HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje


RalphH

Quote from: HTip on June 13, 2011, 17:03:05
Was geen kritiek hoor. Ik zou het in ieder geval erg knap vinden van de leverancier als je krijgt waar je naar op zoek bent. Wanneer krijg je de panelen?

Zo had ik het zeker ook niet opgevat hoor.
Ik hoop dat het wat verbetering brengt. Hoop dat ze deze week binnenkomen, de panelen zouden uiterljik maandag verstuurd worden vanuit de UK.

Quote from: denoontje on June 14, 2011, 15:28:02
Ik voel weer een M&G aankomen!
Haha, jazeker. Zodra het binnen is en hangt/staat, hoort u het.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Hmff, vandaag pas verzonden, nog wat langer geduld hebben..MOEILIJJJJJJJK!!!  :)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on June 20, 2011, 19:33:08
Hmff, vandaag pas verzonden, nog wat langer geduld hebben..MOEILIJJJJJJJK!!!  :)
Ken het gevoel. Spannend!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Jajajaja, ze zijn blijkbaar net bij de buren afgeleverd!!!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on June 22, 2011, 12:57:09
Jajajaja, ze zijn blijkbaar net bij de buren afgeleverd!!!
Je voelt nu acuut een griepje opkomen? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Net al expres in de regen gaan pauzeren  ;D.
Uche uche uche
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on June 22, 2011, 13:49:31
Net al expres in de regen gaan pauzeren  ;D.
Uche uche uche
:clapping: Dat schijnt goed te werken :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: HTip on June 22, 2011, 15:20:37
:clapping: Dat schijnt goed te werken :D
Ik neem aan dat jij ook thuis zit nu, je bent upgradenderwijs weer goed bezig zeg!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on June 22, 2011, 15:26:17
Ik neem aan dat jij ook thuis zit nu, je bent upgradenderwijs weer goed bezig zeg!
Was dat maar zo. Dan wist ik wel wat ik moest doen ;) Ik zit nog op het werk, maar ik baal een beetje, dus dan is af en toe even forummen goede therapie :D

Kwa upgrades valt het de laatste tijd best mee (voor mijn doen :D). Alleen ze hebben wel grote impact op het totale geluidsbeeld :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: HTip on June 22, 2011, 15:39:12
Kwa upgrades valt het de laatste tijd best mee (voor mijn doen :D). Alleen ze hebben wel grote impact op het totale geluidsbeeld :thumbs-up:

:) Tegen de tijd dat je bij mij verschillen in kabels gaat horen, zijn we (gok ik) al in de volgende eeuw aanbeland. Akoestiek is nu de grote stoorzender, elke upgrade die daar niet op gericht is, is verspilde centjes denk ik.
Ik durf niet teveel van de panelen te verwachten, maar stiekum hoop ik wel op grote verschillen. (hopen mag hè  ;D)

Quotemaar ik baal een beetje

Dat is niet goed. Perikelen op 't ziekenhuis?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on June 22, 2011, 15:57:34
:) Tegen de tijd dat je bij mij verschillen in kabels gaat horen, zijn we (gok ik) al in de volgende eeuw aanbeland. Akoestiek is nu de grote stoorzender, elke upgrade die daar niet op gericht is, is verspilde centjes denk ik.
Ik durf niet teveel van de panelen te verwachten, maar stiekum hoop ik wel op grote verschillen. (hopen mag hè  ;D)
Ik denk dat je je nog zal verbazen hoeveel die panelen gaan uitmaken. En als je akoestiek in orde is ga je allerlei details opvallen en dus ook verschillen tussen kabels, etc. Maar dat merk je binnenkort wel ;)

Quote
Dat is niet goed. Perikelen op 't ziekenhuis?
Bezuinigingen, reorganisatie, politiek, etc. Wordt me af en toe gewoon een beetje teveel en dan denk ik maar weer aan de HT, want o.a. daarvoor werk ik en neem je de perikelen en politiek voor lief...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: HTip on June 22, 2011, 16:55:36
En als je akoestiek in orde is ga je allerlei details opvallen en dus ook verschillen tussen kabels, etc.

Damn, budget voor het komende jaar is wel een beetje op al  ;D.

Quote from: HTip on June 22, 2011, 16:55:36
Bezuinigingen, reorganisatie, politiek, etc.

Klinkt bekender in de oren dan me lief is  ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on June 22, 2011, 17:00:11
Damn, budget voor het komende jaar is wel een beetje op al  ;D.
Dan laat je het toch gewoon zo. Je zal zien dat je meer uit je huidige set haalt en dat je alles weer opnieuw kan luisteren en kijken. Dus dan ben je nog wel even bezig ;)

Quote
Klinkt bekender in de oren dan me lief is  ;)
Dat dacht ik al ;) De bezuinigingen in de zorg zullen bij jullie ook voelbaar zijn en dan gaat iedereen voor zijn eigen hachje en het bedrijfsbelang wordt dan secundair...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Bezuinigingen zijn maf, ik zal het niet snel begrijpen denk ik...

Alles opnieuw luisteren had ik al mee willen beginnen, enkel strandde al erg snel vanwege akoestische irritatie :unhappy:. Film was al erg leuk, muziek kon ik bijna niet van genieten.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen!  :pompom:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


RalphH

Oef....Major WAF issue in Huize Tuinkamer :nopompom:
De zwarte plakken die nu tegen de muur staan werden de vrouw des huizes ff teveel...Ik leef nog, dank je  ;D

Maar een compromis is al weer zo goed als gesloten. Als ik het voor mekaar krijg om ergens iets/iemand kan vinden die een mooi printje (filmposter ofzo) op een stofje kan ploffen, dan zit ik gebakken. Iemand ideeen wellicht? Moet wel zo geprint worden dat de stof niet dichtgesmeerd wordt, dan is het effect foetsie.

Alles nu even lukraak in de kamer neergezet. 2 panelen voor op de eerste reflectiepunten, 2 panelen naast de bank, 1 overdwars, de ander staand. En dan nog 2 basstraps achterin de hoeken van de kamer achter de gordijnen.

Eerste indruk, verbetering (pfew..). Klinkt allemaal wat rustiger, laag is constanter en komt goed door. Ruimtelijk is ook een term die past. Enkel vlugvlug met wat muziek, stereo, zonder sub getest. Film en een beetje meten wordt wellicht morgen. Slap echo is ook afgenomen, maar blijft aanwezig in het gedeelte van de kamer waar de bank staat. Plafond en harde vloer doen hun werk hier goed.. Weet niet of hier ooit een oplossing voor gaat komen, heb nog een paneeltje over voor aan het plafond...maar zoals het er nu naar uit ziet, gaat die er niet komen ;D.

Nog ff een biertje en muziekje om van de spanning te bekomen en dan pitten.

Ah, aardige anekdote...De dozen waren door de buurman aangenomen van de bode. Omdat er met meer mensen besteld is, was het nog al een hoeveelheid. De beste man vroeg zich af wat ik me in hemelsnaam in mijn hoofd had gehaald en wat ik met al dat spul ging doen  ;D. Zijn garage stond meteen vol met acht grofstoffelijke dozen haha.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Zojuist wat metinkjes gedaan. Ik had geen wonderen verwacht, maar toch een beetje mixed feelings.
Een en ander kort beschreven in deze post.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

tja drukken op stof die akoestisch transparant is heb ik nog niet gevonden...

Anders afneembaar maken?

RalphH

Dankje voor het meezoeken/denken! :worship:
Ik heb ook nog niets gevonden, maar blijf hoop houden. Afneembaar is niet echt een optie, dat is zo'n gesleep en laat ook lelijke schroeven zien op de mooie muur.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Tja, de WAF ;)

In Roermond zit een bedrijf die stof kan bedrukken met behoud van akoestische eigenschappen. Heb het na de meting als optie gekregen voor akoestische behandeling. Ze leveren complete oplossingen, maar misschien kunnen ze ook de akoestisch transparante stoffen leveren. Bedrijf is Incatro en levert o.a. ArtWall.

Daarnaast kan je zelf dunne akoestisch transparante stof over de panelen spannen. Speakerdoek is een mogelijkheid, maar ook gewoon doorzichtige stoffen die je bij bijv. Kwantum kan krijgen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Ah, dat klinkt goed, dankje voor de tip Philip. Ik ga het volgende week even uitpluizen. Moet nu rennen voor een weekendje Zware Metalen op Graspop.  :headbanging:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

laat mij ook even weten.
Heb nu wel 2 1.20 m brede canvaspanelen in de badkamer,
maar voor beneden is een diifuser met bedrukte transparante stof nog wel een mogelijkheid

Maximus_Aurelius

Quote from: RalphH on June 22, 2011, 22:49:09
Oef....Major WAF issue in Huize Tuinkamer :nopompom:
De zwarte plakken die nu tegen de muur staan werden de vrouw des huizes ff teveel...Ik leef nog, dank je  ;D



Er zijn gelukkig ook merken die absorbers maken die mooi afgewerkt zijn met printen of tekens. Er zijn merken daar betaal je wel voor. Ik hoeft ook niet alles in mijn aparte stereo ruimte aan de muur hebben hangen betreft absorbers  :-X . De WAF kun je ook MAF van maken. :D


Quote from: HTip on June 24, 2011, 09:18:31
Tja, de WAF ;)

In Roermond zit een bedrijf die stof kan bedrukken met behoud van akoestische eigenschappen. Heb het na de meting als optie gekregen voor akoestische behandeling. Ze leveren complete oplossingen, maar misschien kunnen ze ook de akoestisch transparante stoffen leveren. Bedrijf is Incatro en levert o.a. ArtWall.


Daar moet ik eens gaan kijken, is niet zo ver van mij vandaan.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

RalphH

Berichtje naar Incato de deur uit gedaan. Ik ben benieuwd!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer