HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

negotiata

Quote from: denoontje on April 17, 2013, 19:26:15
komt goed joh ;-)

biertje smaakte ook goed.


Ja Raph een hele upgrade hoor. Nu nog wat tweaken.
Speaker is veel ruimtelijker maar de bas mag inderdaad wel wat getemperd worden.

In het echt zien ze er cool uit maar wat groot...maar goed dat C het ok vindt ;-)

Nu nog even die center van mp halen en je bent weer even klaar :X

Die prijs van 950 is wel heel hoog.
Ik heb hem afgelopen jaar voor 650 verkocht met doos en toebehoren mint.

Waar halen die mensen toch die prijzen vandaan ??
- To be or not to be, thats the question -

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


RalphH

Quote from: denoontje on April 17, 2013, 20:58:36
Gewoon 500 bieden en zien wat er gebeurd....

Zoals ik al zei, misschien als ik later groot ben ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Waarom wachten :P

Die D750 staat er al een paar weken geloof ik. Mooie center idd.

RalphH

Is een machtig mooi ding, maar ik ga eerst de fronts maar eens lekker integreren en dan zien we wel verder. Was eigenlijk "klaar" hoor ik mezelf nog zeggen. Daarbij was de schok bij de s10's al vrij groot voor Karla. Een d750 erbij maakt de "niet te missen muur van speakers" helemaal compleet en dat is eigenlijk nooit geheel de opzet geweest...

Maaaar....time will tell, never say never ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187


RalphH

1 met compromissen, das altijd de opzet geweest. Het blijft verder natuurlijk een voorrecht om überhaupt zoiets in huis te (kunnen) hebben.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MVG

Ik kan het me wel voorstellen hoor, niet alles tegelijk, eerst (laten) wennen aan het één  ;) Toch hangt er in de HT in de Tuinkamer, althans dat vind ik, meer een gezellige huiskamer sfeer dan die van een batcave, dat is in ieder geval hoe ik het beleefd heb. En bedoel ik absoluut in positieve zin! Kan me voorstellen, dat je dan geen muur van speakers wil  :D Ach, we kopen wat, zijn tevreden, en naar een tijdje krijgen we weer jeuk  :D

RalphH

Gheghe, krabben helpt dan niet altijd ;D.

Dank voor de positieve sfeerimpressie, zo is de ruimte ook bedoeld. Batcave was niet de bedoeling, hij is net donker genoeg zo.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

En van keuken naar HT is hier slechts een kwestie van een paar posts. Succes met de verbouwing en de overweging wel of geen nieuwe center ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

chaka

Quote from: denoontje on April 17, 2013, 20:58:36
Gewoon 500 bieden en zien wat er gebeurd....

Heb een redelijke prijs gegeven. (zelf,meer dan 500)  Hij is ervan overtuigd dat hij een goudmijn verkoopt. Op mijn laatste onderhandelingsmail heeft hij niet de moeite gedaan om te antwoorden.

under construction

MVG

Quote from: RalphH on April 17, 2013, 21:51:24
Gheghe, krabben helpt dan niet altijd ;D.

Dank voor de positieve sfeerimpressie, zo is de ruimte ook bedoeld. Batcave was niet de bedoeling, hij is net donker genoeg zo.

Dat doet het zeker niet, maar jezelf kietelen geeft ook maar effect voor korte duur soms  :P

En graag gedaan, dat vond ik juist het positieve. (Zelf heb ik bewust voor een erg donkere kleur gekozen om de beleving optimaal te maken vanwege de kleinere kamer, en om in de rest van de kleurstelling van de bovenverdieping te blijven, 1 grote darkroom  :devil: )

larzie

Quote from: RalphH on April 17, 2013, 13:04:55
Wanneer ken het gebeuren dan? ;D

Dat hangt niet van ons tweeën af maar van Thuur en High-q. Volgens mij had Thuur het over juni.
Hoop niet dat het zoals het gezegde gaat... "Van uitstel komt afstel"

Ik vermoed dat ik komende zaterdag laatste wedstrijd van het seizoen moet basketballen. Halve finale playoffs tegen de nr. 1 van de competitie, dus ik ga er een beetje van uit dat we er nu wel uitvliegen. Tenminste dat denk ik, omdat sommige teamgenoten het belangrijker vinden om zelf te scoren ipv te winnen.

Heb ook al aan Thuur aangegeven dat het weekend van 9 juni lastig wordt, omdat ik dan waarschijnlijk mijn verjaardag vier.

PS: Die D750? Ik zeg doen... als je hem voor 700-750 euro mag kopen tenminste ipv de gevraagde 950. :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

denoontje

kom ralph even een weekie water en brood ipc stoommaaltijden dan hou je wat pecunia over voor die center .......

negotiata

Quote from: denoontje on April 17, 2013, 23:08:44
kom ralph even een weekie water en brood ipc stoommaaltijden dan hou je wat pecunia over voor die center .......


Dus hij moet op water en brood en danoontjes om een hollywoodprijs te betalen voor een center ??

Mijn oude ad http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121962.msg2158098#msg2158098
- To be or not to be, thats the question -

denoontje

ja hij heeft momenteel toch geen keuken ;-)

en natuurlijk niet de hoofdprijs betalen..... ;-)

RalphH

Quote from: HTip on April 17, 2013, 22:06:58
En van keuken naar HT is hier slechts een kwestie van een paar posts. Succes met de verbouwing en de overweging wel of geen nieuwe center ;)

Dankje Philip. Die center is een makkelijke overweging  ;).

Quote from: larzie on April 17, 2013, 23:05:49
Hoop niet dat het zoals het gezegde gaat... "Van uitstel komt afstel"

PS: Die D750? Ik zeg doen... als je hem voor 700-750 euro mag kopen tenminste ipv de gevraagde 950. :P

Wat in 't vat zit, verzuurt niet  ;D

700 voor een center, is duurder dan mijn fronts bij elkaar, da's toch een wat scheve verhouding en maakt de beslissing op dit moment weer makkelijker.

Quote from: Negotiata on April 17, 2013, 23:27:54

Dus hij moet op water en brood en danoontjes om een hollywoodprijs te betalen voor een center ??

Mijn oude ad http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121962.msg2158098#msg2158098

Quote from: denoontje on April 18, 2013, 00:04:13
ja hij heeft momenteel toch geen keuken ;-)

en natuurlijk niet de hoofdprijs betalen..... ;-)

Dat inderdaad ;D

Quote from: chaka on April 17, 2013, 22:22:59
Heb een redelijke prijs gegeven. (zelf,meer dan 500)  Hij is ervan overtuigd dat hij een goudmijn verkoopt. Op mijn laatste onderhandelingsmail heeft hij niet de moeite gedaan om te antwoorden.

Marktplaats, kopers en verkopers, zucht....
Heb overigens ook wel eens het idee dat het mailverkeer via de markplaats mailsystemen niet altijd helemaal lekker verloopt. Verbaas me soms dat ik geen reactie terug krijg van mensen die initieel serieus lijken te reageren.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Lekker laten staan die center. Er komt wel een ander op MP. je sound is nu toch al verbeterd door de S10 dus lekker daarvan genieten en als je gewent bent dan komt er tegen die tijd wel wat leuks op MP.


RalphH

Zo denk ik er ook over, dank voor het extra duwtje in de rug :thumbs-up: ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


RalphH

Quote from: morca on April 18, 2013, 18:19:32
Maar goed dat ik niks gezegd heb dan........   :clapping:    :tongue2:

Haha, nee, je trekt me niet over de streep.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Die center is vraagprijs 950 euro he. Gewoon een bod uitbrengen en zeggen dat je niet hoger gaat. Wie weet heb je geluk.
Dat de center duurder is maakt niet uit. Het blijft de belangrijkste speaker in een ht set. Bijna alle spraak gaat via de center.
Je kan uiteraard ook een goedkopere center kopen zoals een Tannoy Eyris. Ik heb ooit gelezen dat die ook wel goed is. Alleen dat zou je zelf moeten beluisteren. En de center moet uiteraard wel passen in je setup. Ik meende dat die nieuwe speakers van jou D700 drivers hebben? Dan past de D750 center uiteraard het beste.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

Ben ik het niet mee eens Larz dat de center de belangrijkste speaker is in HT. De center is een speaker die je zelfs weg kan laten in je HT setup. Met een goeie 4.1 setup mis je de center niet.

Ik speel met de Eyris DCC+ center. Hij klinkt helderder dan mijn fronts.

Als Ralf echt geintreseerd is kan ik best een x langs komen met de center. Hij weegt 20kilo het is geen laffe center ;)

RalphH

"Meest belangrijk" is relatief inderdaad. Center mag wel een beetje matchen met de fronts.
De BA (ook geen flauwe center) deed dat met de Sixes vrij aardig moet ik zeggen. Heb een keer kort een 609 ter test als center gelegd en dat was niet perse veel beter.

Met de nieuwe opstelling heb ik qua instellen/opstellen nog weinig echt gedaan, zelfs niet de boel fatsoenlijk ingeregeld na de reparatie.

Sowieso wel interessant om de Eyris eens te vergelijken, dat lijkt me wel een leuke test en meteen een gelegenheid om eens kennis te maken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer