HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: RalphH on September  9, 2011, 21:45:07
Wordt nog leuk met die 2 mannen  :pompom:. Ik probeer ze dit weekend ff te rippen Thuur. Morgen wel LOTR marathon, de extendeds!! Wordt waarschijnlijk dus zondag na de kater  ;D.

De aanpassing akoestisch gezien, was het 70 cm hoger plaatsen van de GIK panelen naast de bank. Nagalm ging van MEGA naar nog steeds wel aanwezig.

Ben benieuwd hoe het over 4 weken allemaal klinkt! Volgende week eens een avondje/dagje klungelen met de stereo versterker en de Auzentech.


Ben wel erg benieuwd over welke mannen met gitaren het gaat,ik houd ook wel van een beetje gitaar  :D

mtissink

#626
Quote from: morca on September 12, 2011, 18:45:56
Ben wel erg benieuwd over welke mannen met gitaren het gaat,ik houd ook wel van een beetje gitaar  :D
Quote from: RalphH on September  9, 2011, 21:45:07
Wordt nog leuk met die 2 mannen  :pompom:. Ik probeer ze dit weekend ff te rippen Thuur. Morgen wel LOTR marathon, de extendeds!! Wordt waarschijnlijk dus zondag na de kater  ;D.

De aanpassing akoestisch gezien, was het 70 cm hoger plaatsen van de GIK panelen naast de bank. Nagalm ging van MEGA naar nog steeds wel aanwezig.

Ben benieuwd hoe het over 4 weken allemaal klinkt! Volgende week eens een avondje/dagje klungelen met de stereo versterker en de Auzentech.


Quote from: HTip on September  9, 2011, 16:57:06
Zo te lezen is het weer een leuke avond geweest. Nog 4 weken en dan hoor ik ook die 2 met die gitaren :D, maar dan op mijn set. Krijg er steeds meer zin in...

Nog iets te vertellen over je akoestische aanpassingen?

*zucht* stel ongeduldigen! enne.., het zijn niet eens 2 mannen!
Hier.., wat om jullie zoet te houden!

Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

morca

Quote from: mtissink on September 13, 2011, 16:50:15
*zucht* stel ongeduldigen! enne.., het zijn niet eens 2 mannen!
Hier.., wat om jullie zoet te houden!


Ik zou wel heel lang moeten wachten aangezien ik niet kom  ;) maar ik heb wat losless  gevonden niet veel maar ga zo even luisteren  :thumbs-up: thanks

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Quote from: mtissink on September 13, 2011, 16:50:15
*zucht* stel ongeduldigen! enne.., het zijn niet eens 2 mannen!
Hier.., wat om jullie zoet te houden!


lol

straks willen ze verdorie ook weten wat de vogeltjes zijn.....


mtissink

Quote from: denoontje on September 13, 2011, 18:17:03
lol

straks willen ze verdorie ook weten wat de vogeltjes zijn.....
Laten die nou ook te vinden zijn op youtube...! :)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

denoontje

hou ze danmaar even in spanning ;-)


HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

tja ook philip is ingewijd...

HTip

Quote from: denoontje on September 13, 2011, 22:58:21
tja ook philip is ingewijd...
... en is heel benieuwd hoe die "testnummers" straks bij hem klinken ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Nog een paar weekjes Philip en ik denk dat de bezoekers benieuwder zijn  ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

treky22

 Vandaag je topic eens doorgelopen.
Mooie ruimte heb je daar  :headbanging:. Een vast scherm krijg ik er hier echt niet in  :devil:
Maar ja, dan zou ik ook de tv daar niet kunnen hangen.

Ben benieuwd wat de meting bij mij gaat zeggen haha.
Woonkamer is nu eenmaal geen dedicated ruimte.

Heb je trouwens de datum doorgekregen ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Quote from: RalphH on September 14, 2011, 10:49:41
Nog een paar weekjes Philip en ik denk dat de bezoekers benieuwder zijn  ;)
Nog eventjes en jullie weten het ook. Komt nu snel dichterbij...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

12 november, helemaal top!

Quote from: treky22 on September 14, 2011, 15:27:04
Mooie ruimte heb je daar  :headbanging:. Een vast scherm krijg ik er hier echt niet in  :devil:

Dankdank, we zijn er zeer content mee.

Wat het scherm betreft...mooi tab tensioned schermpje en je bent de man  ;D. Een electrisch rol-scherm is ook prima trouwens, die rollen aan de zijkanten ook niet zoveel op als een handmatig scherm. Zijn enkel toch altijd weer enigszins WAF onvriendelijke oplossingen,..maaaar, t is te proberen. Mooi koofje er omheen bouwen en.....presto!!

Het meten is altijd leuk en leerzaam, hang je er enkel niet teveel aan op, dat drukt het luisterplezier weer wat. Je ziet namelijk altijd dingen die je wellicht niet eens opgemerkt had en vindt dan dat het beter moet. En dat terwijl je vantevoren eigenlijk best tevreden was.
Bij mij was het zo dat ik niet tevreden was en inzichtelijk wilde maken waar precies het probleem zat/zit. En dan is het wel lekker om wat je hoort, ook visueel te hebben.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

treky22

Quote from: RalphH on September 14, 2011, 15:52:11
12 november, helemaal top!

Dankdank, we zijn er zeer content mee.

Wat het scherm betreft...mooi tab tensioned schermpje en je bent de man  ;D. Een electrisch rol-scherm is ook prima trouwens, die rollen aan de zijkanten ook niet zoveel op als een handmatig scherm. Zijn enkel toch altijd weer enigszins WAF onvriendelijke oplossingen,..maaaar, t is te proberen. Mooi koofje er omheen bouwen en.....presto!!

Het meten is altijd leuk en leerzaam, hang je er enkel niet teveel aan op, dat drukt het luisterplezier weer wat. Je ziet namelijk altijd dingen die je wellicht niet eens opgemerkt had en vindt dan dat het beter moet. En dat terwijl je vantevoren eigenlijk best tevreden was.
Bij mij was het zo dat ik niet tevreden was en inzichtelijk wilde maken waar precies het probleem zat/zit. En dan is het wel lekker om wat je hoort, ook visueel te hebben.

12 November vanaf 11.00
Rest van de gegevens stuur ik nog via PM.

Ik heb een normale Kingpin CES210 scherm nu.
Dus dat vindt ze niet erg. Alleen de beamer hangt op dit moment 1 mtr van de muur, dat vindt ze dus welniet zoń oplossing.
Maar dat gaat niet anders met mijn huidige beamer.
Dat staat ook op mijn verlanglijst: een andere beamer, en dan waarschijnlijk ook een ander scherm.
Maar dat is voor volgend jaar ofzo.

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

RalphH

Quote from: treky22 on September 14, 2011, 16:11:31
Ik heb een normale Kingpin CES210 scherm nu.

Achja, dat wist ik toch. De cel waar dat in opgeslagen was, is denk ik ff gewist dit weekend ofzo :lookaround:
Dat is inderdaad al een net scherm. En een vast scherm,..leuk als je het kwijt kunt in een dedicated ruimte, maar in je living is dat niet zo'n handige.
In ons vorige apartement was het ook een handmatig scherm. Niet weggewerkt, maar toch niet heel hinderlijk in het zicht (naar mijn maatstaven  ;D).
Maar je wilt toch wat anders? Groter dan?

We gaan het zien en horen in november. Ben erg benieuwd hoe de Emotiva spullen presteren.
Zitten goed in de M&G's de laatste en komende tijd trouwens. Leukleuk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Vanmiddag trouwens mijn oude Auzentech Xplosion geluidskaartje uitgegraven, de zwaar gemodde kap  :headbanging: :headbanging: van de pc getrokken en het ding ingeprikt.

Even vergeleken met audio over HDMI via de HD5770 en dit is toch wel een verbetering, klinkt wat levendiger, minder vlak.
Toen ook maar meteen 2 ceedeetjes gebrand met wat test nummertjes. 1 Schijfje in de Marantz en 1 in de pc. Kan nog moeilijk zeggen wat ik lekkerder vind klinken. Het ene moment is dit de Marantz, het andere de pc. De laatste is soms wat meer "in your face" wat af en toe wel lekker is. Op andere momenten doet dit weer wat vermoeiend aan.

Ik heb vergeleken met een 5-tal nummers van verschillende pluimage:
Rodrigo Y Gabriela(beter bekend als 2 mannen met gitaar  ;D) - Stairway to heaven ==> CDspeler beter
Wintersun - Beyond the Dark sun ==> Wisselend, pc wat vermoeiender, maar klapperde er wel wat meer uit naar mijn idee. En dat mag wel met deze muziek.
Marillion - Grendel ==> nummer zelf klonk al vrij vlak, de cd-speler liet het af en toe iets meer opfleuren.
Marillion - Living with the big lie ==> Ook hier weer wisselend gevoel. De pc klinkt meer in your face, maar op sommige punten is dit wat vermoeiend.
Mark Knopfler - Sailing to Philedelphia ==> Vond de pc het hier niet slecht doen. Heb hier vooral HDMI en Auzentech met elkaar vergeleken, de laatste was een verbetering.

Vrije dag naast het wasjes draaien en poetsen, weer goed besteed.

Met de Rotel heb ik vooralsnog niets gedaan.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on September 14, 2011, 18:19:54
Vanmiddag trouwens mijn oude Auzentech Xplosion geluidskaartje uitgegraven, de zwaar gemodde kap  :headbanging: :headbanging: van de pc getrokken en het ding ingeprikt.

Even vergeleken met audio over HDMI via de HD5770 en dit is toch wel een verbetering, klinkt wat levendiger, minder vlak.
Toen ook maar meteen 2 ceedeetjes gebrand met wat test nummertjes. 1 Schijfje in de Marantz en 1 in de pc. Kan nog moeilijk zeggen wat ik lekkerder vind klinken. Het ene moment is dit de Marantz, het andere de pc. De laatste is soms wat meer "in your face" wat af en toe wel lekker is. Op andere momenten doet dit weer wat vermoeiend aan.

Ik heb vergeleken met een 5-tal nummers van verschillende pluimage:
Rodrigo Y Gabriela(beter bekend als 2 mannen met gitaar  ;D) - Stairway to heaven ==> CDspeler beter
Wintersun - Beyond the Dark sun ==> Wisselend, pc wat vermoeiender, maar klapperde er wel wat meer uit naar mijn idee. En dat mag wel met deze muziek.
Marillion - Grendel ==> nummer zelf klonk al vrij vlak, de cd-speler liet het af en toe iets meer opfleuren.
Marillion - Living with the big lie ==> Ook hier weer wisselend gevoel. De pc klinkt meer in your face, maar op sommige punten is dit wat vermoeiend.
Mark Knopfler - Sailing to Philedelphia ==> Vond de pc het hier niet slecht doen. Heb hier vooral HDMI en Auzentech met elkaar vergeleken, de laatste was een verbetering.

Vrije dag naast het wasjes draaien en poetsen, weer goed besteed.

Met de Rotel heb ik vooralsnog niets gedaan.

gebruik je gewone schijfjes Ralf? ik gebruikte altijd black magic van Nierle die zijn hoorbaar beter als een vertabim ofzo.

Wel jammer dat jullie niet iets meer in de buurt wonen,al die M&Gr zijn wel erg tof kan ik me voorstellen  :D

RalphH

Quote from: morca on September 14, 2011, 18:25:04
gebruik je gewone schijfjes Ralf? ik gebruikte altijd black magic van Nierle die zijn hoorbaar beter als een vertabim ofzo.

Wel jammer dat jullie niet iets meer in de buurt wonen,al die M&Gr zijn wel erg tof kan ik me voorstellen  :D

Dit waren inderdaad cheapo schijfjes. Als ik kwaliteit moet hebben, dan heb ik nog een oud voorraadje philips schijfjes (de roze voor audio).
Maar vond ik nu ff niet te boeiend, ging om de snelle test.

Ik kom binnenkort ff die kant op. Zat aan volgende week te denken eventueel, maar dat wordt dan wel op een doordeweekse dag. December zou beter uit komen. Vriendin is dan een paar weken weg en dan heb ik alle vrijheid om makkelijk een keer het weekend te prikken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Wat in het vat zit verzuurt niet,prima man kijken we later dit jaar een keertje,dan staat ook mijn nieuwe gesloten sub erbij,dus kan je die ook even horen.
Hopelijk gaat die ook doen wat ik ervan verwacht,dat moet ik eerst zelf ook nog horen,maar dat komt wel goed denk ik.

RalphH

Joh, ik ben al hardstikke benieuwd hoe het nu klinkt!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Het is al naar wens inderdaad,maar de 2 woofers voor beneden voor eind volgend jaar liggen hier binnenkort.
Dan is het niet verkeerd de 12 vast te vervangen voor de 13,alvast even testen wat die 1,5 inch en extra Xmax weer gaat brengen.

Kistje staat al klaar moet alleen even voor houtfineer kijken,klein kistje is qua geld best te doen denk ik.
Deze wil ik eigenlijk klaar hebben als hij naar boven gaat.
ALs het dan goed gaat volgend jaar die grote kast ook een keer fineren misschien...

denoontje

wellicht kan je de sub van ralph meefineren?