HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Veel luisterplezier,ik ben benieuwd of mijn idee nog iets zou kunnen doen.
Je kan een beetje spelen met het volume en het kantelpunt,het detail /evenwicht wat ik bedoel ken je .
Zal best klapperen nu  :D

denoontje

ik dacht al een vuurtje te ruiken hier ;-)

RalphH

Quote from: denoontje on March 28, 2012, 21:52:00
ik dacht al een vuurtje te ruiken hier ;-)

Schuldig ;D

Quote from: morca on March 28, 2012, 21:08:53
Zal best klapperen nu  :D

Iets te hard zelfs. Heb de sub flink teruggeschroefd. Stond veel te hard bij nameten binnen xbmc(met dve), daarna op gehoor nog wat teruggezet, maar kan nog wel wat minder. Is nog te plaatsbaar en te heftig (kan dat dan?? Ja dat kan ;D het totaalplaatje moet wel kloppen natuurlijk).
Binnen XBMC wordt het laag schijnbaar toch wat anders aangestuurd tov Windows. Initieel met 1 sub niet zo te merken, maar met 2 wel. Heb ook eerder wel eens de tip gehad om adhv metingen de sub wat harder te zetten, maar deze was binnen film en bij afstelling met DVE dan toch te prominent aanwezig. Gok dat dit komt door de omzetting naar LPCM die er overheen gaat. Deze is echter wel nodig vanwege het niet kunnen decoderen van de HD audiotracks door de Marantz.

De boel op elkaar afstellen via REW lijkt dus wat lastig.
Wat ik wel zou kunnen doen, is het geheel inrichten met REW (incl. fase waar nodig) en dan als allerlaatste stap de volumes weer rechttrekken via de DVE disc binnen XBMC. Niet zo nauwkeurig maar wel de manier denk ik.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


denoontje

en alle een vvast eplek gekregen die stamtafel?

RalphH

Staat nog op dezelfde plek. Heb nog wat met de afvalfrequentie op de SVS en de fase van de Bk geprutselt, was namelijk een MEGA piek rechts naast het midden op 50Hz. Had maar weinig tijd, dus niet heel secuur geweest, maar bij film kijken was het wel wat beter had ik het idee. Was initieel nogal overheersend op veel momenten, dat was nu minder. Morgenavond verder, dan is Karla sporten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mtissink

Zo hehe.., schande! Ik moest gewoon 3 pagina's bijlezen! :)
Wat een geweld zo te horen!
Goed bezig!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

RalphH

 ;D redelijk geweld ja.
Heb de SVS nog flink teruggeschroefd en nu is het wel in balans over het geheel denk ik zo.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mtissink

Laat denoontje es langskomen voor wat foto's! Anders moet ik het weer doen!! :)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

RalphH

Dr is nogal wat veranderd inmiddels inderdaad, het is wel weer goeie fototijd.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Quote from: mtissink on April 10, 2012, 10:11:18
Laat denoontje es langskomen voor wat foto's! Anders moet ik het weer doen!! :)

when?

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


RalphH

Quote from: denoontje on April 10, 2012, 11:56:07
of vandaag..nog even zien

Vandaag kan wel, maar dan pas na  een uur of 20:00, heb nog wat opruimwerkzaamheden te doen na het in elkaar zetten van een zwøds kastje ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Jawel jazeker, een upgrade op het visuele vlak:



Eindelijk een mooi rekje gevonden.
Moet nog wat getweakt worden, de pc past net niet in 1 van de vakken en staat nu ongeveer recht langs de hoog/middentoner. Die staat dus lekker tegen de zijkant van deze kast aan te tetteren.
Maar ik heb wellicht een leuke manier om dit op te lossen en meteen de center een mooi standaardje te geven :devil:. Even passen meten en overleggen.

Verder happy met het ding, eindelijk de kabels een klein beetje op orde.

Foto's volgen nog. Ben in afwachting van Mr. Canon alhier ;D :devil: :pompom: :pompom:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Wauwie RalphH ,dat is een superstrak rek  :thumbs-up:   Echt mooi.
Benieuwd hoe dat er zometeen uit ziet,.....geen camera,dat probleem ken ik  ;)    :)

mtissink

Quote from: morca on May 31, 2012, 22:08:56
Wauwie RalphH ,dat is een superstrak rek  :thumbs-up:   Echt mooi.
Benieuwd hoe dat er zometeen uit ziet,.....geen camera,dat probleem ken ik  ;)    :)
Tsja, als denoontje dat niet doet..., dan kom ik wel weer een keer langs hoor!!!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

denoontje

Wil best, maar ik zit echt over de oren in het werk nu.
Dus als mijnheer Nikon het wil overnemen...

Heb zelfs mijn afspraak moeten verzetten om mijn 2 stands op te halen in Hilversum :-(

Maar fraai rek hoor

VlisChris

Quote from: HTip on March 28, 2012, 16:21:08
Zo Ralph, dat heb je snel voor elkaar! Goed hoor :thumbs-up:

Dus begrijp ik nu goed dat je zowel de SVS als de BK op elkaar hebt afgestemd?

Ik heb trouwens U-571 bij Axel besteld. Ik was al onder de indruk van de DVD, maar de US BD moet helemaal :o :o :o zijn...
http://www.blu-ray.com/movies/U-571-Blu-ray/834/#Review

Toch wel ernstig benieuwd hoe geniaal dat wel niet moet klinken. Moet af en toe nog steeds terugdenken aan de torpedo scene in jou HT. Maar dat was "maar" met (full bitrate) DTS.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

RalphH

Quote from: denoontje on May 31, 2012, 23:01:51
Wil best, maar ik zit echt over de oren in het werk nu.

Gheghe, ik grapte maar wat.
Komt wel een keer goed joh. Heb de komen de weken de familie uit Brasiiiil nog op bezoek, wellicht daarna een keer als je tijd hebt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Mooi rack! Dat verdient zo'n ruimte ook wel, zal een stuk netter ogen :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Ziet er al een stuk beter uit inderdaad. Staat helaas wat dicht bij de linker speaker, maar dat is niet anders.

Pc heb ik nu op de 3e plank gezet en het bovenstuk er voorlopig afgehaald. Moeten een paar ringen tussen, anders past de pc er niet tussen  ;D. Misschien laat ik het ook wel zo.

Heb nog even getest hoe het er uit ziet als het bovenste (afneembare) deel van het rack gebruikt wordt als center stand, maar dat is geen porem.

Zal een ikTelefoon fotootje maken vanavond.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Hoe bevallen de sub,s nu RalphH na een poosje draaien.
Heb je het idee wat je bij mij gehoord had nu ook ong thuis te hebben.

Ben even benieuwd in hoever je hebt weten te benaderen.

RalphH

Eigenlijk best tevree, het geluid af en toe nog wat te plaatsbaar vanaf rechts, maar denk dat daar weinig aan te doen is.
Met jouw situatie vergelijken is niet helemaal op zijn plaats denk ik. Klinkt toch wel wat vetter aangezet, minder galm, daar heb ik nog wel wat last van. En jij hebt gewoon meer druk in de kamer.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

iets meer druk en galm was te verwachten ,krijg ik ook zometeen,en zal daar ook druk inleveren.
Wel gaaf dat het je zo bevalt,bij mij was ook wel erg hoor,ik ben een beetje gekkie met opendraaien van woofers.
Ik weet niet hoever je durft te gaan,maar wat jij bij mij hoorde was ook op het randje he.  ;)

Vind het wel supergaaf dat het je zo goed bevalt  :thumbs-up: