HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martijnst1990

Gaaf, mooie upgrade! Genieten moet helemaal goed komen lees ik zo 8) Enne... aan de grootte wen je zo joh! :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Damn! Dat scheelt idd wel een stukje qua grootte. Zijn die speakers van kunststof? Dan kan ik me het voorstellen dat het wennen is aan de looks.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

MVG

Wauw! Toch aan het upgraden geslagen zie ik! Stiekem volgde ik je al een beetje  ;)

Dat zijn me beste speakers zeg!  :headbanging: Ik weet nog dat ik de vorige al flink groot vond eigenlijk, op de foto naast elkaar lijken dat maar kleintjes, dat zegt wat over die S10!

En super dat je zo tevreden bent! Ik begrijp dat je ze vooral gekocht hebt om de muziek weergave op te krikken, maar met film zal je ook wel vooruit zijn gegaan denk ik?

Proficiat ermee! En proost!  :pompom:

morca

Andere set als rear,s inzetten  ::)
Ik wist het wel ,heb je ze verkocht?,ik zou het zeker eens proberen.
Of gaan die naar de living?

Proost  :D

HTip

Het virus toch nog niet bedwongen zie ik :D Eigenlijk helemaal klaar? Toch niet...

Mooie upgrade, hoor! Zo te lezen een grote verbetering van muzikaliteit. Dat wordt dus nog meer genieten :music:

Nog iets anders... Waar komt jouw center speaker stand vandaan?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

 :dozingoff:
Quote from: RalphH on March 15, 2013, 22:11:52
Ohw jongens, dit is genieten!! :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:
Brute speakers. Ik was tijdens een M&G ook onder de indruk van de S10 :headbanging:.

Have fun.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RalphH

Quote from: Xander32 on March 16, 2013, 07:53:43
:dozingoff:Brute speakers. Ik was tijdens een M&G ook onder de indruk van de S10 :headbanging:.

Have fun.

Thnx! Gisteren al zitten genieten.

Quote from: HTip on March 16, 2013, 07:26:02
Het virus toch nog niet bedwongen zie ik :D Eigenlijk helemaal klaar? Toch niet...

Mooie upgrade, hoor! Zo te lezen een grote verbetering van muzikaliteit. Dat wordt dus nog meer genieten :music:

Nog iets anders... Waar komt jouw center speaker stand vandaan?

Dankdank Philip. Tijd dat je weer eens aankomt hier, is veeel gebeurt sinds de eerste keer, dat is geen vergelijk meer.
Het ging ook vooral over de muzikaliteit en dat is een stap. De speaker doet het ook gewoon lekker in de ruimte. Wil wel nog eens proberen om de bas-poorten (deels) te pluggen, er is bij bepaalde tonen net iets geveel laag, dat mag wat minder. Maar bijv. Yello zitten luisteren gisten, re-te strak hoor :pompom:.

Stands zijn van Atacama, deze. Ze zijn er ook in andere hoogten. Let wel, ik heb nog mopads onder de center gelegd om de hoek goed te krijgen. Daarna een plakveloersje tegen de mopads om ze uit het zicht te halen.

Quote from: morca on March 15, 2013, 23:57:29
Andere set als rear,s inzetten  ::)
Ik wist het wel ,heb je ze verkocht?,ik zou het zeker eens proberen.
Of gaan die naar de living?

Neih, ik ga ze verkopen, de 609's vind ik wel mooi zo op de huidige stands en de woonkamer is voorzien.

Quote from: MVG on March 15, 2013, 23:45:42
Wauw! Toch aan het upgraden geslagen zie ik! Stiekem volgde ik je al een beetje  ;)

Dat zijn me beste speakers zeg!  :headbanging: Ik weet nog dat ik de vorige al flink groot vond eigenlijk, op de foto naast elkaar lijken dat maar kleintjes, dat zegt wat over die S10!

En super dat je zo tevreden bent! Ik begrijp dat je ze vooral gekocht hebt om de muziek weergave op te krikken, maar met film zal je ook wel vooruit zijn gegaan denk ik?

Proficiat ermee! En proost!  :pompom:

Dankje Maarten. Ja het zijn bakbeesten, weet nog niet of ik hier ooit aan zal wennen, maar het geluid is zo'n verbetering dat ze wel zullen blijven staan ;D. Straks even film proberen om te kijken wat ze daar doen, wellicht ook ff een metinkje er doorheen jakkeren, 't hoort er toch een beetje bij ;D.

Quote from: larzie on March 15, 2013, 23:38:06
Damn! Dat scheelt idd wel een stukje qua grootte. Zijn die speakers van kunststof? Dan kan ik me het voorstellen dat het wennen is aan de looks.

Voorkant is inderdaad kunsstof, zijkant fineer. En ja, het is wennen (of nooit wennen ;D)

Quote from: Martijn90 on March 15, 2013, 23:10:17
Gaaf, mooie upgrade! Genieten moet helemaal goed komen lees ik zo 8) Enne... aan de grootte wen je zo joh! :D

Thnx, happy hier.


Hoe is't met ons Friesland tripje trouwens?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

heyyyyyyyy iets gemist zie ik je hebt ze gekocht de S10

Feli Ralpf dat je er jaren plezier van zal hebben  :headbanging:

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

denoontje

Tje ga je een weekje naar de sneeuw merk ja als je thuis komt  dat Db opgeschrikt is door een virus...upgrade virus mbt tannoys...feli hoor. Dat wordt weer een m& g!

RalphH

Welkom terug in dB ;D,  goed geweest?

Kom maar vlug eens langs! Maandagavond al wat te doen? ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

ja gebruikelijke pijntjes...spierpijn en weer eens een gekneusde rib en wat blauwe plekken...
Tja dat booarden valt toch niet mee, zeker niet in de mist.
2 dagen zon en papsneeuw, daarna een dag heel veel wolken en mist maar daarna 30 cm sneeuw...echter pistes prepareren kunnen ze blijkbaar niet als er verse sneeuw ligt. Maar was wel leuk en gezellig....

Maandag gaat niet lukken......

Raymond187


RalphH

Dankje Ray, is aangepast :headbanging:

Ben jij nog wat opgeschoten in je zoektocht?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Bedankt voor de link naar je center speaker stand. Mijn stand zal ik moeten vervangen door een lagere. Ik las dat je met spikes een hoek van 20 graden kan maken. Dat zou voor mij ruim voldoende zijn. Nu alleen nog een shop vinden die hem verkoopt en buiten de UK wil verzenden. In Nederland nl. niet verkrijgbaar of in ieder geval niet gevonden. Ook niet bij HNNY.

Ook bedankt voor de uitnodiging! :pompom: Ben inderdaad benieuwd hoe het nu allemaal klinkt. Het is nogal anders dan toen ik er was. Kleine opsomming, akoestiek, receiver, HTPC, SVS erbij, fronts en misschien nog meer, maar dat weet ik even niet....
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raymond187

Quote from: RalphH on March 17, 2013, 01:08:03
Dankje Ray, is aangepast :headbanging:

Ben jij nog wat opgeschoten in je zoektocht?
Nee helaas niet. Zal ook niks worden ben ik bang. En als de NAS me goed bevalt die ik nu te leen heb dan hou ik die en dan is me sok weer ff leeg :P

RalphH

Quote from: Raymond187 on March 17, 2013, 09:53:31
Nee helaas niet. Zal ook niks worden ben ik bang. En als de NAS me goed bevalt die ik nu te leen heb dan hou ik die en dan is me sok weer ff leeg :P

Ahja, de bekende sok ;D.

Quote from: HTip on March 17, 2013, 08:14:12
Nu alleen nog een shop vinden die hem verkoopt en buiten de UK wil verzenden. In Nederland nl. niet verkrijgbaar of in ieder geval niet gevonden. Ook niet bij HNNY.

Ook bedankt voor de uitnodiging! :pompom: Ben inderdaad benieuwd hoe het nu allemaal klinkt. Het is nogal anders dan toen ik er was. Kleine opsomming, akoestiek, receiver, HTPC, SVS erbij, fronts en misschien nog meer, maar dat weet ik even niet....

Ik heb ze zelf ook uit de UK laten komen (Divine Audio) . Fikse verzendkosten, maar daar is weinig aan te doen.

Je opsomming klopt helemaal!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on March 17, 2013, 13:05:42
Ik heb ze zelf ook uit de UK laten komen (Divine Audio) . Fikse verzendkosten, maar daar is weinig aan te doen.
Die had ik inderdaad ook gevonden. Het was Divine Audio of Audio Affair. Beide vergelijkbaar kwa prijs en verzendkosten. Divine Audio is iets goedkoper en jij bent tevreden dus keuze is snel gemaakt.

Quote
Je opsomming klopt helemaal!
Dan heb ik goed opgelet ;D en zal het zeker heel anders klinken dan toen ik er was. Gewoon een kwestie van een keer plannen :-X
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on March 18, 2013, 22:16:54
Wel ff wachten tot de woofer gefixt is. ;)
Ik heb geen haast. Ben de komende weekenden toch nog druk bezig met de voorbereidingen voor de komst van mijn upgrades!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Nog even iets over je center stand. Ik las dat je de buizen hebt gevuld met zilverzand. Is dat goed gegaan? En waarom heb je niet gekozen voor Atabites wat Atacama adviseert?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Quote from: HTip on March 19, 2013, 19:04:16
Nog even iets over je center stand. Ik las dat je de buizen hebt gevuld met zilverzand. Is dat goed gegaan?

Jahoor, prima. Had mijn stands achter er ook al mee gevuld. Wel zand even laten drogen en bij voorkeur in een zand-dicht bakje ;D, heel de gang lag vol, gheghe.

Quote
En waarom heb je niet gekozen voor Atabites wat Atacama adviseert?

Tja, ik ben een beetje 'ne goeiekôpe ;D en goed is goed genoeg voor mij.
Stands zijn zo dood als een pier, space age material leek me niet echt een mega toevoeging. Daarnaast adviseren speakerbouwers ook al jaren zand of loodkorrels om ze te dempen/vullen, zou dus moeten voldoen was mijn gok ;).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer