gedronken  :angel: *

We hadden al een aantal keer wat willen afspreken, maar de vorige 2 maanden waren erg druk thuis. Dus eindelijk hadden we een datum geprikt. vrijdag 2 augustus.

Donderdagavond de Oppo in gepakt, CDs gepakt en de center los gekoppeld.

Ralph was die dag vrij en ik moest gewoon werken, maar het is lekker rustig op het werk dus ging in de ochtend thuis werken en om 12:00 richting het zuiden rijden. In de ochtend de auto in geladen met de center op de achterbank en vast in de gordel......maar moest eerst nog ffkes langs de gall&gall paar biertjes meenemen. Lekkere witbiertjes. Daarna gas erop en naar het zuiden.....Uhhhhh in de ankers ff wachten ik had nog niks gegeten dus ff langs de mac 2 kip wraps en flesje water gehaald.

NU dan gas erop en naar het zuiden :D

De electronische vrouw vertelde me de weg wel ~45 min rijden prima te doen climate control aan op 25gr.

Kwam om 13:05 aangereden. Ff aanbellen ff groeten en Ralph kam helpen met de auto uitladen. Daarna auto ff op de parkeerplaats gezet. De biertjes gingen de vriezer in deze horen koud te zijn. Duits Weisbier gehaald hhmmmmmm.

Zo eerst ff kennis maken in de tuin koud glaasje water erbij. Phoe..... was erg warmmmm... HOE warm? heull heulll heullll warm (jochem meier).

Zo nu waarvoor we komen en dan is HT en stereo. Eerste wat me opviel zijn toch de S10 flinke mofo's zijn dat zeg had ik niet verwacht. Ze ogen waarschijnlijk groter dan de D700, omdat ze vierkant zijn. Even rond gekeken en de HT kamer zag er erg mooi en netjes uit. Petje af Ralph  :thumbs-up:

Even de center aansluiten. Ralph zijn DB meter erbij om de center goed af te stellen. Moest 4 DB bij.

Ralph liet me REW even zien en 2 metingen gedaan. Ja die dips..... Leuk project voor Ralph om die van de winter te fixen  :ph34r:

Paar fragmenten films kieken.

Transformers 3, master en commander, THX intro, TRON  :wub: , Monsters inc.

Scene op de snelweg. Gebeurd erg veel vooral van links naar rechts en naar achteren. Dus een mooie test om de verschillende kanalen te horen.

Frontstage (fronts+center) - Klinkt vol en dynamische r dan ik gewent ben thuis. Wat me vooral opviel is dat de center beter integreert dan ik had verwacht. Het klinkt vrij homogeen het verschil was in mijn oren vrij klein. Misschien zou de center aan de voorkant iets hoger geplaatst moeten worden om het geluidsveld net zo hoog te krijgen als  de fronts die zijn namelijk vrij hoog.

rears - Deze staan om de juiste hoogte. Vrij ingedraaid naar de luister plek. Ik ben erg benieuwd hoe de bubble wordt als deze iets meer naar binnen worden gedraaid dus naar elkaar toe. Ik hoor duidelijk of het LA of RA gebeurd en minder om je heen. Klinkt iets te direct.

Subs - Ja die SVS+ is een beste kerel en de BK LA is ook niet onzichtbaar. Op de sweetspot was het laag aanwezig, maar qua druk en LFE viel het me wat tegen, omdat er 2 subs stonden. Ja zegt Ralph dat is de dip ga maar wat opzij zitten. Dus ik 50CM opzij en dacht ahhhh dit is een stuk beter  :headbanging: en elke CM die ik meer naar het midden ging zitten viel het LFE steeds meer weg. Het viel me meteen op bij de scene met de motors in TRON. Deze scene is een favo scene van mij thuis dus ik weet wanneer ik iets hoor thuis. Nou in het begin heb je de eerste motor waarbij de vent springt motor klapt uit en dan hoor je de muziek en als hij neerkomt hoor ik thuis een beste klap. Op de sweetspot bij Ralph kon ik dit niet waarnemen. Scene van Monsters inc. dat de kleine meid gaat lachen. Ik zat rechts op de bank en dan is LFE heerlijk aanwezig  :wub:

Scherm - Tja... ik jaloers op een 240CM breed scherm  :wub: :inlove: De kamer is lekker donker. Zo hoor je film te kijken.

Oppo aangesloten om SACD te kunnen afspelen.

SACD Pink floyd DSOTM, Roger waters amused to deat, SACD Miles Davis, rodrigo & y gabriella live in Tokyo  , marillion (live in cadogan hall)


Mid en hoog was helemaal prima. Lekkere Tannoy sound gewoon rustig en geen aanwezig hoog. En met PF en Roger Waters mooi dynamisch en ruimtelijk. En ondanks dat dit de S10 zijn dus stuk groter dan ik thuis heb en beter klinken hoor je gewoon de Tannoy sound en deze blijf ik zelfs na al die jaren nog erg mooi klinken.
Laag was bij sommige nr's voor mij te aanwezig ik zat ~30CM naast de sweetspot.  De S10 geven gewoon vrij veel laag. Sowieso meer dan ik gewent ben thuis dus dat valt dan op ( Ik draai thuis de gain van de sub ook 25% terug).

Halverwege is Denoontje ook aangeschoven die heeft zijn vrouw meegenomen. Zijn vrouw ging bommetjes maken in het zwembad van Ralph :D  Denoontje heeft ook een heerlijke fles La chouffe meegenomen en wat zoutjes. En als je La chouffe mee neemt kan je bij mij niks meer fout doen :D

Het was ook erg leuk om kennis te maken met Denoontje en Ralph zette een DVD op van Rodrigo en Y Gabriela live @ Japan. Dit duo kende ik nog niet, maar daar komt snel verandering in WOW erg gaaf si si muchos gaaf. Daarna Marrilion opgezet. De muziek vind ik mooi, maar moet ff wennen aan de zanger hoor een aparte en als ik zo ze bakkes zie 1 lijn teveel genomen in ze leven _____//  maar goed de muziek waar het om gaat was goed.
   
Master en commander is natuurlijk gaaf om te horen als je ze hoort rennen boven deks. De fronts zijn aardig hoog en als je zit komen ze boven oor hoogte uit als je maar 1.74 bent :D dus dan klinkt helemaal alsof ze boven je lopen.

Verdict:

Gezelligheid en gastvrijheid 10+
Tannoy (Dual concentric) sound altijd een +
LFE dips daar moet aan geknutselt worden. Kan zoveel beter.
Rears draai ze iets in naar elkaar toe. Ben erg benieuwd hoe het dan klinkt. De surround bubble kan ook ruimer klinken.

Jammer dat ik op tijd naar huis moest had graag nog een film willen kijken.

Bedankt Ralph volgende x bij mij thuis en minder zomers.

RalphH

Naaice verhaal Raymond. Was ook voor mij een geslaagde dag.

De issues die je aanhaalt, zijn voor mij ook zeker punten om op te pakken, center kanaal zou het meest eenvoudig moeten zijn.
Nog ff een keer met spiegeltje checken of het wellicht de reflectie van de vloer is die hier de boel zit jennen.

Je hebt wel de bollen gemist nog joh. Volgende keer beter!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer