HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RalphH

Hmpffff, ik ben weer eens voorspelbaar :nopompom: :nopompom:
;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


RalphH

 ;D cheers, dat ie maar mag smaken joh.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Hoezo, heineken brouwerij zit gewoon in db hoor...

Heb je voor die tijd nog je koofies gevuld, of gaat dat helamaal niet meer door?.

We zullen via pm nog wel even een leuk programma maken.


Ps je komt toch wel weer boven de grond :-p

RalphH

Quote from: denoontje on December 30, 2012, 12:13:35
Hoezo, heineken brouwerij zit gewoon in db hoor...

Sssssst!!!!

Koofjes niets meer mee gedaan. Wil dit toch nog wel een keer oppakken. Dat losse wol zou een mooie zijn enkel dan moet ik het eigenlijk wel in 1 of andere zak kunnen proppen die in de koof zit ivm rondvliegende deeltjes. Als het wat vastere platen zouden zijn zou ik dat niet doen, maar voor losse wol is de koof iets te open.

Als ik de 19e niet bereikbaar ben, kijk dan ff in de kruipruimte, ergens rechtsachterin ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


denoontje

#1056
Daarom vindt iedereen heineken lekKer, de brabantse touch :-)

RalphH

Ik ga hier niet meer op reageren ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Ps eindelijk en stand\o/


high-q

#1059
Is je nieuwe stand al binnen? Ik vind hem eigenlijk best wel cool. Het is dat we er in onze ruimte voor gekozen hebben om een meubel neer te zetten, anders was ik waarschijnlijk ook voor zo'n type stand gegaan in verband met het formaat van de TDC.

VWB de onderkant van je koof, kan die achteraf niet dicht zodat je misschien toch gebruik kan maken van los glas/steen vezel/wol? Of is dat iets wat ik de 19e moet zien en dan pas heb van: Oooo, DAAROM kan het niet! :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

#1060
Nope, nog niet binnen. Moet uit de UK komen. zal wel volgende week worden denk ik.
Denk dat ik m even met de center erop moet zien en dan zeer tevreden ben ;D. De halfronde voeten naar de zijkant toe wijzend is wat wennen. Er zijn ook 2 versies, een brede en de smalle. De smalle heeft een kleine spleet tussen de 2 voeten, dat vind ik er heel raar uit zien, vandaar de brede gekozen. Deze is dan wel wat breder als mijn center, vandaar dat ik het allemaal ff moet zien.
Er staat al zilverzand bij de verwarming te drogen, dus als het ding binnen is kan ik daar meteen de poten mee vullen :clapping:.

De onderkant van de koof wel dicht, maar de overstekende rand niet hellemaal en er komt straks nog ergens afzuiging achter de koof (muur die uitkomt op het ketelhok). Deze zorgt ongetwijfeld voor wat circulatie ook in de koof en als er dan los spul in zit dan gaat dat toch wellicht de kamer in.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Schultenbrau is toch dat zwerversbier? :P Zo noemen wij het hier tenminste altijd, omdat die zwervers hier altijd met van die grote blikken van dat spul rondlopen hahaha

Die centerstand was mooier geweest als die rondingen er niet in zaten. Maar was het zelf fabriceren van een meubel zoals ik heb gedaan geen optie dan?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Quote from: larzie on December 31, 2012, 11:24:36
Schultenbrau is toch dat zwerversbier?

Klopt en nog goed te drinken ook. Dwz, als je Bavaria te drinken vindt, is namelijk nagenoeg hetzelfde bier. Brouwerij is van Bavaria, staat tegenover de Bavaria brouwerij. Water waarmee het gebrouwen wordt komt enkel uit een iets andere bron (zeggen ze...) ;D.

Quote from: larzie on December 31, 2012, 11:24:36
Maar was het zelf fabriceren van een meubel zoals ik heb gedaan geen optie dan?

Geen zin in ;D. En die rondingen, ach we zullen zien. Bij mijn rear stands vind ik het wel erg mooi, wie weet valt het mee.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Quote from: RalphH on December 31, 2012, 11:59:33
Geen zin in ;D. En die rondingen, ach we zullen zien. Bij mijn rear stands vind ik het wel erg mooi, wie weet valt het mee.

Ik denk dat je je alleen stoort aan die rondingen bij de selectie van stands die voor aankoop in aanmerking komen.
Als die eenmaal staat kijk je er niet meer naar, bij film staat het licht toch uit  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Quote from: high-q on December 31, 2012, 12:22:14
Als die eenmaal staat kijk je er niet meer naar, bij film staat het licht toch uit  ;D

Het oog wil ook wat als het licht aan staat, maar dat komt goed.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Heb je inmiddels de center stand al binnen? Overigens alvast veel plezier volgende week met je M&G :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Yep hij is binnen! Valt niet tegen moet ik zeggen.

Liep enkel wel tegen het probleem aan dat ik de stand niet ver genoeg naar achter kan kantelen. Ons scherm hangt vrij laag en het moest dus een lage stand zijn. Als ie dan vlak staat, straalt ie recht naar mijn kruis, zitten geen oren ;D.
Ik kon met de spikes wel wat stellen, maar niet genoeg.
Uiteindelijk heb ik de dunste stukjes schuim van een setje Mopads gebruikt, toen stond ie goed.
Enkel dat zag er weer niet uit, ruimte tussen de plaat van de stands en de speaker en 3 stukken grijs schuim..Gelukkig had ik nog wat plakvelours liggen, daarmee de boel afgeplakt en nu zie je het haast niet.


Ehrm ja, de kabels links moet ik nog wat mee doen inderdaad ;D ;D



Volgende week inderdaad de mannen uit het Hoge Noorden, eens even zorgen dat alles vlekkeloos draait. :smile:

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


Martijnst1990

Erg netjes! Kost zo'n stand als ik vragen mag? :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RalphH

Jij mag dat vragen ;D.
Je hebt PM. Wil je de sub als stand gaan vervangen?  :smile:

Ze zijn er overigens in meerdere maten, dus ook hoger.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martijnst1990

#1070
Quote from: RalphH on January 13, 2013, 11:58:59
Jij mag dat vragen ;D.
Je hebt PM. Wil je de sub als stand gaan vervangen?  :smile:

Ze zijn er overigens in meerdere maten, dus ook hoger.
Thanks :)

Denk er inderdaad wel eens over om de sub er gewoon naast te zetten en de center op een stand. Voor de looks, maar ook om wat flexibeler te zijn in de plaatsing van de sub :D En ook al trilt de sub niet echt, het lijkt me toch ook wel beter voor de center, al heb ik niet het idee echt verschil te horen met hiervoor. Ik zal eens gaan googlen naar verschillende center stands, in Nederland is helaas maar een klein aanbod.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RalphH

Of het hier verschil maakt in geluid, moet ik nog testen. Ff overnieuw instellen en dan ook het center kanaal eens nameten met REW. Stemmen galmen soms flink door (in het laag), kijken of ik dit met wat EQ in de Onkyo eruit krijg.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


high-q

Mooie aanwinst, volgende week in het echt bewonderen ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Bedankt voor de gezellige M&G. Ik zal mijn indrukken posten, zodra jij of Thuur een mooi topic in de M&G's sectie hebben geopend :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT