HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Zag er goed uit ralph...en inderdaad was gezellig

high-q

Ik heb het ook ontzettend naar mijn zin gehad mannen. Het was een prima M&G die veel te snel voorbij ging. Dank aan de gastheren en gastvrouwen!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Yep, was een toppertje, erg snel voorbij weerk, goed teken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

MVG

Een upje voor deze mooie ruimte!  :D

Vandaag bij Ralph op visite geweest, en dit is goed bevallen moet ik zeggen! Naast de duidelijke en goede uitleg omtrent het meten met REW, waar ik eigenlijk voor kwam, was het ook gezellig! Ik kon prima buurten met Ralph, en de tijd ging dan ook snel! Dat is altijd een goed teken!

Ik wil Ralph dan ook nogmaals bedanken voor de gastvrijheid, als ook behulpzaamheid. Ik kende Ralph nog niet, en mocht zonder aarzelen langskomen om een andere te kunnen zien en horen. Een afspraak was dan ook snel gemaakt!

De ruimte zelf vind ik erg geslaagd! Een warm ogende ruimte, niet specifiek een batcave en daardoor juist erg gezellig aandoend! Zodra het gordijn dicht is is de ruimte ook perfect donker genoeg om een mooi plaatje op het scherm te krijgen, een overigens zeer mooi scherm!

Het geluid is dik in orde! Het klinkt erg in evenwicht vind ik zelf, en ik kon meteen horen wat een goede subafstelling doet, daar ik zelf nog niet met een sub speel. Dit moet er dan maar eens van gaan komen, want dat haren gaan trillen en broekspijpen gaan wapperen, dat wil ik natuurlijk ook! :D Wat me opviel is dat door de goede op- en afstellig dit nooit overheersend klinkt, en het zijn juist stukken in een film waarvan je eigenlijk niet weet dat er laag inzit (als je dit nog nooit gehoord hebt dan) die dan opvallen. Zoals het opstijgen en dalen van een schip in Tron etc. En juist dat zorgde bij mij voor de extra beleving. Het klinkt erg gemakkelijk, en zorgt ervoor dat je meteen in de film wordt gezogen.

Verder hebben we nog enkele leuke testjes gedaan met rew, zoals een frequentie afspelen en dan door de kamer lopen, vooral de eerste keer is dit een aparte ervaring! De panelen die er hangen doen ontzettend veel, ik had niet verwacht dat dit zo een verschil zou maken zonder panelen, Ralph haalde ze weg en er was meteen duidelijk flutter aanwezig, panelen terug en de rust in de ruimte keerde ook meteen terug!

Ik heb een leuke middag gehad, en ook weer wat bijgeleerd, een aantal zaken, vooral mbt akoestiek, zijn me ineens veel duidelijker geworden!

Graag tot ziens!



denoontje


MVG

Quote from: denoontje on January 30, 2013, 18:00:08
Toppie
Quote from: morca on January 30, 2013, 17:49:57
Heren leuke dag gehad zie ik,goed bezig weer  :thumbs-up:

Dat was het zeker! Erg leuk om zo via het forum bij mensen terecht te komen met dezelfde hobby  :D Het is ook altijd afwachten wie er open doet als je voor de deur staat haha maar het ijs was zo gebroken!

morca

Quote from: MVG on January 30, 2013, 18:10:39
Dat was het zeker! Erg leuk om zo via het forum bij mensen terecht te komen met dezelfde hobby  :D Het is ook altijd afwachten wie er open doet als je voor de deur staat haha maar het ijs was zo gebroken!
Dat had ik dus bij RalphH toen hij hier kwam,wat moet die vreemde vent hier hahahahahahahaha.
Het kan idd leuk vertoeven zijn met wat audiomaatje,s,ik moet eigenlijk ook eens wat plannen.
Als vrijgezel beetje M&G en is best leuk als afleiding,en voor de hobby  :music:

high-q

Leuk verslag MVG! Veel dingen, zoals door de ruimte lopen en de panelen zijn erg herkenbaar.
Ineens wordt REW een stuk duidelijker als RalphH het uit legt :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

MVG

Quote from: high-q on January 30, 2013, 18:46:20
Leuk verslag MVG! Veel dingen, zoals door de ruimte lopen en de panelen zijn erg herkenbaar.
Ineens wordt REW een stuk duidelijker als RalphH het uit legt :)

Thanks! En een en ander is zeker en stuk duidelijker geworden! :)

En ja M&G vind ik wel leuk ja, mag van mij vaker. Als mijn ruimte eenmaal wat op orde is dan sta ik er ook zeker open voor! Nu zou ook al kunnen, maar t is nog wat kaal  :D

RalphH

Heey, leuk verslag! Ik vond er ook erg gezellig, goeie klik.
Mooi ook dat je er wat van opgestoken hebt, blijf het soms lastig vinden om dingen duidelijk uit te leggen. Maar met wat praktijkvoorbeeldjes en pen en papier, lukt het uiteindelijk vaak wel.

Succes met je eigen ruimte en ik hoor het wel als de gordijnen er zijn.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MVG

Quote from: RalphH on January 30, 2013, 23:04:18
Heey, leuk verslag! Ik vond er ook erg gezellig, goeie klik.
Mooi ook dat je er wat van opgestoken hebt, blijf het soms lastig vinden om dingen duidelijk uit te leggen. Maar met wat praktijkvoorbeeldjes en pen en papier, lukt het uiteindelijk vaak wel.

Succes met je eigen ruimte en ik hoor het wel als de gordijnen er zijn.

Kijk dat is mooi, vond ik namelijk ook!
Theorie zo uit leggen lijkt vaak lastig, maar ik heb het begrepen dus helemaal prima  ;D

Dankjewel, komt goed met die gordijnen, morgen naar de ISE en vrijdag langs hema voor die gordijnen. Zat wel enkele weken levertijd op geloof ik maar goed, heb tijd zat.

RalphH

Fotootjes in de openingspost een beetje bijgewerkt. Dank aan mtissink en high-q!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MVG

Het is wel klaar eigenlijk..... die puntjes staan ervoor dat je het nog niet zeker weet? Ik kan me nog herinneren dat je niet mag klagen  :D en daarom ben je misschien wel klaar eigenlijk, maar die d700 blijven knagen denk ik?  ;)

denoontje


morca

Mooi geworden kerel,ik weet nog goed die foto,s van je huiskamer.
En daarna de HT moet je kijken hoe mooie ruimte het geworden is,goed bezig geweest .

:thumbs-up:

RalphH

Quote from: denoontje on January 31, 2013, 20:28:57
Hoe zo is het wel klaar eigenlijk?

Zoals t r nu staat, is het wel klaar inderdaad. Alles compleet, hangt en staat. Heb je nog suggesties dan? ;D En nee, dan heb ik het niet over centjes uitgeven aan andere apparatuur.

Quote from: MVG on January 31, 2013, 20:28:33
Het is wel klaar eigenlijk..... die puntjes staan ervoor dat je het nog niet zeker weet? Ik kan me nog herinneren dat je niet mag klagen  :D en daarom ben je misschien wel klaar eigenlijk, maar die d700 blijven knagen denk ik?  ;)

;D Ik zou ze graag eens vergelijken en dan nog liever tot de conclusie komen dat het verschil niet mega is. We zullen zien, t is al erg mooi zo, een keer tevreden zijn is nog mooier ;) ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Ik dacht nog aan een grote spiderman ofzo om het helemaal af te maken, of een batman. Zou wel cool zijn denk ik

RalphH

 ;D
Zou wel vet zijn ja, aan de andere kant vind ik de kamer eigenlijk wel vol genoeg. Moet niet veel drukker worden. Daarom hebben we ook niet voor bedrukte absorptie panelen gekozen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Ik zou ook zeggen om het zo te houden als het is! Toch de foto met "het wandelende tafeltje" geplaatst?
Dacht dat je wederhelft die foto niet zo mooi vond :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Quote from: high-q on February  1, 2013, 08:36:40
Ik zou ook zeggen om het zo te houden als het is!

Dank voor de steun ;D

Quote from: high-q on February  1, 2013, 08:36:40
Toch de foto met "het wandelende tafeltje" geplaatst?
Dacht dat je wederhelft die foto niet zo mooi vond :)
Nee, dat was 1 foto daarvoor, daar zijn de verhoudingen wat zoek en lijkt de kamer heel klein
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RalphH

Projector heeft weer een calibratie gehad door Garmt. De boel is er toch wat van opgefrist en na 1063 uur nog in eco mode vind ik ook best netjes. Komt wat mij betreft nog genoeg licht uit.

Na het technische gebeuren nog even genoten van de nieuwe cinema bij BB&G. Moooi, erg nette ruimte die ook nog eens erg mooi verlicht is voor de momenten dat er geen film op staat.
Stukje van the art of flight gekeken. Pwoh, demomateriaal. Klonk lekker en zag er goed uit.

Thuisgekomen natuurlijk ook meteen een stukje opgezet, want je wilt toch vergelijken ;D ;) en ik moet zeggen, ik ben nog steeds zeeeer tevreden met onze ruimte. Bij flink laag moet je eigenlijk wel in het midden of rechts daarvan zitten, links wordt het wat modderig, maar buiten dat,... yep, "de contente mens".
We boffen maar dat dit allemaal kan thuis. :pompom: :pompom:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer