HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Vanwege de galm ga ik niet heel ver, het wordt dan too much en niet aan te horen. Ze staan redelijk beschaafd dus  ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Het enige wat ontbrak heb je nu ook. Een mooi rack voor je apparatuur. Gefeliciteerd!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Dankje Philip.
Hieronder een vlug iPhone fotootje zoals het er nu bij staat. Er ontbreekt dus nog 1 plateau en de HDD moet nog even ergens anders heen.
Wellicht dat ik het laatste plateau wel helemaal niet meer plaats en dat de pc nog een laagje wordt verplaatst, maar dat moet ik nog even bekijken.



Eergisteren overigens de schrik van mijn leven toen ik de Anysee HD tuner in mijn pc prikte tbv het aanstaande voetbal....een statische krijs uit mijn speakers en een hangende pc. Die vervolgens niet meer aan ging.. aiaiai, niet nu!!!
Na wat proberen (bios reset, schijven loskoppelen videokaart eruit) zonder resultaat, de boel de boel maar gelaten. Aan de gang gegaan met een verstopte afvoer en deze mbv Boels (u weet wel, die alles verhuren) weer lopend kunnen krijgen. Vervolgens de fles gootsteen ontstopper in de pc gegooid en toen deed ie het weer...wacht...nee, verkeerd. Heel de pc uit elkaar getrokken en weer in elkaar gezet, en toen deed ie het weer.
Ralph is weer een "happy camper". Ga nu eens kijken of ik tv onder XBMC aan de gang krijg. Het progje van Anysee werkt al (voetbal in HD jawel!!) maar alles in xbmc zou wel chique zijn ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


RalphH

Valt wel mee hoor.
TV doet het prima nu, haartje scherp, geen buitenspel zal ons ontgaan ;D ;D.
XBMC laat ik ff zitten, geen zin in te prutsen, hij loopt nu lekker met film en dat wil ik zo houden.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


RalphH

yep, werkt perfect. 2 jaar geleden een Anysee HD E30 Combo Plus (dachik) gekocht, Ziggo kaartje erin en gaan met die hap.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Netjes zo je rack. Zou alleen als het past de htpc een laag naar beneden doen, staat wat ruimtelijker.
Gaaf als je tv onder xbmc aan de praat krijgt, zit bij mij thuis ook al iemand te klagen dat ze voetbal
wil kijken op het grote scherm ..... jawel, ze bestaan echt  :laugh:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Gheghe, ach, is ook best leuk, zeker met een grotere groep.

De pc moet inderdaad eigenlijk wel omlaag, past nu enkel niet, de...ahum...cpu cooler steekt boven de kast uit ;D. Moesten 2 sleuven in de klep geslepen worden voor de uiteinden van de heat-pipes. Casemodding extreme  :headbanging: :headbanging:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Extreme cooling,is wel nodig bij sommige Core,s.
Mijn I7 is snel zat en blijft koel genoeg bij iets werk,maar als ik hem 100% laat knallen overheat ie.
De stockcoolers zijn niet zo goed,die van jouw kwam als beste uit de test,dan kan die van mij ook 100 % knallen.

Dus misschien ga ik ook nog eens zagen  ;D

HTip

Staat veel mooier dan voorheen. En de HTPC mag best bovenop blijven staan. Plankje aan de muur voor de harde schijf en klaar ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Dankje, ben er ook blij mee, goede keuze geweest. We moeten weer een keer daten joh!

Quote from: morca on June  6, 2012, 17:35:07
Extreme cooling,is wel nodig bij sommige Core,s.
Mijn I7 is snel zat en blijft koel genoeg bij iets werk,maar als ik hem 100% laat knallen overheat ie.

Ging mij vooral om het stil kunnen zijn, op volle toeren maakt ie best lawaai, maar op 600 rpm (wat ie doorgaans draait) hoor je m bijna niet.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on June  6, 2012, 20:10:55
Dankje, ben er ook blij mee, goede keuze geweest. We moeten weer een keer daten joh!
Gaan we doen! Alleen heb ik de komende maanden bijna geen weekend vrij :( Maar misschien moet ik nog een keer voor mijn werk bij jou in de buurt zijn...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Iets met vat en verzuren ;), komt vaneiges een keer goed.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: RalphH on June  6, 2012, 20:10:55
Dankje, ben er ook blij mee, goede keuze geweest. We moeten weer een keer daten joh!

Ging mij vooral om het stil kunnen zijn, op volle toeren maakt ie best lawaai, maar op 600 rpm (wat ie doorgaans draait) hoor je m bijna niet.
Ik wil hem ook zo stil hebben,voordeel dat bij dan stil blijf bij dingen die wel wat extra power kosten.

Zelf vandaag nog wat indirecte sfeerverlichting gekocht,hele mooi lamp voor boven te eettafel gezien .......300 euro  :blink:
Denk laat maar, iets te duur  :D

Hoop wel vd week me receiver op te halen,en even foto,s maken .......kamer is echt mooi geworden.

RalphH

Quote from: morca on June  6, 2012, 23:05:13
Denk laat maar, iets te duur  :D

Hoop wel vd week me receiver op te halen,en even foto,s maken .......kamer is echt mooi geworden.

Hmja, lampen, die zijn duur. Prijs gaat vaak 4x over de kop tov de inkoopprijs.

Ben benieuwd naar je kamer.

Quote from: Martijn90 on June  6, 2012, 22:19:46
Mooi rack zeg! Hele verbetering zo :)

Thnx. Je bent zelf ook lekker bezig zo door het jaar heen, topkamertje.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Zo....kamer op z'n kop, bier ligt koud, klaar voor het voetbal ;D.



Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MegaJ

Nice, dat wordt genieten!  8)
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Martijnst1990

Haha gaaf 8)

Quote from: RalphH on June  7, 2012, 23:53:01

Thnx. Je bent zelf ook lekker bezig zo door het jaar heen, topkamertje.
Thanks, we moeten toch een keer uit die crisis komen hè ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


denoontje

Ik mis alleen iets











Oranje spulletjes

HTip

Ik hoop dat je mooie ruimte niet te veel te lijden gaat hebben/heeft gehad. Maar is natuurlijk wel gaaf om zo voetbal te kijken 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: HTip on June  8, 2012, 22:50:05
Ik hoop dat je mooie ruimte niet te veel te lijden gaat hebben/heeft gehad. Maar is natuurlijk wel gaaf om zo voetbal te kijken 8)
Als ie geen oranje spulletje,s opgehangen heeft,vrees ik het ergste  :clapping: