HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Quote from: morca on March 24, 2012, 00:37:40
PM hoe Ejorne en ik het binnen 1 middag helemaal in fase zetten,als je het zo krijgt moeten we idd wel bijna komen luisteren of je je best gedaan hebt  :clapping:
Maar ik heb er vertrouwen in. ;)

Heb inmiddels een uitgebreide beschrijving van Morca binnen (Dankdank!) waar ik morgen eens mee aan de gang ga.
Dat kan nu ook want, gisteren van Denoontje een splitter kabel van Monster overgenomen van Denoontje (ook Dankdank :)).

Gisteravond (...nacht) nog wat live dvdtjes zitten kijken en ook daar deed de svs het lekker qua ruimtevulling.
Morgen schuiven, dan meer. Het zonnetje begint hier te schijnen, dus zometeen ff lekker naar buiten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on March 25, 2012, 11:13:35
Heb inmiddels een uitgebreide beschrijving van Morca binnen (Dankdank!) waar ik morgen eens mee aan de gang ga.
Dat kan nu ook want, gisteren van Denoontje een splitter kabel van Monster overgenomen van Denoontje (ook Dankdank :)).

Gisteravond (...nacht) nog wat live dvdtjes zitten kijken en ook daar deed de svs het lekker qua ruimtevulling.
Morgen schuiven, dan meer. Het zonnetje begint hier te schijnen, dus zometeen ff lekker naar buiten.
Ga lekker genieten man het is lekker weer  ;)
Hopelijk komen jullie eruit,maar denk het wel .
Als dit nou bij jouw goed en snel werkt zal ik het eens beschrijven in het meettopic.
want hier is het nooit meer als een middag werk,als jouw dat ook lukt.............
dan is het fase stellen niet zo,n probleem als veel mensen denken.
Als de tuning vd gepoorte maar echt laag is,maar dat heb je nu ook

high-q

Goed bezig met de sub, erg leuk om te lezen! Ben erg benieuwd naar de resultaten. Mooie combi trouwens: Marantz, Tannoy en nu ook SVS  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Ja ik ben op copy pad  ;D. Toevalletje, de D900's zijn wel ff wat anders trouwens hoor, ik doe de verkleinde versie van jouw setup :pompom:.
Pwoh wat een mooie ruimte is dat. Ik kom graag een keer kijken.

Heb er overigens wel een rotel stereo versterker tussenhangen om de fronts aan te sturen. Leeft het geluid net ff wat van op. De Marantz maakte het iets te wollig.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Ik heb het ook niet zelf bedacht hoor, ook gekopieerd van een forumlid  :angel:
Begonnen bij de D700's en via de D900 bij de TD12's beland en ben hierover erg tevreden.

Thanks, jouw ruimte ziet er ook ontzettend mooi uit. Heb er vaak naar zitten kijken toen ik zelf nog bezig was  ;)
Misschien vind je het leuk om me tijdens een bezoek op weg te helpen met sub integratie, lijkt me leuk!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Leuk! geef maar een keer een gil, ik stap wel in de auto.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Quote from: RalphH on March 26, 2012, 10:07:06
Leuk! geef maar een keer een gil, ik stap wel in de auto.


mg je wel een dag uittrekken, lol ;-)

high-q

Quote from: denoontje on March 26, 2012, 19:42:17
mg je wel een dag uittrekken, lol ;-)

Het is inderdaad niet bepaald om de hoek inderdaad, maar het is te doen. Mijn vriendin moet bijna wekelijks voor haar werk vanaf hier naar het hoofdkantoor in Eindhoven  ;)
Misschien een idee om samen te komen, aanbod staat nog steeds.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje

Man wat is die svs groot...

Tja Ralph ookal is het inrichtingstechnisch niet de beste keus....langs de wand zou ik zeggen...toch redelijk mooie vlakke grafiek (zonder evt extra tweaks) en de bk achterin.

Alleen dat gat bij 125Hz oplossen en de boost van 65Hrz afvlakken

Het was weer leerzaam zo....

morca

Is ie zo groot ja,hij was wel zwaar hoorde ik  :D
Aan de meting te zien zou het een stuk beter als eerst moeten klinken,en dat vind RalphH ook als ik het goed heb.
Wat was jouw eerste impressie?

larzie

Zit ook meteen een garage in de SVS zo groot is die. Daar kan High-q z'n Mini in parkeren!  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

Quote from: larzie on March 27, 2012, 20:34:09
Zit ook meteen een garage in de SVS zo groot is die. Daar kan High-q z'n Mini in parkeren!  :D
Als je het gas er goed op houd past ie wel denk ik ...........................  :headbanging:

denoontje

Quote from: morca on March 27, 2012, 20:05:20
Is ie zo groot ja,hij was wel zwaar hoorde ik  :D
Aan de meting te zien zou het een stuk beter als eerst moeten klinken,en dat vind RalphH ook als ik het goed heb.
Wat was jouw eerste impressie?

we hebben eigenlijk maar weinig film gekeken met name eerst gemeten en dan is het zo weer 23.30.
Dus een echt oordeel en 1 op 1 vergelijk heb ik niet direct.
Maar een stuk u571 was wel vet...de bank ging ook goed te keer.
Die svs gaat ver door.
Wat ik me kan herinneren is de bas ook strakker want hij had in het begin met name op de plek naast de bank al snel te veel laag en in de sweetspot te weinig. datr leek nu wel weg.

Wat mij opviel was dat zeg 2 meter schuiven een hele andere grafiek gaf.

morca

Quote from: denoontje on March 28, 2012, 00:00:19
we hebben eigenlijk maar weinig film gekeken met name eerst gemeten en dan is het zo weer 23.30.
Dus een echt oordeel en 1 op 1 vergelijk heb ik niet direct.
Maar een stuk u571 was wel vet...de bank ging ook goed te keer.
Die svs gaat ver door.
Wat ik me kan herinneren is de bas ook strakker want hij had in het begin met name op de plek naast de bank al snel te veel laag en in de sweetspot te weinig. datr leek nu wel weg.

Wat mij opviel was dat zeg 2 meter schuiven een hele andere grafiek gaf.

Dat schuiven klopt,zie RalphH zijn meting met de mic 20 cm naar links in de oude situatie,zit je meteen half naast die staande golf.
Dus met speakers/sub,s is dat ook belangrijk.

Mooi dat het jullie bevallen is,ik denk dat ik wel ong weet hoe grommend laag die SVS zal doen bij U571 .
En super dat hij zo intregeerd RalphH ,dat geeft me na dat jaar dat je meeloopt in het meettopic een dikke  :D

Je hebt wel mazzel,je gaat van alleen maar problemen ,opeens zonder veel te testen,plaatsen afstellen naar een hele mooie meting/en geluid  :music:
Dus na al die pech,heb je met iets wat nog moeilijker gaat/inregeld .......in 1 keer goed  ;)
Eigenlijk had ik dat ook al verwacht,anders had ik je ook dat andere aanbod niet gedaan,maar das nu echt niet meer nodig.
Dit is wel een hele mooie ultrasub voor mooi geld

RalphH

Quote from: morca on March 28, 2012, 00:45:37
Je hebt wel mazzel,

Redelijk ja. Enkel ff kijken of ik zelf wel kan leven met die garage  ;) midden in de kamer.

Ik ga aan de taken voor vandaag beginnen, kijken of ik vanmiddag nog wat tijd heb om mezelf ff in de bios op te sluiten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

hij staat daar prima jo!

Even wennen.

Het blijft tenslotte een ht.
En je hebt geluk...de beste positie had ook best middenin de kamer kunnen zijn ;-)

RalphH

Quote from: denoontje on March 28, 2012, 10:46:38
Het blijft tenslotte een ht.
En je hebt geluk...de beste positie had ook best middenin de kamer kunnen zijn ;-)

Weet dat het ene HT is, maar wel 1 met compromissen.
Midden in de kamer had ie nog dienst kunnen doen als tafeltje  ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

ja maar dan had je geen kabelgaatje ;-)

Acht je kunt de scs nog als bar gebruiken voor de drank is een compromis toch?

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on March 28, 2012, 10:12:46
Redelijk ja. Enkel ff kijken of ik zelf wel kan leven met die garage  ;) midden in de kamer.

Ik ga aan de taken voor vandaag beginnen, kijken of ik vanmiddag nog wat tijd heb om mezelf ff in de bios op te sluiten.
Dat wilde ik je gisteren al tippen,deur op slot vd HT ,stoppen vastlijmen,voorraad eten mee en goed blazen met die SVS ,hoor je ook het kloppen /bonken niet dat je aan het werk moet vd vrouw  :clapping:

Dirc

Quote from: denoontje on March 28, 2012, 10:55:31
ja maar dan had je geen kabelgaatje ;-)

Acht je kunt de scs nog als bar gebruiken voor de drank is een compromis toch?

Bij mij wel  >:D

HTip

Zo Ralph, dat heb je snel voor elkaar! Goed hoor :thumbs-up:

Dus begrijp ik nu goed dat je zowel de SVS als de BK op elkaar hebt afgestemd?

Ik heb trouwens U-571 bij Axel besteld. Ik was al onder de indruk van de DVD, maar de US BD moet helemaal :o :o :o zijn...
http://www.blu-ray.com/movies/U-571-Blu-ray/834/#Review
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: HTip on March 28, 2012, 16:21:08
Zo Ralph, dat heb je snel voor elkaar! Goed hoor :thumbs-up:

Dus begrijp ik nu goed dat je zowel de SVS als de BK op elkaar hebt afgestemd?

Ik heb trouwens U-571 bij Axel besteld. Ik was al onder de indruk van de DVD, maar de US BD moet helemaal :o :o :o zijn...
http://www.blu-ray.com/movies/U-571-Blu-ray/834/#Review
De BD heeft knetter goed geluid  ;)

HTip

Quote from: morca on March 28, 2012, 16:25:52
De BD heeft knetter goed geluid  ;)
Het was ook een van de eerste BD-films met 24 bits HD-audio :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: HTip on March 28, 2012, 16:21:08
Dus begrijp ik nu goed dat je zowel de SVS als de BK op elkaar hebt afgestemd?

Ik heb trouwens U-571 bij Axel besteld. Ik was al onder de indruk van de DVD, maar de US BD moet helemaal :o :o :o zijn...
http://www.blu-ray.com/movies/U-571-Blu-ray/834/#Review

Yep BK en SVS staan nu samen vrij redelijk afgestemd. Dit is wel op de luisterplek, daarnaast is het een beetje een rommeltje ;D.
Vandaag niets meer aan gedaan, biertje bij de buurman in het zonnetje was aanlokkelijker vanmiddag :clapping:. Daarna doorgegaan met de bbq.
Nu net de SVS nog iets harder gezet zoals Morca had geadviseerd. Grafiek nu nog iets strakker. Ga nu nog een stukje luisteren op de luisterplek, dat had ik namelijk nog helemaal niet gedaan LOL (en het klonk al lekker). Ben benieuwd.

Quote from: Dirc on March 28, 2012, 15:18:50
Bij mij wel  >:D

Dat is inderdaad wel een topgaatje zo midden in de woonkamer, laat nog wat opties open voor de toekomst  ;).

U571 moet ik ook nog ff het origineel van bestellen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer