HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Quote from: morca on December 21, 2011, 23:31:05
Gewoon zetten waar mooi is joh,ik zit maar wat te ouwehoeren.  ;)

Komt zeker goed :smile:

Quote from: rdebruin on December 22, 2011, 02:03:51
Hey Ralf,

Ik ben blij dat je het gezellig vond in het zeeuwse, ik vond het ook een geslaagde mini meg. Je veranderingen hebben in ieder geval al veel goeds gedaan in mijn set. En inderdaad er is nog wel wat werk te doen, maar alles op zijn tijd. Eerst maar eens kijken of ik die projector er doorheen krijk ;D in iedergeval veel plezier met je rekken en blijf je topic zeker volgen

Ben zeer benieuwd hoe het gaat lopen met de projector, zou wel erg leuk zijn. En je wederhelft klonk niet al te negatief gisteren, als je af en toe toch nog maar mee naar de bios gaat. :thumbs-up: Er is vast wel iets te maken wat strak tegen de muur kan hangen en er af te trekken is als je film gaat kijken. soort van lademechanisme aan een koof ofzo, moet iets op te verzinnen zijn.

Quote from: HTip on December 22, 2011, 09:00:34
Leuk! Waar een aankoop toe kan leiden hé? En Richard heeft bovendien een beter klinkende set eraan overgehouden :thumbs-up:

De rekken kunnen inderdaad voor diffusie zorgen ook naast de luisterplek. Het is alleen niet gericht op bepaalde frequenties. Hoofdzaak is dat je niet 2 parallelle harde wanden hebt met een zelfde structuur. Ik heb mijn rekken zo hangen dat ze verspringen en dus niet precies tegenover elkaar.



Denk niet dat ik plek heb voor verspringend, maar aan 1 muur komen cd's, de andere blu rays, toch nog  een structuurverschilletje  :dry:.
Inderdaag leuk dat een aankoop ook meteen wat verbetering in de set van de ander kan brengen. Geslaagde dag met een lekker hapje als afsluiter. Wat wil je nog meer :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Quote from: rdebruin on December 22, 2011, 02:03:51
Hey Ralf,

Ik ben blij dat je het gezellig vond in het zeeuwse, ik vond het ook een geslaagde mini meg. Je veranderingen hebben in ieder geval al veel goeds gedaan in mijn set. En inderdaad er is nog wel wat werk te doen, maar alles op zijn tijd. Eerst maar eens kijken of ik die projector er doorheen krijk ;D in iedergeval veel plezier met je rekken en blijf je topic zeker volgen

Als Ralph is langsgeweest  zal die projector niet lang op zich laten wachten...he MT ;-)

Leuk verslag!

RalphH

Zo, eindelijk weer een updateje.

Vandaag heb ik namelijk de GIK panelen opnieuw bekleed met een WAF vriendelijk stofje en eindelijk opgehangen. Er was nog enige onenigheid over de panelen op de eerste reflectiepunten, maar die waren vlug uit de wereld na een handjeklap demo  ;D ;D.
Vervolgens ook de cd/blu ray rekjes op hun plek gemonteerd. Ziet er allemaal best netjes uit al zeg ik het zelf.
Wat het uiterlijk van de kamer betreft ben ik dus weer "de contente mens".

Tijd voor nieuwe foto's!!  :pompom: :pompom: :pompom:

Verder nog even een testje gedaan met de sub. Dat laag krijg ik maar niet naar tevredenheid. Valt onder de 30Hz als een baksteen af op de plek waar de sub nu staat. Andere plekken in de ruimte geven wel weer dat laag tot de 20 hz maar dan blijft er van het gebied tussen 30 en 50 weer niks over.
Idee was om de sub eens wat hoger op zijn poten (lees 2 lege bierkratten) te zetten, maar helaas.

Ik ga weer verder dromen en denken over een 2e subje....wordt vervolgd.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


RalphH

Quote from: morca on March 10, 2012, 18:39:20
Idd kom op met die foto,s dan  :P       :D

Daar moet ik de heren Denoontje en of Mtissink even lief voor aan kijken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


HTip

Quote from: RalphH on March 10, 2012, 18:22:22
Zo, eindelijk weer een updateje.

Vandaag heb ik namelijk de GIK panelen opnieuw bekleed met een WAF vriendelijk stofje en eindelijk opgehangen. Er was nog enige onenigheid over de panelen op de eerste reflectiepunten, maar die waren vlug uit de wereld na een handjeklap demo  ;D ;D.
Vervolgens ook de cd/blu ray rekjes op hun plek gemonteerd. Ziet er allemaal best netjes uit al zeg ik het zelf.
Wat het uiterlijk van de kamber betreft ben ik dus weer "de contente mens".

Tijd voor nieuwe foto's!!  :pompom: :pompom: :pompom:

Verder nog even een testje gedaan met de sub. Dat laag krijg ik maar niet naar tevredenheid. Valt onder de 30Hz als een baksteen af op de plek waar de sub nu staat. Andere plekken in de ruimte geven wel weer dat laag tot de 20 hz maar dan blijft er van het gebied tussen 30 en 50 weer niks over.
Idee was om de sub eens wat hoger op zijn poten (lees 2 lege bierkratten) te zetten, maar helaas.

Ik ga weer verder dromen en denken over een 2e subje....wordt vervolgd.
Leuke woordspeling. Is het kamer of chamber? Ik dacht dat die bierkrattentest een geintje was. Niet dus ;D

Je ruimte was al erg netjes. Nu dus nog mooier? Ben benieuwd naar de nieuwe foto's.
Let wel op dat een 2e sub niet eenvoudig is te integreren. Je krijgt er niet alleen dips mee weg, je kan natuurlijk ook sterkere pieken krijgen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Was inderdaad een typo ;D, is aangepast, het moest "kamer" zijn.
Ben erg tevreden met hoe het er uit ziet, vindt zelfs dat de panelen wat goeds doen voor het uiterlijk. Karla begint er gelukkig ook aan te wennen nu :smile:.

2 Sub kan inderdaad weer hele andere problemen geven, dsp zal wel nodig gaan worden denk ik. Ga me eens even op t gemak orienteren.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

met wat hulp lukt dat best Phillip  ;),maar idd ik had me ook al bedacht dat ik waarschijnlijk toch een keer die kan op moet dan.
Daar kan ik RalphH niet mee laten zitten,das best een klusje voor een newbie,ik zie niet echt een probleem met instellen,al het wel wat werk zal zijn.
Plaatsen zal wel wat werk zijn,misschien de 2 beste plekken voor en achter tot nu aan toe.

Laat ralphH maar eens rustig rondkijken/lezen die komt een heel eind,dat ie nu niet verders komt ligt ook veel aan de ruimte,dat zou je met 2 sub wel kunnen verbeteren ,maar daar gaat idd wel wat werk inzitten.

denoontje

ben weer terug van snowboarden dus we maken wel een date, zal alleen niet begin deze week kunnen.
Worden canons dan ;-)

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


RalphH

Een upgrade...maar welke...
Een hintje dan:



Thnx Negotiata.
Helaas geen tijd meer om mee te spelen. Slapietijd.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: morca on March 21, 2012, 22:54:10
:D   :pompom:  Jaja je hebt hem gekocht   :headbanging: stukje meting erbij,laaaaaag  :thumbs-up:

Gheghe. Brasmeting op de plek waar ie niet komt te staan, maar laag gaat ie zeker. Hoop dat de ruimte het trekt met de nagalm. Stukje Super 8 was al best leuk.
Goed...nu echt slapen. Morgen naar Dirc eens kijken wat we daar kunnen bereiken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on March 21, 2012, 23:02:06
;D De 2e hint maakte m erg makkelijk inderdaad ;D.
Ik heb weer wat te hobbyen hier.
Feli! Aan de hand van de grafiek zag ik al een andere sub, maar of het een 2e sub was of een andere wist ik nog niet.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: RalphH on March 21, 2012, 23:00:56
Gheghe. Brasmeting op de plek waar ie niet komt te staan, maar laag gaat ie zeker. Hoop dat de ruimte het trekt met de nagalm. Stukje Super 8 was al best leuk.
Goed...nu echt slapen. Morgen naar Dirc eens kijken wat we daar kunnen bereiken.
Succes bij Dirc morgen RalphH,leuk dat je dat doet.
En thuis nog een boel te doen......

negotiata

Veel plezier ermee ralf !

Ben blij dat je niet op de bank hoeft te slapen vandaag  ;D
- To be or not to be, thats the question -

denoontje

cooool feli.
Benieuwd wat de doet in de ruimte en of je het gat wegkrijgt.

negotiata

Quote from: denoontje on March 21, 2012, 23:28:19
cooool feli.
Benieuwd wat de doet in de ruimte en of je het gat wegkrijgt.

Ik Hoop het ook voor hem.

Maar ik denk dat hij het nu wel red na deze upgrade.
- To be or not to be, thats the question -

denoontje

ja maar staande golven wegkrijgen...
of krijgt hij een ander probleem er voor terug..

luisteren en meten dus




en fooootooooo

mtissink

Nice! :) We zijn weer lekker bezig he!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

RalphH

Quote from: denoontje on March 21, 2012, 23:32:20
ja maar staande golven wegkrijgen...
of krijgt hij een ander probleem er voor terug..

luisteren en meten dus

en fooootooooo

Fotoooo komt :-).
Volgende week zin om een avondje te schuiven? Alleen kan ik dat echt niet en Karla wil ik dit niet meer aan doen, hij is te zwaar :devil:.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer