HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: RalphH on July  9, 2012, 18:46:20

Yup, de eerste indrukken zijn positief. De ramen gingen er gisteren bijna uit bij Woman in Black (wat verder overigens een waardeloze film is ;D).

Dus de sub,s worden beter aangestuurt ? toppie  :popcorn:

RalphH

#976
Quote from: fct1983 on July  9, 2012, 20:19:05
Hey Ralph,

Top om te horen dat hij je wel bevalt.
De 3009 staat hier nu te knallen!
Veel plezier ermee!

Groeten,

M.

STOER! Veel plezier er mee. De 808 bevalt vooralsnog goed.
Net even met Audyssey aan de gang gegaan, maar of ik nou iets fout doe (kan bijna niet = fool proof)... Maakt er echt een zooitje van. Gooit de speaker cuttoff flink omlaag en de EQ settings (die je niet kunt zien) doen helemaal niets. Dramatisch resultaat na controle met REW.
Vind het ook raar, want het zijn net als bij de oude Audyssey enkel maar testgeluidjes per speaker, nooit een combo van meerdere speakers, dan kun je toch ook nooit een fatsoenlijke instelling doen, of vergis ik me nou?

Quote from: morca on July  9, 2012, 21:02:40
Oh de Onkyo staat in de HT,blijft ie daar dan ook ?

top dat ie zo bevalt  :thumbs-up:     :D

Yep, hij blijft in de HT.
Net even alles opnieuw ingesteld met REW. Fases weer op elkaar afgesteld enzo zaten wat gaten na alles lukraak aangesloten te hebben. Eens kijken hoe het nu klinkt.



Hij is wat grilliger als voorheen, wellicht nog wat finetuning en wat probeerseltjes met EQ. Maar dat is voor later.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


RalphH

Hij is wel ok, maar ik had m ooit zo  ;D


Toch nog eens kijken wat ik met die audyssey EQ nog kan eventueel.

Heb nu naar wat stukjes film wel weer het gevoel dat het laag wat getempert moet worden, het is too much. Dan ga je de boel zachter zetten en dan valt de rest weer weg. Net even de -10db lfe setting voor True HD geprobeerd, maar dat is m niet. Er zijn nog wat Audyssey Dynamic EQ ofzoiets settings, daar zal ik me eens op inlezen.

't Is nu wel weer bedtijd eigenlijk...
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Misschien kan je de sub,s tov elkaar nog iets beter afstellen,dat zou het ook kunnen zijn wat je beschrijft.


RalphH

De volgende avond dat ik wat kan prutsen, zal ik audyssey nog eens helemaal laten lopen vanaf nul/volgens het boekje.
Alle fases op 0
Sub volumes op 75dB (gaf nu 80 aan in de meting)
Filters compleet open, de svs staat nu namelijk op 50 hz afgefiltert. Niet dat dit resulteert in een steile afloop, dit gaat heel geleidelijk.
Kijken wat ie dan doet. Vanwege het feit dat de versterker de 2 subuitgangen niet afzonderlijk aan kan sturen, verwacht ik niet dat het een goed resultaat gaat geven, maar....ik laat me graag verbazen ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Heb je toevallig een bd met dts HR soundtrack?

Gister bij pat geweest en een officiële bd in de ps3 op een onkyo gaf allemaal drop outs. Hij heeft. Geloof ik de 806. Lieten we de ps3 decoderen ging het wel goed.

Mooi dat het beter klinkt.
Maar dat scherm....echt knullig hoor niet dimbaar......
Deal extreme een optie...

RalphH

#982
Wel dimbaar, niet uit te zetten.

Quote from: denoontje on July  9, 2012, 23:51:13
Deal extreme een optie...

Altijd, maar waarvoor? ;D

Quote from: denoontje on July  9, 2012, 23:51:13
Heb je toevallig een bd met dts HR soundtrack?

Gister bij pat geweest en een officiële bd in de ps3 op een onkyo gaf allemaal drop outs. Hij heeft. Geloof ik de 806. Lieten we de ps3 decoderen ging het wel goed.

Ik geloof het niet, enkel DTS HD Master enzo
De 806 schijnt wel wat problemen met verschillende formaten te hebben, firmware update is hier het devies. Dit is enkel wel een hele onderneming omdat het ding geen netwerkondersteuning heeft...
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Zo, vandaag even serieus gaan zitten voor het afstellen van de subs en nogmaals Audyssey een kans gegeven. Helaas, de laatste gaat een donkere kast in. Of het aan de opstelling met 2 subs ligt weet ik niet, maar het wordt een zooitje.

Dus alles vanaf nul ingesteld en tov voorheen nog wel een wezenlijke aanpassing gemaakt. Tot voor een paar weken stond de SVS afgefilterd op 50Hz. Viel me nu enkel op dat de BK in de ruimte niet verder door loopt als een Hz of 80...Zonde. Eens even kijken wat er gebeurt als ik het SVS filter uitzet. Positief, die loopt verder door, iets grillerige grafiek in het laag, maar een hele leuke bijkomstigheid --> een aantal nagalm pieken worden flink verminderd :clapping: :clapping:
In film blijft het laag soms wel iets te overheersend op wat hoger volume, heb de subs in de receiver ietsjes zachter gezet, dat was al beter.

Dan stereo.
Niet heel uitgebreid getest, want ik wil ook gewoon nog even lekker luisteren. Gebruikte testnummertje: Nightwish - The Crow the owl and the dove (imagenaerum).Wat gitaren, zang en conversatie.
Moet zeggen dat het via HDMI en de DACs van de Denon wel beter klinkt dan de Marantz. Overall wint de Auzentech het enkel nog wel. Geluid en vooral stemmen komen toch meer de kamer in. Laag krijgt via HDMI wel ff net wat meer punch mee, maar de Auzentech/analoog blijft de voorkeur houden en klinkt dan met de Onkyo het lekkerst. Meer rust, controle, punch in het laag, yep, lekker.
Bovenstaande getest in Pure Direct mode.


Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

fct1983

Vaag dat de Audyssey er helemaal niets van bakt.....
Verder bevalt de Onkyo wel tot nu toe?
Of had je er meer van verwacht?

RalphH

Hij doet wat ie moet doen en nog wat beter dan de Marantz.
Ik ben tevree!

Wat Audyssey betreft:
Ik gok dat deze gericht is op een opstelling met 2 subs in de voorkant van het kamer (op 1 lijn met de fronts). Daar staan ze bij mij zeker niet.
Daar komt bij dat beide subuitgangen hetzelfde signaal uitsturen en dus ook niet apart configureerbaar zijn. Aangezien Audyssey beide subs tegelijk aanstuurt/meet met 1 sweep en daarnaast ook geen fase correctie uit kan voeren, kan ik me ook haast niet voorstellen dat dit systeem in deze setup ueberhaupt iets goed kan doen.
De grafiek was dan ook dramatisch ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

fct1983

Hij doet wat ie moet doen en nog wat beter dan de Marantz.
Ik ben tevree!

Wat Audyssey betreft:
Ik gok dat deze gericht is op een opstelling met 2 subs in de voorkant van het kamer (op 1 lijn met de fronts). Daar staan ze bij mij zeker niet.
Daar komt bij dat beide subuitgangen hetzelfde signaal uitsturen en dus ook niet apart configureerbaar zijn. Aangezien Audyssey beide subs tegelijk aanstuurt/meet met 1 sweep en daarnaast ook geen fase correctie uit kan voeren, kan ik me ook haast niet voorstellen dat dit systeem in deze setup ueberhaupt iets goed kan doen.
De grafiek was dan ook dramatisch ;D
[/quote]

Kijk gelukkig maar!
Hopen dat je er weer een tijdje tegen aan kan.
En zal dan idd wel aan de subopstelling liggen.



RalphH

#988
Quote from: morca on July 12, 2012, 14:33:38
Kan je niet beter zonder werken.......

Haha, die regel was ik vergeten toe te voegen.
Is na de tweede constatering dat het niets was, meteen het verdomhoekje in gegaan. ;D Toedeledokie ;D

Nu dus lekker handmatig in fase gezet en EQ weggelaten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Bij mij is aud. Ook nooit echt top geweest...

HTip

Geen idee wat ADSY allemaal doet, maar wat het ook doet, het is iets kunstmatigs in zowel het frequentie-, volume en timingdomein. Daardoor kan je ook veel dynamiek van het signaal verliezen. Ik ben in ieder geval geen voorstander van ADSY. Ik heb het een keer gebruikt op een Marant SR7005 om te laten zien hoe het werkt, maar uiteindelijk met de hand betere resultaten geboekt. De EQ kan je eventueel wel gebruiken, maar de rest van de speakerconfiguratie doe je het best met de rolmaat, dB-meter en gezond verstand. Een speaker die zijn -3dB-punt heeft op 35Hz kan nooit fullrange zijn, dus stel je in op Small. ADSY zal daar heel gauw Large van maken en dan beginnen de integratieproblemen met de subwoofer.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Ik wilde het t voordeel van de twijfel geven. Was een nieuwere versie als die op de Marantz stond en de kritieken waren positief. Maar eerlijk gezegd had ik lage verwachtingen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


RalphH

Hij bevalt super! Ben met de dag enthousiaster. Wat bedoelde je nou met deal extreme?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

die hebben vast wat om je display te dimmen :-)..desnoods een zwarte marker :o

RalphH

Aaaah zo, k heb nog wel een rol ducttape liggen :headbanging:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Er is van dat zwarte folie,dat zat ook op de radio bij me ouders,bijna zwarte display.
Jammer genoeg kan ik geen stukje voor je regelen RalphH

RalphH

Zwarte folie, klinkt goed, ik zal het eens gaan zoeken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

autoramen blindeershop?

RalphH

Kleine upgrade voor de woonkamer. Nou ja, eigenlijk geen upgrade...er stond al een tijd niets meer namelijk ;D.

Gisteren een setje Tannoy Mercury F3's (dark oak) opgepikt bij H&C Hifi en aangesloten op de "oude" Marantz SR7001 uit de HT.
Klinken verrassend goed zeg! lekker open en voldoende laag. Staan hier nu een beetje in te spelen.
In de winkel niet heel uitgebreid geluisterd, had snel gehoord dat het wel prima was voor het geplande budget. Nog wel even vergeleken met een wat duurdere boekenplank speaker, maar vond de Tannoys toch lekkerder klinken, iets rustiger.

Eindelijk weer geluid in de living, heerlijk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer