HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

Lijkt me een puik plan :)

Als ik weer naar Best kom stuur ik je een PM om te kijken of je ook tijd en zin hebt.

RalphH

Cool!
De zin is er, tijd komt ook wel in orde, wordt desnoods gemaakt. ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Een 4.0 of 4.1 setup kan ook goed klinken, maar de sweetspot met een fantoomcenter is erg klein. Natuurlijk wel afhankelijk van het afstraalgedrag van de speaker. Voor een homogeen geluidsbeeld is het ver doorvoeren van de 4G-regel eigenlijk wel een must. In de meeste gevallen is het overigens 3G ;)

De spraak is naar mijn mening toch wel het belangrijkste in een film en vaak wordt de center ook nog voor ambience gebruikt. Dus een goede matchende center... (mag je zelf invullen ;))

BTW, als de afwijkende center matched met de rears kan ook goed werken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

De D750 is echt een monster van een center hoor, vergis je daar niet in. Ik heb hem destijds tijdelijk gehad in combinatie met de D900's die ik toen had. Match is uiteraard net zo belangrijk. Voordat ik de TD12's had heb ik de TDC ook een tijdje als center gehad met de D900's. De TDC sprong er echt uit omdat deze  qua klank in helderheid verschilde van de D900's.

Maar goed, je keuken gaat uiteraard voor. Lukt het een beetje met verbouwen of ben je aan het genieten van de zon?  8)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Vordert gestaag. Zojuist de afzuiging afgemaakt. Was beetje megaklus. Ietwat onderschat. Gelukkig nog een paar dagen de tijd voordat de stukadoor komt.

Zit via de telefoon te reageren, dus pak later t center verhaal ff mee.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

LuPo


RalphH

Dankje.

Een plaatje van het ventilatiekanaal --> bochtenwerk ;D.



Kan nu de muur dichtmaken. Nog 3 stopcontactjes op die wand fabrieken, koofje om het kanaal heen maken en dan kan de stukadoor komen.
Herstel... die komt vrijdag, dan moet ik dus klaar zijn ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Ah, en wat de center betreft, eerst de boel zo maar weer eens goed afstellen, daarna kijken we wel verder.

Wellicht dat er ergens een medeforummert nog een keer met zijn Eyris langskomt om eens te vergelijken, zou leuk zijn ;).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Hoe groot is het gat naar buiten voor je afzuigkap?  En hoeveel M3 kan hij met minuut afzuigen?

Wij hadden namelijk net op tijd het gat kunnen vergoten ivm de afzuig capaciteit. 750M3 zuigt hij af bij ons en dan hebben we een 150MM diameter gat naar buiten nodig.

Waarschijnlijk weet je dit al, maar ervaring delen kost niks :)

Ik zal eens bij de vrouw thuis kijken wanneer ik een middagje weg mag :) of beter gezegd wanneer we geen afspraken hebben.

De SVS ook meenemen. Kijken hoe het klinkt met 3 subs :P :D :P :D

RalphH

Haha 3 subs, kan ik dat laatste dipje tussen 90 en 150 ook nog ff aanvullen high level ;D ;D.

Gat voor de afzuiging is dezelfde diameter als de buis, 220 x 80 (zou overeen komen met rond 150).
Met al die hoeken is de stroming niet ideaal, maar wel zo ideaal mogelijk vanwege gebruik van "speciale" bochten met geleideschoepen (Naber, mooi spul).
Afzuigkap is max 690m3, maar dat haalt ie vast niet straks. Beter dan dit wordt het niet, en alles is al winst, we hadden 0,0 afzuiging.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

YW :)

Was het niet mogelijk boven het raam? Zo naar beneden moet wel kunnen. Jullie hebben een nieuwe keuken met nieuwe apparatuur. 690M3 afzuigen is behoorlijk wat hoor. Wij hebben hem max op stand 2/4 staan.

Ik he bwel spijt van 2 dingen in onze keuken :(
Afzuigkap had ik iets breder moeten nemen en een extra oven  :nopompom:


RalphH

Ook erg mooi! Erg relaxed zo'n eiland.

Boven het raam zit een betonnen latei en die houdt het huis een beetje bij elkaar ;D.

We hebben de afzuigkap in de breedte van de kookplaat, jullie toch ook, is dat niet breed genoeg? Zie ik daar een ATAG kookplaat? Lijkt zo op t eerste gezicht erg op wat wij ook gekozen hebben.

Waarom 2 overs? Da's wel veel. Of bedoel je een extra combi magnetron er langs?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Thanks, maar ik vind onze keuken helemaal niks. Maar goed dat is een ander verhaal :)

Klotp een Atag 5 pits. Lijkt op deze


Erg handig dat je per pit die houder kan verwijderen ivm schoonmaken  :thumbs-up:

Klopt afzuiging is net zo breed als kookplaat, maar als hij de buitenpit gebruikt dan komt er toch nog wat aan de zijkant qua lucht weg tenzij je hem op stand 3 zet, maar dan zuigt tie zo je biefstuk omhoog :P

Bedoel idd een combi oven/magnetron EN een magnetron/oven. We hebben gekozen voor een 4 lade vriezer dus er is geen ruimte voor een oven combi. Baal daar wel van.

Mjahh eerste huis he.

RalphH

Yep, een combi naast de oven is wel handig inderdaad, je kunt wellicht nog zo'n ding op een plank aan de muur maken links naast de oven.

Maar vindt je het helemaal niks dan? Hoezo dat? Functioneel of qua uiterlijk? Is toch netjes. Hang nog een leuk schilderijtje op, paar barkrukken bij de wastafel en je bent helemaal hip ;D.

Die gas op glas kookplaat hebben wij ook inderdaad. Gekozen vanwege de dikke wokbrander. Hoop dat de gasdruk het trekt ;D.

Biefstukje wil ik ook wel graag in de pan houden gheghe.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

We hebben nu magnetron/oven. Dus primare magnetron waar hij dan beter in is dan een oven. En je hebt ze ook andersom :) We hebben regelmatig beide nodig en dat gaat dan niet  :-X
Maar idd een plank ernaast is een mogelijkheid. NIet eens zo'n gek idee  :thumbs-up:

Qua uiterlijk vind ik de keuken niet mooi. De handgrepen vind ik echt lelijk en wilde natuursteenblad, maar dat werd ons afgeraden vanwege de lengte >4M. Dan zouden er meerdere zaag snedes in komen wat niet mooi oogt. Naderhand hadden de snedes bij de kookplaat gekomen en dan zou het een zichtbare snede zijn van ~10cm.
Weer die gebrek aan kennis en ervaring met huis he. Voor de volgende x weet ik dat wel, maar heb ik nu niks aan  :wacko:
Heb wel 45%  van de prijs van de keuken eraf gelult  O0

haha die wokbrander is idd wel heet hoor phoe gaat snel  :thumbs-up:


RalphH

Quote from: Raymond187 on April 22, 2013, 11:59:16
haha die wokbrander is idd wel heet hoor phoe gaat snel  :thumbs-up:

Buuuuuurn!!! :headbanging:

Blad kun je altijd nog veranderen in de toekomst, is enkel weer een investering, grepen is wat lastiger vanwege de boorgaten.

Ik moet bij ons ook maar afwachten of het allemaal naar wens is. Blad, deurtjes en grepen los gekozen, hoop dat het mooi is ;D.

Wij hadden overigens qua oven/magnetron het omgekeerde, meer magnetron dan oven, de ovenfunctie was dan ook een drama. Nu een dedicated oven en de magnetron los in een kastje.
Als je nog voor een plankje gaat --> Heb nog magnetronbeugels liggen. Nieuw in verpakking. Zijn wit, als je interesse hebt..

Qua gebrek aan kennis, ...volgensmij loop je altijd wel ergens tegenaan. Kun je dan de volgende keer voorkomen, maar dan is er wel weer wat anders ;D

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

he puik werk hoor....ja jammer van die latei.

nog even doorwerken en dan fijn een nieuwe keuken.....wat wordt de eerste maaltijd?

ps wel aan demping op de 1e reflectiepunten gedaan en een bastrap ? Je wilt toch geen staande golven in je keuken als de ega staat te fluiten achter het fornuis  ;-)

RalphH

Quote from: denoontje on April 22, 2013, 19:23:35
ps wel aan demping op de 1e reflectiepunten gedaan en een bastrap ? Je wilt toch geen staande golven in je keuken als de ega staat te fluiten achter het fornuis  ;-)

Bwahaha, het is nu een galmbak in iedergeval, paar paneeltjes zou goed doen ;D.

Quote from: denoontje on April 22, 2013, 19:23:35
he puik werk hoor....ja jammer van die latei.

nog even doorwerken en dan fijn een nieuwe keuken.....wat wordt de eerste maaltijd?

Latei was jammer, maargoed, nu is het ook opgelost denk ik.

Eerste maaltijdje wordt friet denk ik, ben het werken dan helemaal zat haha.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Zo, klaar voor de stukadoor en niks meer te zien van al het gedane werk. Zo suf, sta je te kijken en denk je: "Heeft dat nou zoveel werk gekost?" :crazy:

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187


RalphH

Quote from: Raymond187 on April 26, 2013, 11:10:01
Ziet er netjes uit zo  :thumbs-up:

Heb je links ook een WCD?

4 op een rij ;D (we hadden er 1...).
En dan nog aparte voor koelkast, oven, microwaffel en 1 extra in microwaffel kastje.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Nice. Allemaal op 1 groep?

Extra WCDtje is altijd handig water kokertje koffie zet dinges rijstkoker telefoon ipad nog een telefoon :D

Wij gebruiken er 6 :D hahaha

RalphH

Nee, oven en vaatwasser zitten apart. Dus totaal 3 groepen naar de keuken. Maar lang niet alles tegelijk in gebruik op de grootste groep, maar wel handig als je niet elke keer stekkertjes hoeft te wisselen en nu heb ik voor het kiezen hoe het gemaakt wordt ;D.
En je verzamelt stiekem nogal wat apparatuur in de keuken...
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer