HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

#950
Quote from: larzie on July  2, 2012, 15:59:30
Z'n vrouw is al fan van Marantz, want die hij nu heeft mag absoluut niet de deur uit! Dat maak ik op uit onderstaande quote. :D

Haha, dat is meer een financiële afweging.

Wat betreft mijn eigen Marantz fan gebeuren.. Ik vond de 7001 te warm in combinatie met de Tannoys. Daarom heb ik er vorig jaar mijn oude rotel stereo amp tussen gezet. Onkyo wordt een nieuwe ervaring/probeersel. Ga er vanuit dat ie wat minder warm is als de 7001 maar verder in stereo beleving nagenoeg gelijk. Mgoe, das een aanname, The proof of the pudding is........
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Quote from: larzie on July  2, 2012, 12:33:11
Heb je deze in de markt al gezien?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=124449.0

600 euri

Hij is overigens nu gezakt naar 500 euro mocht Onkyo je bevallen tijdens je luistersessie ;)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Hij zakt hard...
Maar ik ga vrijdag lekker in de richting van Almelo (daar is namelijk altijd wat te doen ;D)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

en al terug..

wellicht is dit ook nog een optie als de onkyo niet bevalt:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=124552.msg2185947;topicseen#new

RalphH

Hij staat er, is aangesloten en......toen kwam de vrouw thuis en gingen we lekker uit eten ;D.
Als het weer morgen bagger is, zal ik er eens induiken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

#955
Tja na zon aankoop moet je je wederhelft ook even verwennen ....

RalphH

Gheghe,...actually..zij heeft betaald.
Ja, ik weet het, ik ben een gelukzak. ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop. Ik ben benieuwd naar de ervaring ermee. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Dankdank :)

Ervaringen...hmfffff, het is eigenlijk te lekker weer om me in een donker hok op te sluiten. Maar zolang het huishouden hier nog niet helemaal op gang is ;D ;D

Eerste korte indruk na nog niets ingesteld te hebben op speaker size en afstanden na dan:
- Stereo klinkt in Pure Direct lekker. Meer punch in het laag tov de Marantz-Rotel combinatie. Lijkt ook wat meer controle te hebben. Kan m naar mijn gevoel harder zetten en het blijft luisterbaar.
Ruimtelijkheid van stereo is goed, komt lekker rondom. De frontstage lijkt ietsjes vlakker en verderweg te zijn.
Schiet me nu wel te binnen dat ik nu via HDMI naar stereo zit te luisteren en de dacs van de Onkyo het werk laat doen. Dit klinkt zeker beter als dezelfde manier van weergave voorheen, dat was eigenlijk erg slecht. Mijn vergelijking hierboven is dan ook gebaseerd op hoe het via de analoge geluidskaart klonk.

Ga nu even levels instellen voor surround. ;D ;D :clapping: :clapping:

Er gaat zeker nog een shootout komen tussen oud en nieuw, just for fun, je moet toch wat te prutsen hebben. Denoontje heeft zich hier al voor aangeboden als ik me niet vergis.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Ohw, 2 complete missers wat mij betreft van Onkyo op HT gebied:
- Display kan niet uitgezet, enkel gedimmt worden.
- Geen verlichting op de AB voor zover ik heb kunnen vinden. Bij indrukken van een knop licht deze wel kort op, maar geen overall verlichting. Gemiste kans. Wellicht zie ik wat over het hoofd, maar de manual gaf mij geen antwoord.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

je hebt een goeie aankoop gedaan zo te horen  :thumbs-up:
succes met alles instellen in de living,wel lekker daar ook een  :music:

denoontje

Quote from: RalphH on July  7, 2012, 10:32:03
Ohw, 2 complete missers wat mij betreft van Onkyo op HT gebied:
- Display kan niet uitgezet, enkel gedimmt worden.
- Geen verlichting op de AB voor zover ik heb kunnen vinden. Bij indrukken van een knop licht deze wel kort op, maar geen overall verlichting. Gemiste kans. Wellicht zie ik wat over het hoofd, maar de manual gaf mij geen antwoord.
dan toch de set maar aan de andere zijde van de muur als display niet uit kan......

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Zo te lezen een verbetering en die onvolkomenheden wen je waarschijnlijk snel aan. De AB is snel op te lossen met een universele (is inderdaad wel een misser ;)) Schakelt het display niet uit in Pure Direct mode?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Dank je Philip.
Ab is wel op te lossen inderdaad.

In pure direct gaat ide display wel uit, maar die gebruik ik niet voor film. Daarbij brandt er dan nog een felle blauwe LED.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Quote from: morca on July  7, 2012, 11:06:13
je hebt een goeie aankoop gedaan zo te horen  :thumbs-up:
succes met alles instellen in de living,wel lekker daar ook een  :music:

Ik denk inderdaad wel dat het goed zit. :)
Voor de living moeten er nog wel speakertjes komen. Ff iets WAFferigs uitzoeken wat ook nog een beetje klinkt. ;) 't Is maar dat er wat geluid is. Hoeft geen hi-end te zijn.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on July  7, 2012, 12:41:53
Dank je Philip.
Ab is wel op te lossen inderdaad.

In pure direct gaat ide display wel uit, maar die gebruik ik niet voor film. Daarbij brandt er dan nog een felle blauwe LED.
Pure Direct bij Marantz zet in stereo de fronts op Large, maar in surround wordt alleen EQ/DSP en alle overbodige electronica uitgeschakeld. Misschien is dat bij Onkyo ook zo.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Gefeliciteerd met je aankoop van de 808. Ik heb hem ook gehad en mijn tevredenheid over deze machine was de inleiding om via een 3008 naar mijn huidige Integra set te gaan. Anders dan de verhalen doen vermoeden vond ik hem erg sterk in stereo en met film vond ik het een verademing na mijn Marantz/ Denon avontuur. Display kan idd niet helemaal uit, ook niet bij de 3008 en de Integra. Was geen punt voor mij. Op de zachtste stand vind ik het totaal niet hinderlijk. De verlichting op de AB is voorbehouden voor de 1000 setie.  :D. Beetje kinderachtig van Onkyo maar goed als je zoveel modellen hebt moet je toch prikkels inbouwen voor upgrade plannen.

Veel plezier ermee, ik ga het volgen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

high-q

Zo te lezen een goede upgrade voor je geweest. Heb je inmiddels al via analoog naar stereo kunnen luisteren? Vroeg me af of het dan nog steeds vlak en verder weg klinkt in vergelijk met je vorige receiver.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

#969
Quote from: Maro on July  7, 2012, 13:55:33
Display kan idd niet helemaal uit, ook niet bij de 3008 en de Integra. Was geen punt voor mij. Op de zachtste stand vind ik het totaal niet hinderlijk. De verlichting op de AB is voorbehouden voor de 1000 setie.  :D. Beetje kinderachtig van Onkyo maar goed als je zoveel modellen hebt moet je toch prikkels inbouwen voor upgrade plannen.

Gisteren de eerste films gekeken en in een volledig verduisterde ruimte vind ik het toch hinderlijk, ff wat op verzinnen. En ach...ja, die upgradeprikkels. Bij mij zijn ze even weg. Wat een geweld.
Of het nu de aard van de versterker is of het feit dat de decoding nu daar gebeurt ipv in de pc weet ik niet, maar er is een bak meer impact in het laag en het geluid in zijn algemeen. Vanavond even een REW metinkje doen en wellicht nog wat finetunen.

Nog 1 jammertje gevonden. Hele mooie LAN interface, maar de settings zijn hiermee niet in te stellen. Enkel internet radio en firmware update. Totaal onbelangrijke feature, maar er wordt in de specs nogal veel poeha over gemaakt, vandaar dat ik m toch ff noem  ;D.
De "jammertjes" doen verder niets af aan de geluidskwaliteit en daar gaat het uiteindelijk om.
Ik ben een klungel, het moet wel kunnen, had nog een optie gevonden. Moet nog ff uitzoeken hoe dat ie werkt.

Quote from: high-q on July  9, 2012, 11:15:48
Zo te lezen een goede upgrade voor je geweest. Heb je inmiddels al via analoog naar stereo kunnen luisteren? Vroeg me af of het dan nog steeds vlak en verder weg klinkt in vergelijk met je vorige receiver.

Yup, de eerste indrukken zijn positief. De ramen gingen er gisteren bijna uit bij Woman in Black (wat verder overigens een waardeloze film is ;D).
Stereo/digitaal verschil nog niet gecheckt, maar dat komt vanavond goed, eens ff wat testjes doen. :clapping:

Quote from: HTip on July  7, 2012, 13:50:02
Pure Direct bij Marantz zet in stereo de fronts op Large, maar in surround wordt alleen EQ/DSP en alle overbodige electronica uitgeschakeld. Misschien is dat bij Onkyo ook zo.

Moet ik eens ffies checken wat er dan gebeurt. Misschien ook het boekie er maar even bij pakken ;).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

De algemene indruk is dus dat de Onkyo TX-SR808 beter is dan de Marantz SR7001? Of zijn er ook nog punten in het geluidsbeeld wat je mist in de Onkyo t.o.v. de Marantz? Ik neem aan dat de Onkyo wel wat minder warm is van klankkleur t.o.v. de Marantz?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Quote from: larzie on July  9, 2012, 19:45:35
Ik neem aan dat de Onkyo wel wat minder warm is van klankkleur t.o.v. de Marantz?

Gelukkig wel. De Marantz is wat te lief/tam. De onkyo klapt alles wat harder de kamer in, maar wel zonder schreeuwerig te worden. Ik kan m best hard zetten zonder dat het "niet om aan te horen" wordt.
Het is dus naar mijn idee (zeker op surround) een verbetering. Dit zal wellicht gedeeltelijk komen doordat ik nu kan bitstreamen vanaf de pc en de processor in de receiver al het werk kan laten doen. Wellicht zitten er ook betere DACs in tov de Marantz. Het telt allicht allemaal mee.
Ik ben er in iedergeval blij mee ;).

Ff meten/luisteren. More to come.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

fct1983

#972
Hey Ralph,

Top om te horen dat hij je wel bevalt.
De 3009 staat hier nu te knallen!
Veel plezier ermee!

Groeten,

M.


RalphH

Quote from: RalphH on July  9, 2012, 18:46:20
Nog 1 jammertje gevonden. Hele mooie LAN interface, maar de settings zijn hiermee niet in te stellen. Enkel internet radio en firmware update.

Ik ben een klungel, niet verder gekeken dan mijn neus lang is. Er is nog een optie control over network. Ik moet dit nog even uitzoeken, maar het moet dus kunnen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer