HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

HTip

Weet even niet wat ik lees :o Die mensen zou ik aansprakelijk gesteld hebben voor de schade.

Gelukkig heeft Ralph inderdaad niet zo'n "vrienden" :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: HTip on June 15, 2012, 19:39:07
Weet even niet wat ik lees :o Die mensen zou ik aansprakelijk gesteld hebben voor de schade.

Gelukkig heeft Ralph inderdaad niet zo'n "vrienden" :thumbs-up:
Ik wist ook niet wat ik hoorde,PS het was me neefje die de 2e blusser leegtrok,familie dus.
Die heb ik echt een pak op ze flikker gegeven.woorden dan he  ;)

Hoe dat opgelost is..... ik weet niet ,ik wilde het niet weten,en was er gelukkig niet bij.
Dus weet niet hoe het opgelost is......

Gelukkig kan samen voetbal ook heel leuk zijn  ;)
Ik had maar 1 visite dus lekker rustig  :D

denoontje

Weet niet of je morgen thuis bent, maar zal wel even bellen om je aviavterug te brengen

RalphH

Smorgens ff op en neer naar Schiphol, maar vanaf een uur of 11 wel thuis. Disc heeft geen haast, kan ook volgende week ergens. Pick a day, op woensdag na heb ik savonds verder vrij.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Stinow

Wow RalphH, wat een bazenruimte...   :worship:

Prachtig project en geeft inspiratie voor anderen (zoals ikzelf)!

:clapping:

RalphH

 ;D Bazenruimte, da's een mooie. Dankje.
Wil je zelf ook dedicated gaan maken?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Het begint wat te vervelen dat we geen geluid (op de tv na) in de woonkamer hebben. Dus eens aan het brainstormen geslagen..

Nou zijn er een aantal opties:
- Rotel naar de woonkamer (hij heeft 1 kuurtje wat soms naar boven komt) en een andere stereo versterker in de HT.
- Rotel naar de woonkamer en Marantz wisselen voor iets wat ook op stereo bij de Rotel in de buurt komt...In ieder geval iets met wat meer pit als de SR7001.
- Marantz naar de woonkamer om daar ook een beetje fatsoenlijk een mediabox (lipsync) aan te kunnen sluiten via hdmi en upgraden in de bios.

Momenteel neig ik een beetje naar de 2e optie. Heb ergens een Onkyo TX-SR805 zien staan waar zowaar nog garantie op gegeven wordt. Of dit bij de Rotel in de buurt komt qua stereo weet ik niet, maar gezien mijn eerdere "klacht" wat betreft de Marantz (wat te warm icm de Tannoys), zou het wel een verbetering kunnen geven.
Luisteren is het devies, ik weet het, maar dat is wat lastig met tweedehands.

Iemand nog suggesties?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Je kan ook voor de nieuwe serie van Marantz gaan. Die is een stuk minder warm dan de oudere serie.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Dat is wel een optie, maar dan zit ik ook in prijs weer hoger. Wilde eens proberen de Tannoys wat meer sap te geven, vinden ze misschien toch wel lekker ondanks de hoge gevoeligheid.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Quote from: RalphH on June 29, 2012, 13:26:47
Dat is wel een optie, maar dan zit ik ook in prijs weer hoger. Wilde eens proberen de Tannoys wat meer sap te geven, vinden ze misschien toch wel lekker ondanks de hoge gevoeligheid.

High-q is erg te spreken over de Arcam's, maar dan heb je het weer over een hogere prijs. Wat meer sap is zeker goed. Ik heb een keer Spijkie met z'n pa op bezoek gehad. Ze hadden een Chord SPM2400 mee. Toen kregen mijn D700's eindelijk voldoende juice en het klonk werkelijk heel erg lekker. Heel los en heel erg ontspannen om naar te luisteren. Ik wist niet wat ik hoorde. Geen idee dat je dat uit mijn speakers kon toveren. Aan de speakers ligt het in ieder geval niet.

Ik heb overigens geen idee wat Onkyo doet. Heb wel eens Onkyo geluisterd, maar dat was icm Monitor Audio. Dat klonk wel goed, alleen door de Monitor Audio's miste ik een gedeelte laag. Met Tannoy zal dat minder het geval zijn.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Stinow

Quote from: RalphH on June 29, 2012, 09:45:44
;D Bazenruimte, da's een mooie. Dankje.
Wil je zelf ook dedicated gaan maken?

Ja, druk mee bezig momenteel. Al aan het knutselen geslagen, maar ik ga even een stap terug doen,
alles uittekenen en dan weer verder. Maar de plannen, apparatuur en wil zijn er  :bigsmile:.

M.b.t. je eventuele aanschaf v/d Onkyo en verhuizing van Rotel -> woonkamer:
De 2311 (redelijk instap) heb ik thuis staan naast een SR7001 Marantz en daar klinken mijn speakers een stuk minder warm op (niet verkeerd though). Misschien is de Denon hoek een optie voor je?

Keep up the good work :)

RalphH

Dankje voor de tip.

Succes met je eigen project, we zien het verslag wel verschijnen ;).

Nog wel een tipje van mijn kant. Vergeet in je ontwerp de akoestiek niet. Achteraf aanpassingen doen is lastig  (uit eigen ervaring) en akoestiek is zooooo belangrijk en vaak vergeten/ondergewaardeerd.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Quote from: larzie on June 29, 2012, 13:32:29
High-q is erg te spreken over de Arcam's, maar dan heb je het weer over een hogere prijs.

Arcam is weer een andere klasse inderdaad.

Ik laat de Onkyo eens een dagje bezinken. Wordt wel aanschaf zonder luisteren denk ik, maar gok weinig risico gezien de garantie.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Aanschaffen zonder luisteren klinkt wel eng. :) Garantie dat zegt niks. Kun je niet ergens een Onkyo kopen dat je deze kunt proberen en bevalt het niet dat je deze dan weer terugbrengt? Ik weet wel dat Poort hier in Leeuwarden een audiodealer is met Onkyo. Maar goed bij de mediamarkt kun je ook net zo makkelijk terecht. Wellicht bij een forumsponsor?

Of misschien een forumlid die een Onkyo heeft en dat deze langs komt voor een mini M&G voor een demo?

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Quote from: larzie on June 29, 2012, 14:01:50
Aanschaffen zonder luisteren klinkt wel eng. :)

Klein beetje wel inderdaad.
Punt met nieuw kopen is dat de prijs er dan ook meteen naar is en ik wil me echt aan een bepaald budget houden en daar is nieuw niet iets vergelijkbaars/beters voor te krijgen.
Aan de andere kant, hoeveel mensen kopen er bijv Emotiva zonder er ooit naar geluisterd te hebben? Puur afgaand op reviews is het een goed apparaat, zowel op stereo als surround gebied. Ga er vanuit dat het op surround zeker een verbetering tov de Marantz is en mocht stereo dan echt bras zijn, kan altijd de Rotel blijven staan en gaat de Marantz naar de woonkamer :bigsmile:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Quote from: larzie on June 29, 2012, 14:01:50
Of misschien een forumlid die een Onkyo heeft en dat deze langs komt voor een mini M&G voor een demo?

Maar mocht er iemand melezen die een (vergelijkbare) Onkyo heeft en die hij wel op sleeptouw wil nemen ;),  dan hou ik me aanbevolen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Wat is het budget ongeveer? En waarom specifiek de SR805?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Wil eigenlijk niet meer als €600,- uitgeven. De SR805 liep ik tegenaan en na wat zoekwerk op internet tot de conclusie genomen dat dit geen verkeerd apparaat is.
De opvolger bijv. is uitgeruist met andere (mindere) dac's, vandaar dat dit oudere model nog hoog aangeschreven staat.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Hmm. Wellicht ook interessant, ga ik straks ff vergelijken. Wordt hier gesommeerd om mee te komen ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Arcam + Tannoy was ik inderdaad erg van onder de indruk. Ik denk alleen dat een upgrade van die prijsklasse er voorlopig voor ons beiden niet in zit. Waar ik in het verleden wel eens aan heb gedacht, puur voor de power, is een Emotiva eindbak. Op het web genoeg te vinden over deze combi en met je budget van 600eu zou het kunnen lukken als je voor de UPA serie gaat.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Heb ik wel aan gedacht, enkel vraag ik me af in hoeverre je met een eindbak het karakter van de Marantz behoudt. Ik ga er vanuit dat de hoofdmoot dan nog grotendeels wordt beinvloed door de receiver en dat is net wat ik wil veranderen. Of sla ik daar de plank mis?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Eventjes wat dingen zitten vergelijken.
De NR807 heeft het voordeel dat er een .2 aansluiting is. Gezien mijn 2 subs, kan dit een pre zijn.
Aan de andere kant lees ik doorgaans veel voorkeuren voor de 805 vanwege zijn mooie, uitgebreide en degelijke opbouw tov de nieuwere modellen...
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Quote from: RalphH on June 29, 2012, 16:52:00
Heb ik wel aan gedacht, enkel vraag ik me af in hoeverre je met een eindbak het karakter van de Marantz behoudt. Ik ga er vanuit dat de hoofdmoot dan nog grotendeels wordt beinvloed door de receiver en dat is net wat ik wil veranderen. Of sla ik daar de plank mis?

Helaas ben ik zelf nooit verder gekomen dan deskresearch, waaruit bleek dat veel mensen tevreden zijn over de combinatie. Wat het uiteindelijk doet met het karakter van je geluid heb ik zelf nooit ervaren. Misschien kan je deze vraag eens stellen in het Emotiva topic?

De keuze om een demo te doen met Arcam heeft te maken met het feit dat deze naast het leveren van power ook een ster is in het neerzetten van  een prachtige surround sound.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Eindbak heeft als nadeel dan weer dat je 2 apparaten hebt ipv 1 en je hebt ook nog interlinks nodig. Dat komt ook nog eens bovenop de prijs. Tenzij je die al hebt. Ook zal het meer stroom happen?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT