HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Dirac, Hmja, wel eens aan gedacht inderdaad. Maar dan moet het pakket/pc ook de decoding van alle BR audiosporen uitvoeren en ik weet niet hoe happy ik hier mee moet zijn.

Heb het idee dat een fatsoenlijke receiver (met fatsoenlijke DAC's) dit toch wat beter doet dan een stuk pc-software wat ook nog allerlei andere dingen moet doen. Hoeft niet natuurlijk, maar ik zou graag wat ervaringen horen. Daarbij is de prijs van dien niveau, dat hier ook wel een redelijke 5-traps eindbak voor te frutselen is, dat icm een x-kanaals minidsp...

Ik zal de 23ste nog wat paneeltjes meenemen. Kunnen we in iedergeval luisteren of dat nog wat goeds doet. Als jij voor de bierkratjes zorgt om ze op te zetten  ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Quote from: RalphH on May 29, 2013, 12:31:40
Dirac, Hmja, wel eens aan gedacht inderdaad. Maar dan moet het pakket/pc ook de decoding van alle BR audiosporen uitvoeren en ik weet niet hoe happy ik hier mee moet zijn.

Heb het idee dat een fatsoenlijke receiver (met fatsoenlijke DAC's) dit toch wat beter doet dan een stuk pc-software wat ook nog allerlei andere dingen moet doen. Hoeft niet natuurlijk, maar ik zou graag wat ervaringen horen. Daarbij is de prijs van dien niveau, dat hier ook wel een redelijke 5-traps eindbak voor te frutselen is, dat icm een x-kanaals minidsp...

Ik zal de 23ste nog wat paneeltjes meenemen. Kunnen we in iedergeval luisteren of dat nog wat goeds doet. Als jij voor de bierkratjes zorgt om ze op te zetten  ;D.

Jep, voor ons houdt dat inderdaad in dat XBMC/PDVD de decoding voor zijn rekening krijgt voordat Dirac Live zijn trucje kan doen. Als ik de ervaringen van Aurora13 mag geloven, zou je hier enigszins happy van moeten worden. Hij heeft een vrij uitgesproken mening over decoding door de HTPC vs Receiver ;)

Helaas kan ik hier zelf ook weinig over zeggen. Misschien leuk om mee te experimenteren tijdens de M&G? Als jij je meet-setje mee kunt nemen zorg ik wel voor een trial versie op mijn HTPC. Als het daadwerkelijk bevalt kunnen we wel eens kijken naar een group-buy. Er zijn vast wel meer mensen met een HTPC die interesse hebben.

Lege of volle kratjes ... wie Bobt, jij of Denoontje? :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Quote from: high-q on May 29, 2013, 13:31:29
Jep, voor ons houdt dat inderdaad in dat XBMC/PDVD de decoding voor zijn rekening krijgt voordat Dirac Live zijn trucje kan doen. Als ik de ervaringen van Aurora13 mag geloven, zou je hier enigszins happy van moeten worden. Hij heeft een vrij uitgesproken mening over decoding door de HTPC vs Receiver ;)

Helaas kan ik hier zelf ook weinig over zeggen. Misschien leuk om mee te experimenteren tijdens de M&G? Als jij je meet-setje mee kunt nemen zorg ik wel voor een trial versie op mijn HTPC. Als het daadwerkelijk bevalt kunnen we wel eens kijken naar een group-buy. Er zijn vast wel meer mensen met een HTPC die interesse hebben.

Lege of volle kratjes ... wie Bobt, jij of Denoontje? :D

Ik heb een tijd XBMC de decoding laten doen omdat de Marantz de HD formaten niet aan kon. Tegenwoordig doet de Onkyo het en ik vond de overgang een grote verbetering.
Moet eerlijk bekennen dat ik nooit een echte "shootout" gehouden heb. Zeker het testen waard dus. Ik neem de meetset ook mee.

Bob? Mr. D rijdt denk ik. ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Kerel heb je de set weer beter ingeregeld met je nieuwe front,s.
Toppie man goed bezig.
Ik was vorige week even aan het stoeien omdat ik wat slam miste vd sub
Toen had ik de demping iets teveel weggehaald,stukje die hard 5 op 56min  met die helicopter was  :blink: iets te hard dat schieten hihi.
Goed voer voor je sub,s he trouwens  :headbanging:

denoontje

Quote from: RalphH on May 29, 2013, 13:36:29
Ik heb een tijd XBMC de decoding laten doen omdat de Marantz de HD formaten niet aan kon. Tegenwoordig doet de Onkyo het en ik vond de overgang een grote verbetering.
Moet eerlijk bekennen dat ik nooit een echte "shootout" gehouden heb. Zeker het testen waard dus. Ik neem de meetset ook mee.

Bob? Mr. D rijdt denk ik. ;D


Hoop dat de audi het doet dan..staat in de garage..hij laat me altijd rondom vakanties in de steek....nu iets met de dash en die heeft de accu icm de nav (die samen met andere conto's blijkbaar 24/7stroom vraagt de accu leeggezogen toen ie op Schiphol stond.....wilde eerst niet starten (was 01.00 in de nacht) en toen ik bijna thuis was gingen alle controlelampen branden en daarna was alles uit.....


Maar zal tegen die tijd wel,ok zijn :-)


RalphH

Electrische problemen bij auto's, zo vreselijk irritant...We zien tzt wel.

Quote from: morca on May 29, 2013, 17:26:10
Goed voer voor je sub,s he trouwens  :headbanging:

Die film is inderdaad erg goed voor de sub ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Is de keuken nou al helemaal af?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

 ;D
Nog steeds schilderen, maar loop beetje op tandvlees momenteel, dus ff rust.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MVG

Quote from: RalphH on May 29, 2013, 10:37:28
Afgelopen week de S10's eindelijk qua fase correct gezet met de subs en de beste crossover bepaald.
Staat nu op 70Hz.

Moet zeggen, me = very happy met het resultaat. Stuk strakker en gedefinieerder laag, het gonst minder, klinkt minder geforceerd.
Die Hard 5 zitten kijken en daar zit nogal wat hard en diep laag in en op de ideale luisterplek gaf de ruimte nauwelijks een krimp :headbanging:.

Dat is weer kicken dus!  :headbanging: Ik kom graag nog eens je nieuwe speakers bekijken/luisteren  ;D Ik was vorige keer al onder de indruk van het laag moet ik zeggen!

Quote from: RalphH on May 29, 2013, 20:41:23
;D
Nog steeds schilderen, maar loop beetje op tandvlees momenteel, dus ff rust.

Nog steeds, of nu nog meer?, inhalen die slaap!

RalphH

Je bent van harte welkom!

Quote from: MVG on May 29, 2013, 21:18:55
Nog steeds, of nu nog meer?, inhalen die slaap!

Niet enkel slaap, ook beetje ontstressen ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MVG

#1385
Kijk eens dat is mooi!  :D

Take it easy, take a sisi biertje  :D


RalphH

Weekend wellicht weer een biertje ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MVG

Quote from: morca on May 30, 2013, 00:02:45
Of een Radler,lekker fris.

Vorig weekend geprobeerd, inderdaad lekker fris. Maar ik vond het toch teveel op sinas lijken  :D Daarna overgestapt over Weihenstephaner, dat is het betere werk  :D
Quote from: morca on May 30, 2013, 22:50:02
Net een Hertog jan op,smaakte goed  :D

Altijd goed!

Quote from: RalphH on May 30, 2013, 22:50:30

Van hetzelfde!  :coffee:
cheers ;)

morca

Radler lijkt meer op Shandy met citroen,of zoals ik eerder wel eens kreeg,bier en 7up,bijna hetzelfde.
Licht fris biertje voor als je weer moet werken,zaterdag verjaardag,dan wel weer HJ  :D

MVG

Ik vond het lekker hoor, maar ik merkte dat ik het snel weg dronk om aan een echt biertje te kunnen beginnen haha :D Sandy met citroen, lang geen shandy gehad! Ik vond het net orangina. Hertog Jan vind ik echt het beste van de tap kwa pils. Thuis op fles het liefst grolsch. Of warsteiner, die hebben trouwens ook radler,  eens proberen!

morca

Ik ga nu even Hertog Jan of Warsteiner halen,in de winkel weet ik welke  :D
Proost heren weekend  :clapping:  :headbanging: yaeh!!!!!!!

RalphH

Net een 16-tal speciaalbiertjes gehaald voor een gezellig avondje met vrienden morgen.
Dat wordt genieten. :pompom:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

16 maar ?
Met vrienden, dan neem ik er min 4..
Das elk 4 stuks... valt nog mee he :)

Welke soorten ?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

 ;D
16 biertjes, 2 bierdrinkende dames + ik en de 4e is niet zo'n fanatieke bierdrinker. Maar er staan nog restantjes in de koelkast.

Wat gehaald?
Maredsous bruin
Deugniet blond
Grimbergen Goud
St feuillien bruin

en er staat nog chimay geloof ik.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Redelijk veilige keus deze keer. Doorgaans wel wat avontuurlijker ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

Grimbergen aub :p
Geen duvel, leffe ?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

denoontje

Anders help ik je wel een keer er vanaf