HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Van Incato niets gehoord, die vergeten we dus maar.

Wel 2 andere adressen opgedoken:
- Hans van Dijk van GranderouteXL. Snel antwoord, goeie service, denkt mee en het juiste product! Hij heeft me enkel doorverwezen naar xlprints.nl omdat deze voor mij dichterbij zitten.
- xlprint.nl dus. Wel gemaild, nog geen antwoord.

De gebruikte stof is "decoposol", een soort dik vlaggendoek. Ga denk ik 1 print bestellen en als dat toppie bevalt (en ik denk het wel), de rest.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Quote from: Maximus_Aurelius on June 24, 2011, 18:31:41
Er zijn gelukkig ook merken die absorbers maken die mooi afgewerkt zijn met printen of tekens. Er zijn merken daar betaal je wel voor. De WAF kun je ook MAF van maken. :D

GIK verkoopt ze inderdaad, enkel dan $225 per paneel duurder, als het goed is ben ik straks een goedkoper uit voor iets moois.
WAF, MAF, ach in dit geval kan ik mij er wel in vinden. We hebben een nette muur in een mooie kleur en die volhangen met zwarte plakken gaat weloverdacht ook wel wat ver ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Quote from: RalphH on June 29, 2011, 13:05:02
Van Incato niets gehoord, die vergeten we dus maar.

Wel 2 andere adressen opgedoken:
- Hans van Dijk van GranderouteXL. Snel antwoord, goeie service, denkt mee en het juiste product! Hij heeft me enkel doorverwezen naar xlprints.nl omdat deze voor mij dichterbij zitten.
- xlprint.nl dus. Wel gemaild, nog geen antwoord.

De gebruikte stof is "decoposol", een soort dik vlaggendoek. Ga denk ik 1 print bestellen en als dat toppie bevalt (en ik denk het wel), de rest.

He vraag even een stukje stof op.
Ik had dat ook gedaan bij de jongens waarbij je via ing rentepunten goedkoop kunt laten bedrukken, maar die stof was niet echt accoustisch....

Heb je al een pic van de spulletjes???


RalphH

Nog geen pics, heb ook niet echt een fatsoenlijke camera meer. De huidige is wat stoffig na de verbouwing  :'(.
Stofje ga ik inderdaad bekijken/opvragen. Ik doe ff de aanname dat als er lucht doorheen gaat (blazen), dit voor geluid ook in orde is.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

keep me posted ;-)
Ach we zijn tevreden met telefoonfoto's hoor ;-)

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on June 29, 2011, 13:05:02
Van Incato niets gehoord, die vergeten we dus maar.

Wel 2 andere adressen opgedoken:
- Hans van Dijk van GranderouteXL. Snel antwoord, goeie service, denkt mee en het juiste product! Hij heeft me enkel doorverwezen naar xlprints.nl omdat deze voor mij dichterbij zitten.
- xlprint.nl dus. Wel gemaild, nog geen antwoord.

De gebruikte stof is "decoposol", een soort dik vlaggendoek. Ga denk ik 1 print bestellen en als dat toppie bevalt (en ik denk het wel), de rest.
Gemiste kans voor Incatro ;)

Quote from: RalphH on June 29, 2011, 14:09:42
Stofje ga ik inderdaad bekijken/opvragen. Ik doe ff de aanname dat als er lucht doorheen gaat (blazen), dit voor geluid ook in orde is.
Weet niet of die aanname juist is. Maar dat zou je even bij GIK kunnen navragen. De stof zegt me niets...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: HTip on June 29, 2011, 16:40:10
De stof zegt me niets...

Vlaggendoek, maar dan wat dikker volgens de beschrijving. Wat er nu op de panelen zit is overigens ook vrij dik, ik zal beiden eens vergelijken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Ralph check even de nieuwe data voor de M&G bij Philip....

RalphH

Quote from: denoontje on July  2, 2011, 09:48:05
Ralph check even de nieuwe data voor de M&G bij Philip....

PM gestuurd, was me weer eens ontschoten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Plaatjes:





Nog niets van xlprints gehoord, zal ze maandag eens bellen.
High res movie images (300dpi 5000x7000+), zijn lastig te vinden overigens. Iemand nog tips?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Prachtige ruimte heb je toch :thumbs-up:

Inmiddels al nieuws van XL Prints?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Thnx :-)
Nope, nog geen nieuws, eigenlijk heb ik r dan al helemaal geen zin meer in, maar zal ze toch ff pogen te bellen. Was enkel te druk op het werk de afgelopen dagen om er de tijd voor te nemen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

AHRG! Krijg net een mailing van GIK dat ze nu de Art panels (242 panels met print naar keuze) ook vanuit de UK leveren.
Net jammer, mja.

Xlprints had mijn mail niet ontvangen :S. Nogmaals herzonden, even afwachten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on July  6, 2011, 15:07:03
AHRG! Krijg net een mailing van GIK dat ze nu de Art panels (242 panels met print naar keuze) ook vanuit de UK leveren.
Net jammer, mja.
Kan je ze niet omruilen?

Quote
Xlprints had mijn mail niet ontvangen :S. Nogmaals herzonden, even afwachten.
Ken ik, synoniem voor "we hebben vergeten u antwoord te geven" :unsure: ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: HTip on July  6, 2011, 23:02:00
Kan je ze niet omruilen?
Ik heb GIK gemaild, om te vragen of ze het geprinte doek ook los knnen leveren. ff afwachten.

Quote from: HTip on July  6, 2011, 23:02:00
Ken ik, synoniem voor "we hebben vergeten u antwoord te geven" :unsure: ;)
Hmja, mail die "niet aankomt" is erg zeldzaam, toch gebeurt het zooooo vaak  :omg:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Zojuist de nieuwe bank binnengekregen. Is wel iets meer cinemalook nog  ;D :pompom:





Moet nog even wat viltjes er onder zetten en dan kan ie ingezeten worden :clapping:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Heeft inderdaad meer een cinemalook. Die andere was zo een lekkere hangbank, maar deze zal mij meer ondersteunen vanwege de hoge rug. Hoe klinkt ie? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: HTip on July 15, 2011, 20:46:48
Heeft inderdaad meer een cinemalook. Die andere was zo een lekkere hangbank, maar deze zal mij meer ondersteunen vanwege de hoge rug. Hoe klinkt ie? :D

Yep, de andere hing erg erg...erg lekker, maar was helaas te stoffig (allergie).
Moet heel de boel opnieuw instellen en de rears moeten omhoog. Instellen en een metinkje wordt woensdag, hoe dat ie klinkt gaan we zo beleven denk ik  :headbanging:.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

eerste vraag die ook bij mij opkomt...hoe klinkt ie!

en hoe is het nu met het geluid van de sub, want daarom heb je hem toch gekocht ;-)

RalphH

Hoe klinkt ie...

Dat kan vanavond pas een beetje duidelijk worden en vanaf woensdag overduidelijk (na schuiven en instellen). Gisteren stond namelijk de oude bank nog in de ruimte wat zorgde voor een duidelijk plaatsbaar gebonk van de subwoofer. De bank is nu foetsie, dus wellicht vanavond of morgen ff een filmpje. Muziek nog niet goed geluisterd, was geen tijd voor vandaag en gister was het kinderbedtijd na de film  ;D. Even kort wat opgezet, maar was moe en kreeg niet echt en indruk.

Heb wel het idee dat er een invloed op het laag gaat zijn en misschien kan de sub nu zelfs wel weer naar voren (hoop ik een beetje op).

Wel meteen merkbaar was de soundbubble, nie goed nie. Het is nog wel niet opnieuw ingemeten, maar de rears blazen nu sowieso tegen de rugleuning aan en effecten vervallen daardoor voor een groot deel. Op zoek naar hoge stands dus.

Woensdag meer.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


RalphH

 ;)
Hij klinkt niet echt heel anders. 't Luistert gewoon redelijk lekker eigenlijk. Aan de nagalm heeft het niets gedaan. Ketst nog steeds als de ziekte in de hoeken van het plafond.
Dat is gewoon een drama en niets aan te doen (met de beperkingen die er nou eenmaal zijn).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


high-q

de beperking van de ruimte, de beperking dat er geen meting komt of allebei?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge