HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

#1026
Ik merk wel dat schijven snel vol zitten. Helemaal met series.
Ben van plan af en toe eens wat echt de moeite waard is gewoon te kopen op bluray. Scheelt toch weer schijfruimte.  :D

Edit: Ook al is een nieuwe schijf uiteindelijk natuurlijk goedkoper...
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Ohw, wij kopen ook geregeld wat hoor. Dat rekje begint ook al te klein te worden  :smile:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Quote from: larzie on October 25, 2012, 21:58:21
Ik merk wel dat schijven snel vol zitten. Helemaal met series.

Eerder had ik dat ook, toen ik het nog leuk vond om complete series te bewaren. Nu heb ik alleen nog de delen van het seizoen waar ik in zit, scheelt ook weer ruimte. Met untouched bluray rips gaat het inderdaad erg hard als je deze bewaart.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Quote from: high-q on October 26, 2012, 11:11:05
Eerder had ik dat ook, toen ik het nog leuk vond om complete series te bewaren. Nu heb ik alleen nog de delen van het seizoen waar ik in zit, scheelt ook weer ruimte. Met untouched bluray rips gaat het inderdaad erg hard als je deze bewaart.

Ik ben ook van plan om alleen blurays te kopen die ik echt de moeite waard vind om eens terug te kijken of die echt ht waardig zijn. O.a. Baraka, The Dark Knight, Game of Thrones en af en toe concerten op bluray. Concerten zijn dingen die je wel vaker nog eens gaat kijken.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Hmja, alles bewaren wordt op de lange duur inderdaad onhoudbaar.
Wat je aangeeft mbt concerten is zeker waar. We doen hier ook eens in de zoveel tijd een Metal kijk/luister avondje met vrienden (en een biertje ;D). Dan komt er weer een hoop voorbij.
Nadeel vind ik wel dat er een hoop concert registraties van DVD, schaamteloos 1:1 op blu ray gekwakt wordt. Heb me daar toch al een paar keer in vergist helaas en dan is zo'n schijfje duur betaald.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Quote from: RalphH on October 26, 2012, 11:52:05
Hmja, alles bewaren wordt op de lange duur inderdaad onhoudbaar.
Wat je aangeeft mbt concerten is zeker waar. We doen hier ook eens in de zoveel tijd een Metal kijk/luister avondje met vrienden (en een biertje ;D). Dan komt er weer een hoop voorbij.
Nadeel vind ik wel dat er een hoop concert registraties van DVD, schaamteloos 1:1 op blu ray gekwakt wordt. Heb me daar toch al een paar keer in vergist helaas en dan is zo'n schijfje duur betaald.

Daar heb je gelijk in dus het is goed opletten. Eerst gewoon wel downloaden en vervolgens kopen ;)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

denoontje

De laatste keer geen foto's gemaakt, we hebben toen film gekeken etc.
de andere waren onscherp omdat de batterij plat was :angel: :angel:

high-q

Ik heb net weer even door je topic gebladerd om te kijken naar een aantal dingen waar we het over hebben gehad. Zag nu idd welke afwerkplaatjes je bedoelde uit Engeland.
De GIK panelen kan je in jouw ruimte mooi plaatsen, dat wordt bij mij wat moeilijker met 3 ramen en een deur aan één kant.

Die grafieken van jou zien er ook STUKKEN beter uit dan die van mij  :o :-[

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

morca

paar panelen doen wel wonderen,hij had ze hier bij zich,maar dat was erg goed hoorbaar.
Het is dat ik druk ben,anders had ik al wat gemaakt.
nog beter de org ,maar panelen zijn duur,maar tov de set,weinig,en wel een grote upgrade...

RalphH

Quote from: high-q on November 13, 2012, 15:50:56
Ik heb net weer even door je topic gebladerd om te kijken naar een aantal dingen waar we het over hebben gehad. Zag nu idd welke afwerkplaatjes je bedoelde uit Engeland.
De GIK panelen kan je in jouw ruimte mooi plaatsen, dat wordt bij mij wat moeilijker met 3 ramen en een deur aan één kant.

Die grafieken van jou zien er ook STUKKEN beter uit dan die van mij  :o :-[

Haha, check Morca zijn topic maar eens voor mijn eerste grafiekjes, zul je zien dat het niet altijd zo is geweest.

De panelen zouden wel op de 1e reflectiepunten en wellicht tussen de luiken kunnen hangen. Maar eerst eenst testen of het wat doet natuurlijk.

Zal zo op mijn gemak nog eens naar jouw grafiekjes gaan kijken.

Quote from: morca on November 13, 2012, 17:39:37
nog beter de org ,maar panelen zijn duur,maar tov de set,weinig,en wel een grote upgrade...

Mwoa, is vast spul te vinden vergelijkbaar met de glasvezel plaat die GIK gebruikt. Check Eric zijn testjes maar ffies.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

ja ik weet het,maar ben een beetje lui de laatste tijd hihi  :D
Denk blzd 6 of 7 van 'ons' topic RalphH,waar jij begint te stoeien .
je bent wel ver gekomen,dat zou een inspiratie voor de heren kunnen zijn.
Maar daar heeft de 2e sub ook een groot deel in gehad,dus dat is niet helemaal aan de panelen te wijten.
Maar ze helpen wel hoorbaar erg veel.

Al jouw meetsessies hadden je de 2 beste plekken in beeld gebracht,dat was strak wark van je  :)

RalphH

Zeker niet aan de panelen toe te schrijven, hooguit nagalmbeheersing in het hoog.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Hey Ralph,

Zat ff te denken naar aanleiding van dat hele Arcam AVR600/HTPC verhaal. Heb jij jouw HTPC wel eens aan de Arcam van Thuur gehangen?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Nope, is nogal een apparaat en weet ook niet of Thuur ueberhaupt blij gaat worden van een sleep-actie.
Mijn pc zou ik nog eens op kunnen pakken, da's wat eenvoudiger.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Dat laatste is eigenlijk precies wat ik bedoelde  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje

Doen we dat toch gewoon een keer....ja die arcam is wel erg heavy hoor.

als je dan ook een seriele kabel naar usb hebt en meeneemt kan ik de laatste firmware op de arcam zetten ;-).



larzie

Meteen een mooie test ook als we langskomen :) Of je moet het eerder zelf gaan experimenteren. Ben wel benieuwd naar het resultaat. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Ik heb in ieder geval een serial to usb kabel  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Het plaatje moest maar eens compleet gemaakt worden, de center op de grond begon me wat te storen ;D.



Vind m niet super mooi, maar een lage center stand is erg moelijk te vinden. Daarnaast is het wel dezelfde serie als de stands voor de rears en die vind ik dan wel weer mooi. Dus ga er vanuit dat het wel netjes is als alles eenmaal staat.

Zit ook weer eens een M&G aan te komen. 19 januari is de datum voor een dagje met Denoontje, Larzie en High-q. Heb r zin in heren.
Voor die tijd de kruipruimte nog even in om de kabelzooi eens te herzien. 1 Subkabel loopt nu dwars door de kamer en ben ook niet helemaal blij met hoe ik de rest destijds allemaal onder de grond gelegd heb.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


RalphH

Yep, ik zal kijken of ik het zonnetje hier in het zuiden aan kan krijgen ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Aan de gastheer zal het niet liggen,denk dat je ze met slecht weer nog prima zal vermaken  ;)
Denoontje woont om de hoek toch,niet teveel aan de heineken he  :clapping:

RalphH

Heineken?!!!
Zeg, hoe is het!! we zitten hier in Brabant, dus dat is minimaal Schultenbrau!! ;D ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer