HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on March 19, 2013, 19:13:19
Jahoor, prima. Had mijn stands achter er ook al mee gevuld. Wel zand even laten drogen en bij voorkeur in een zand-dicht bakje ;D, heel de gang lag vol, gheghe.

Tja, ik ben een beetje 'ne goeiekôpe ;D en goed is goed genoeg voor mij.
Stands zijn zo dood als een pier, space age material leek me niet echt een mega toevoeging. Daarnaast adviseren speakerbouwers ook al jaren zand of loodkorrels om ze te dempen/vullen, zou dus moeten voldoen was mijn gok ;).
Thanks voor je duidelijke uitleg en motivatie. Heb er net over gelezen en ik denk dat er toch voor ga. Ik heb een stand nodig die zowel de plaat als de speaker ondersteund. En dan is extra massa natuurlijk meegenomen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Ik had niet anders verwacht ;D, als je dan toch bezig bent, pak dan ook de mass loading bass plate er meteen bij:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on March 19, 2013, 20:02:10
Ik had niet anders verwacht ;D, als je dan toch bezig bent, pak dan ook de mass loading bass plate er meteen bij:

Ben ik zo voorspelbaar? ;D De bestelling heb ik reeds geplaatst en de bass plate heb ik denk ik niet nodig met een CA Diamond ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: HTip on March 19, 2013, 20:05:29
Ben ik zo voorspelbaar? ;D De bestelling heb ik reeds geplaatst en de bass plate heb ik denk ik niet nodig met een CA Diamond ;)

Mwoa ;).

Bassplate lijkt me ook niet nodig als je die kokers volpropt met verzwaringstjap. Een stalen plaatje kun je er altijd nog zelf onder fabrieken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187


LuPo

Ik zou toch zweren dat ik hier al eens gereageerd had. Blijkbaar niet.. maar wat een gave ruimte en set heb jij Ralph! :clapping:
En die nieuwe speakers zijn ook impressive! :o

(offtopic: Als ik in jouw situatie zou zitten had ik de NR5010 niet weggedaan. Maar dat duurt voor mij nog wel een jaar of 10 dus tegen die tijd koop ik wel een goed (top)model receiver met alle nieuwe snufjes van die tijd. Als ik de NR5010 nu houd dan heb ik over 10 jaar een oude receiver die ik tot dan toe nog nooit heb benut. Tegen de tijd dat ik hem dan kan benutten is het tijd voor een andere. Dat zou zonde zijn..)

RalphH

Quote from: Raymond187 on March 21, 2013, 19:49:17
purschuim  :thumbs-up:

As ge t nie mir wit,....pur en kit ;D

Quote from: LuPo on March 21, 2013, 20:02:46
Ik zou toch zweren dat ik hier al eens gereageerd had. Blijkbaar niet.. maar wat een gave ruimte en set heb jij Ralph! :clapping:
En die nieuwe speakers zijn ook impressive! :o

Dankdank.
Nieuwe speakers klinken erg lekker. Woofert zit nu wel even in doosje voor reisje Audiolab, volgende week weer verder genieten hoop ik.

Succes met de verkoop van het Monster ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Woofer heb je toch niet nodig. Alles vanaf 80hz wordt toch door de sub gedaan :P

larzie

Mocht je niet eens die Onkyo van LuPo overnemen voor een zacht prijsje Ralph? :P
Is nog een gast die van die mooie aanbieding heeft geprofiteert. Die heeft inmiddels al een bod staan van 1650 euro volgens marktplaats.
Ik hoop dat Bol m snel nog eens aanbiedt voor zo'n topprijs.

PS: Die gast heeft inclusief factuur hahaha. De koper zal ook wel denken dan... ehm 235 euro en ik koop m voor een kleine 2000 euro...  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

LuPo

Quote from: larzie on March 21, 2013, 23:33:07

PS: Die gast heeft inclusief factuur hahaha. De koper zal ook wel denken dan... ehm 235 euro en ik koop m voor een kleine 2000 euro...  :D

Ach, het is altijd nog 1000 euro minder dan uit de goedkoopste winkel waar hij op dezelfde manier vandaan komt. Met factuur en een dichte doos. :D

larzie

Quote from: LuPo on March 21, 2013, 23:39:02
Ach, het is altijd nog 1000 euro minder dan uit de goedkoopste winkel waar hij op dezelfde manier vandaan komt. Met factuur en een dichte doos. :D

Dat is absoluut waar. Nog steeds een mooie prijs voor het vlaggenschip van Onkyo.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Quote from: Raymond187 on March 21, 2013, 21:45:49
Woofer heb je toch niet nodig. Alles vanaf 80hz wordt toch door de sub gedaan :P

Ik ben zo iemand die vind dat als het kan werken, het ook moet werken :hehe:

Quote from: larzie on March 21, 2013, 23:33:07
Mocht je niet eens die Onkyo van LuPo overnemen voor een zacht prijsje Ralph? :P

Gheghe, neuh. Ach, 't wordt lekker aangestuurd nu allemaal hoor. Reden voor mij zou de XT32 zijn. Al heb ik liever Arc ;D.
Heb nu ook een dikke piek op 30 en 50Hz ;)

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Quote from: RalphH on March 22, 2013, 08:24:57
Gheghe, neuh. Ach, 't wordt lekker aangestuurd nu allemaal hoor. Reden voor mij zou de XT32 zijn. Al heb ik liever Arc ;D.
Heb nu ook een dikke piek op 30 en 50Hz ;)

ARC werkt echt fantastisch. En dan heb ik hem alleen nog maar op de berekende settings staan. Heb er verder nog niet veel aan gefinetuned. Kan er zo al genoeg van genieten. Zo'n verbetering tov de Marantz SR8002 met zn audessey.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Kan ik het enkel maar mee eens zijn. Fatsoenlijke EQ moet je eigenlijk gewoon hebben, erg jammer dat veel fabrikanten daar zo in falen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


LuPo

Quote from: morca on March 23, 2013, 10:45:37
Er valt ook vaak nog te finetunen met een losse dsp.
Zelf mensen met XT32 of ARC zie ik de sub nog iets finetunen na het meten met REW.

Maar dat XT32 (of ARC) is dus wel aardig goed? De gewone Audessey vind ik echt prut.


LuPo

De receiver is verkocht en wordt volgende week opgehaald. Volgende week gaan we ook samen met de koper hem even testen of hij werkt. Dus dan kan ik hem zelf ook nog mooi even horen!
Ik kan hem dan even testen op twee Dali Concept 6 speakers. Van tevoren ga ik wel even een bepaald nummer luisteren op de SR5005 van mijn ouders en vervolgens switchen naar de NR5010. Kijken wat het verschil is. :D

Dus helaas kan ik hem niet meer aan jullie laten horen RalphH en Larzie! Hopelijk vinden jullie het niet erg. Ik ga binnenkort wel een nieuwe subwoofer kopen en dat wordt waarschijnlijk een SVS PB-1000. Wat vinden jullie daarvan?

RalphH

Proficiat met de verkoop van de Onkyo! Heb je al een afspraak voor de ogen gemaakt?

De svs is voor zover ik begrepen heb een hoop "bang for the buck" (zoals altijd eigenlijk wel met SVS).
Denk dat je daar een goeie keuze in maakt. Ik zou enkel voordat je iets anders aanschaft, wel met je huidige sub kijken waar de beste response vandaan komt en of de nieuwe sub daar ook kan staan. Zou zonde zijn als ie niet tot zijn recht komt vanwege plaatsing.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

LuPo

Quote from: RalphH on March 25, 2013, 08:48:58
Proficiat met de verkoop van de Onkyo! Heb je al een afspraak voor de ogen gemaakt?

De svs is voor zover ik begrepen heb een hoop "bang for the buck" (zoals altijd eigenlijk wel met SVS).
Denk dat je daar een goeie keuze in maakt. Ik zou enkel voordat je iets anders aanschaft, wel met je huidige sub kijken waar de beste response vandaan komt en of de nieuwe sub daar ook kan staan. Zou zonde zijn als ie niet tot zijn recht komt vanwege plaatsing.

Merci! Donderdag om 17:40 uur een eerste quickscan voor m'n ogen. ;)

Bedankt voor je antwoord. Heb in mijn topic even gereageerd.

RalphH

Morgen wordt de tuinkamer omgedoopt tot LANkamer.

Alles aan de kant! Er komt 6 a 7 man gamen ;D. Even 10 jaar terug in de tijd. Netwerkje bouwen, zooi installeren, pizza, koffie, snacks en bier staan klaar, dus het kan beginnen.  :clapping:
Vorig jaar was het een event dat duurde van 10:00 tot 05:30u ;D. Kijken of we dat dit jaar kunnen evenaren.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martijnst1990

Quote from: RalphH on March 29, 2013, 12:14:25
Morgen wordt de tuinkamer omgedoopt tot LANkamer.

Alles aan de kant! Er komt 6 a 7 man gamen ;D. Even 10 jaar terug in de tijd. Netwerkje bouwen, zooi installeren, pizza, koffie, snacks en bier staan klaar, dus het kan beginnen.  :clapping:
Vorig jaar was het een event dat duurde van 10:00 tot 05:30u ;D. Kijken of we dat dit jaar kunnen evenaren.
Haha gaaf hoor :D Vraagt eigenlijk wel om een paar foto's van de opstelling hé ;)

Al enig idee welke of wat voor soort games er op het programma staan?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RalphH

D'r is een servertje ingericht met:

Unreal Tournament 3
Flatout/Flatout 2
Saints Row the Third
Half life 2 death match
Gas Guzzlers
NFS Most Wanted

Simpele, kleine fun games:

Soldat
Armagetron!
CS 2d

Kom je ook? Er zou nog plek moeten zijn :-)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer