HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

#600
Gefeliciteerd, Ralph! :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

denoontje

vooruit na de sms ook even via hier...feli!

RalphH

Hartelijk dank mensen.
Gister gevierd met een heerlijk etentje bij de griek. Vandaag zonder ik me dan ook zoveel mogelijk af van mijn collega's. De tzatziki ging rijkelijk naar binnen gisteren  ;D.

Heren van de M&G, tot vanavond!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mtissink

Quote from: RalphH on August 25, 2011, 09:48:44
Vandaag zonder ik me dan ook zoveel mogelijk af van mijn collega's.

Of de collega's zich van jou? :)
Ik zal oppassen met de knoflook vanaaf! :P
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

RalphH

Quote from: mtissink on August 25, 2011, 09:50:19
Ik zal oppassen met de knoflook vanaaf! :P

Leef je uit, ik ben een fan  :clapping:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

treky22

Quote from: RalphH on August 25, 2011, 09:48:44
Hartelijk dank mensen.
Gister gevierd met een heerlijk etentje bij de griek. Vandaag zonder ik me dan ook zoveel mogelijk af van mijn collega's. De tzatziki ging rijkelijk naar binnen gisteren  ;D.

Heren van de M&G, tot vanavond!

Oeps, helemaal gemist.
Alsnog gefeliciteerd  :pompom:

Ralph, stuur even je email. Dan kan ik die bij datumprikker erbij zetten.
Zodra ik dan iets weer, stuur ik die rond (denoontje, mtissink, myself).
Als je wil tenminste  ;D
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

RalphH

Quote from: treky22 on August 25, 2011, 10:08:52
Oeps, helemaal gemist.
Alsnog gefeliciteerd  :pompom:

Ralph, stuur even je email. Dan kan ik die bij datumprikker erbij zetten.
Zodra ik dan iets weer, stuur ik die rond (denoontje, mtissink, myself).
Als je wil tenminste  ;D

Thnx!
PM komt er aan, de M&G's gaan goed. Leukleuk!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


RalphH

Het was een leuk avondje, spicy food, muziek en goede gesprekken.
Was enkel bij Mark, Den Bosch doen we over 2 weekjes waarschijnlijk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Nou gister de M&G bij Ralph...

Even snel wat muziek geluisterd, dit maal niet meten.

Even gevraagd of hij zijn rotel en zijn Marantz cd wilde aansluiten op zijn Tannoys....
De eerste staat werkeloos in de woonkamer, de 2e op de ht set.

Wat mij betreft een zeer goedkope upgrade en je hoeft er niet eens de deur voor uit;-)
Alleen alles doorlussen op de ht versterker en kijken of de surroundbubble ok blijft.

Daarna lekker filmpje gekeken

Mannen het was weer leerzaam en gezellig.



RalphH

Het was een goeie avond heren. Zeer gezellig en leerzaam weer.

We zijn inderdaad begonnen met muziek (iets met 2 mannen en een gitaar ;)).
De deskundigen kwamen al vlug tot de conclusie dat de HTPC niet geweldig lekker klonk, buiten dat het warm in de kamer was, zorgde de muziek niet voor extra warmte.
Hetzelfde gitaar-cdtje in de dedicated Marantz gemikt en het geheel sprong wel open. Stuk minder aan de speakers geplakt (dat ik deze term nog eens zou gebruiken  ;D).
Vervolgens eens getest wat de onboard geluidskaart (analoog) doet tov de HDMI van de HD5770 --> Dit was al een verbetering.
Als laatste stap de Marantz cdspeler aan de Rotel stereo versterker gehangen en inderdaad, het geluid leefde nog wat meer op.

Er is dus nog winst te behalen met de spulletjes die ik in huis heb. Het aansluiten van de Rotel achter de Marantz wordt even een uitdaging.

Wat ik sowieso ook nog even wil proberen, is mijn oude Auzentech geluidskaartje uit de onderdelenbak grabbelen en eens in de pc prikken (als er nog plek is.....). Heb in het verleden namelijk ooit de htpc met deze kaart vergeleken met de marantz dedicated speler en ik vond destijds de pc beter klinken. Eea was aangesloten op dezelfde Rotel die we eergisteren hebben gebruikt.

Als afsluiter van de avond hebben we Taken nog gekeken. Niets speciaals qua beeld en geluid, maar wel vermakelijk ;D.
Lag er om 00:40 in, het was dus wat zwaartjes de volgende ochtend, maar dat heb ik er graag voor over.


Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

#613
Zo te lezen is het weer een leuke avond geweest. Nog 4 weken en dan hoor ik ook die 2 met die gitaren :D, maar dan op mijn set. Krijg er steeds meer zin in...

Nog iets te vertellen over je akoestische aanpassingen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Quote from: HTip on September  9, 2011, 16:57:06
Nog iets te vertellen over je akoestische aanpassingen?
Klap 'es in je handjes en Ralph wordt blij blij blij! :)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive


Martijnst1990

Leuk om te lezen dat het geslaagd was :)

Quote from: HTip on September  9, 2011, 16:57:06
Zo te lezen is het weer een leuke avond geweest. Nog 4 weken en dan hoor ik ook die 2 met die gitaren :D, maar dan op mijn set. Krijg er steeds meer zin in...

Nog iets te vertellen over je akoestische aanpassingen?
En om welke 2 mannen met gitaren gaat het dan? ;) Ach.. zie het over 4 weken wel  ::)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RalphH

Wordt nog leuk met die 2 mannen  :pompom:. Ik probeer ze dit weekend ff te rippen Thuur. Morgen wel LOTR marathon, de extendeds!! Wordt waarschijnlijk dus zondag na de kater  ;D.

De aanpassing akoestisch gezien, was het 70 cm hoger plaatsen van de GIK panelen naast de bank. Nagalm ging van MEGA naar nog steeds wel aanwezig.

Ben benieuwd hoe het over 4 weken allemaal klinkt! Volgende week eens een avondje/dagje klungelen met de stereo versterker en de Auzentech.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Nou als ik alle cd's meeneem zijn het wel 8 gitaren ;-)

HTip

En? Heb je de LOTR marathon gered tot het einde? En wat vonden de buren ervan?

Quote from: denoontje on September 11, 2011, 22:30:28
Nou als ik alle cd's meeneem zijn het wel 8 gitaren ;-)
:D

Ben trouwens erg benieuwd hoe jullie mijn akoestiek ervaren...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: HTip on September 12, 2011, 12:40:43
En? Heb je de LOTR marathon gered tot het einde? En wat vonden de buren ervan?

Pwoh....wat een zit was dat zeg, film 1 en 2 gingen wel, maar gedurende deel 3 begon ik het zoetsappige gezeul van die 2 dwergen met die ring, aardig beu te worden. Het laatste half uur (het was inmiddels 02:30) was wel heel erg taai  ;D. MAAR, het is gelukt.

Volgende, herstel, dezelfde, ochtend stootte één van mijn maten enkel de linker rear op de sub...Flinke duts erin (zie ook topicje in speakers en subs). Ff kijken wat ik daar mee ga doen, kan het wel bijtippen, maar als ik m dan ooit wil verkopen, is dat natuurlijk niet heel goed voor de marktwaarde.

Van de buren heb ik nog niets gehoord. Heb m wel een paar keer zachter gezet, want er zitten wat stukjes in dat het laag wel erg hard doorkomt tov de rest van de film. Denk hierbij aan de eulifeuten (ofzo) en het inbeuken van de poort bij Minas Tirit (als ik me niet vergis).



Naar jouw akoestiek zijn wij natuurlijk ook zeeeeeeeer benieuwd.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Knap dat jullie het vol hebben gehouden. Wij hebben het in 3 avonden gedaan en dat was om voordat we het wisten.

Balen van de schade aan je speaker en sub. Kan je de WA van je vriend niet aanspreken?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

evilniek

#623
Quote from: RalphH on September 12, 2011, 14:51:04
Pwoh....wat een zit was dat zeg, film 1 en 2 gingen wel, maar gedurende deel 3 begon ik het zoetsappige gezeul van die 2 dwergen met die ring, aardig beu te worden. Het laatste half uur (het was inmiddels 02:30) was wel heel erg taai  ;D. MAAR, het is gelukt.

Volgende, herstel, dezelfde, ochtend stootte één van mijn maten enkel de linker rear op de sub...Flinke duts erin (zie ook topicje in speakers en subs). Ff kijken wat ik daar mee ga doen, kan het wel bijtippen, maar als ik m dan ooit wil verkopen, is dat natuurlijk niet heel goed voor de marktwaarde.

Van de buren heb ik nog niets gehoord. Heb m wel een paar keer zachter gezet, want er zitten wat stukjes in dat het laag wel erg hard doorkomt tov de rest van de film. Denk hierbij aan de eulifeuten (ofzo) en het inbeuken van de poort bij Minas Tirit (als ik me niet vergis).



Naar jouw akoestiek zijn wij natuurlijk ook zeeeeeeeer benieuwd.

Olifaunts (ofzoiets) ;)

(edit: Een Mûmak (meervoud: Mûmakil), in het Engels ook wel Oliphaunt genoemd, is een vechtolifant uit het boek The Lord of the Rings van J.R.R. Tolkien, in Nederlandse vertaling In de Ban van de Ring. Mûmakil worden gebruikt door het volk van Harad.) ff gejat van Wikipedia.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

RalphH

#624
Quote from: evilniek on September 12, 2011, 18:00:10
Olifaunts (ofzoiets) ;)

(edit: Een Mûmak (meervoud: Mûmakil), in het Engels ook wel Oliphaunt genoemd, is een vechtolifant uit het boek The Lord of the Rings van J.R.R. Tolkien, in Nederlandse vertaling In de Ban van de Ring. Mûmakil worden gebruikt door het volk van Harad.) ff gejat van Wikipedia.

Goed bezig! Dat was m inderdaad. Was een beetje LOTR moe, had geen zin om t op te zoeken  ;D

Quote from: HTip on September 12, 2011, 17:25:20
Knap dat jullie het vol hebben gehouden. Wij hebben het in 3 avonden gedaan en dat was om voordat we het wisten.

Stug doorzetten hè  ;)

WA zal ik ff kijken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer