HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Quote from: Pinohelmond on November 29, 2011, 07:54:24
Zo...!! Zie net je nieuwe foto´s in de openingspost pas. Wat verschrikkelijk mooi allemaal! TOP!

:blush: Thnx!

Quote from: denoontje on November 28, 2011, 23:45:59
en het licht al gezien?
Quote from: morca on November 28, 2011, 23:52:05
Ja Ralf ,hangt je nieuwe verlichting al ?

HongKong Post was wat van de langzame deze keer geloof ik. Het spul is vorige week verzonden, verwacht dus deze week een tasje met goodies  op de deurmat te vinden  :pompom: :pompom:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mtissink

Quote from: Pinohelmond on November 29, 2011, 07:54:24
Zo...!! Zie net je nieuwe foto´s in de openingspost pas. Wat verschrikkelijk mooi allemaal! TOP!
Nou zijn die foto's ook wel echt goed gemaakt.... met een echte camera! :P
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mtissink

Quote from: RalphH on November 29, 2011, 10:45:21
Ohwja, dat vergat ik net even te vermelden  :P
Ik had de kudo's ook al in de openingspost gehad hoor..! :)
Uiteraard komt de paparazzo weer langs wanneer de nieuwe verlichting weer ligt.

Ik zag bij de Lidl voor 18 euro een mooie KAKU met 2 dimmers en 2xaan/uit liggen....!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

treky22

Quote from: mtissink on November 29, 2011, 10:47:52
Ik zag bij de Lidl voor 18 euro een mooie KAKU met 2 dimmers en 2xaan/uit liggen....!

Voor inbouw of opbouw ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

RalphH

Quote from: mtissink on November 29, 2011, 10:47:52
Ik zag bij de Lidl voor 18 euro een mooie KAKU met 2 dimmers en 2xaan/uit liggen....!

An sich wel interessant, enkel de LED's zijn niet dimbaar  :(. Maaar, wellicht kan ik de dimmers nog elders gebruiken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mtissink

Quote from: treky22 on November 29, 2011, 10:51:49
Voor inbouw of opbouw ?
Die kastjes die je in het stopcontact duwt en daar dan de stekker in kan stoppen :)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

mtissink

Quote from: RalphH on November 29, 2011, 11:04:10
An sich wel interessant, enkel de LED's zijn niet dimbaar  :(. Maaar, wellicht kan ik de dimmers nog elders gebruiken.
Die LED's die jij hebt gekocht of in het algemeen?
http://www.ledgloeilamp.nl/weblog/technische-led-artikelen/is-led-verlichting-dimbaar/
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

treky22

Quote from: mtissink on November 29, 2011, 11:14:17
Die kastjes die je in het stopcontact duwt en daar dan de stekker in kan stoppen :)

Ah oke, niks voor mij dus.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

RalphH

Quote from: treky22 on November 29, 2011, 11:16:06
Ah oke, niks voor mij dus.

Net jammer, voor mij ook niet.

Quote from: mtissink on November 29, 2011, 11:15:16
Die LED's die jij hebt gekocht of in het algemeen?
http://www.ledgloeilamp.nl/weblog/technische-led-artikelen/is-led-verlichting-dimbaar/

De GU10 LED's die ik gekocht heb, zijn niet dimbaar. 220V is nog erg lastig.
De LED strip die ik heb aangeschaft is overigens wel dimbaar.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


RalphH

Jeeeeeeej!!!!! Lampjes zijn er!
Meteen geplaatst natuurlijk. Kleur is goed, geven wel iets teveel licht en dit wordt nog wat versterkt door de iets smalle lichtbundel.
Wellicht ga ik dit nog wat proberen te finetunen door een voorzetglaasje te plaatsen van melkglasofzo. Moet ik ff kijken.

De LED stips zijn g e w e l d i g cool. Moet de hele zooi nog aan elkaar knopen, maar had al vlug 1 stripje in de goot gehangen en prik gegeven. Zelfs in deze geprutste opstelling was het al erg gaaf. Perfect pauze en relax lichtje!

Had ook nog wat leds (12v) voor in de badkamer besteld, die ook meteen geplaatst. Moest nog 1 halogeen lampje laten zitten voor de "load" anders begon de boel te knipperen. Met 1 halogeen is het geheel nu zelfs wat te dimmen. Eens kijken of ik ergens een losse load kan bestellen, dan kan ook de laatste halogeen foetsie. Heb r wel eens over gelezen, dus t moet kunnen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Gaaf Ralph en leuk beschreven, maar dit vraagt natuurlijk om nieuwe foto's. Iets voor Mark? ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje


RalphH

Quote from: HTip on December  3, 2011, 08:45:12
Gaaf Ralph en leuk beschreven, maar dit vraagt natuurlijk om nieuwe foto's.

Die komen als het helemaal af is. Ik wacht nog op een losse voeding voor de LED verlichting. Als deze binnen is, kan ik 2 LED snoeren aan elkaar knopen en permanent monteren.
Moet nog ff kijken waar ik ze het best kan plakken in de koof. Wil dat het licht wat er uit komt, fatsoenlijk verstrooid wordt en dat er geen schaduw van de koof op het plafond wordt geworpen. Nog ff puzzelen dus.

Quote from: denoontje on December  3, 2011, 10:14:11
goede camera nodig ?

Met bijbehorend kundig fotograaf ja  ;D. Let the camera war begin  :P
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


RalphH

Zojuist bij rdebruin 1 cd en 1 dvd rek, beide gemaakt door Rayman, opgehaald.

Zeer goed ontvangen met een lekker bakkie koffie en natuurlijk meteen even gebruik gemaakt om de imposante set in het woonhuis te bekijken/beluisteren.

Het was maar een korte sessie maar die gaf een goede indruk. De Canton's zijn echt joekels van speakers, indrukwekkend, maar geven een lekker gecontroleerd geluid.
Natuurlijk nog wel snel een paar dingetjes getweakt  :smile:. De crossover van de speakers wat anders ingesteld, want de audyssey had hier een beetje een potje van gemaakt. Daarnaast op de Eminent mediaplayer de uitsturing van de geluiddsstroom wat anders ingesteld en nog aan een paar knoppies op de sub gedraaid (o.a. fase op 0 gezet omdat deze niet bewust op 160 stond).

Er zijn denk ik zeker nog stappen te zetten dmv instellen met een dB meter, maar het surroundplaatje was nu al erg goed. De set is lekker ruim opgezet en de trein uit Super8 denderde en crashtte echt dwars door de kamer heen, rondvliegende brokstukken waren goed te plaatsen en gingen mooi over van voor naar achter. Hier had de Audyssey wel best netjes zijn werk gedaan.
Richard vond het sublaag wat weinig aanwezig, maar ik moet zeggen dat bij mij niet echt zo over kwam. Tuurlijk is er meer laag te krijgen, maar dan moet er een flink grotere sub komen, er is een beste ruimte te vullen.

Wellicht in de toekomst leuk om de ruimte eens in te meten met REW.

Hierna nog even lekker zitten keuvelen over het HT gebeuren, dit onder genot van een lekker hapje eten in het gezellige restaurant.

Uiteindelijk is het een mini M&G van ruim 3 uur geworden en waren de rekjes bijna een bijzaak haha, die hebben we tussendoor even vlug door de kou heen in de auto gelegd. Ze staan inmiddels in de tuinkamer tegen de muur aan en ik kan niet wachten om ze op te hangen. Nog even wachten tot Karla thuis is  :smile:.

Richard, het was gezellig. Hoop je/jullie snel een keer in Den Bosch te mogen ontvangen!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Gaaf,klinkt als een geslaagde dag  :thumbs-up:
Van die hele grote Canton,s heb ik ook wel eens gehoord ,toen ik me ouwe Jamo,s op ging halen,die man had echt joekels staan,bijna mangroot.
Ook even een demo gehad.
Nou stapelen die BD en dvd,s ,maar er eens een mooie diffuser van ,hier ga je plezier van krijgen,mijn kast is niet zo mooi.

RalphH

Heb wel met het diffusie idee gespeeld, maar wil ze eigenlijk niet in het voorste gedeelte van de kamer hangen omdat ik bang ben dat ik ze dan tijdens film in mijn ooghoeken ga zien.
Idee nu is ze om ze links en rechts naast de bank te hangen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mtissink

Top! Klinkt erg goed allemaal. Ben benieuwd wat ik de volgende keer in de tuinkamer aantref! :)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>


Richard70…

Hey Ralf,

Ik ben blij dat je het gezellig vond in het zeeuwse, ik vond het ook een geslaagde mini meg. Je veranderingen hebben in ieder geval al veel goeds gedaan in mijn set. En inderdaad er is nog wel wat werk te doen, maar alles op zijn tijd. Eerst maar eens kijken of ik die projector er doorheen krijk ;D in iedergeval veel plezier met je rekken en blijf je topic zeker volgen
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

HTip

Leuk! Waar een aankoop toe kan leiden hé? En Richard heeft bovendien een beter klinkende set eraan overgehouden :thumbs-up:

De rekken kunnen inderdaad voor diffusie zorgen ook naast de luisterplek. Het is alleen niet gericht op bepaalde frequenties. Hoofdzaak is dat je niet 2 parallelle harde wanden hebt met een zelfde structuur. Ik heb mijn rekken zo hangen dat ze verspringen en dus niet precies tegenover elkaar.

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive