HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Quote from: HTip on March  9, 2011, 17:04:00
Ik ook niet! Lees ik daar tussen de regels... De Groot? :tongue2: :wub:

LOL, ja ik kan toch niet iemand die zo'n eind komt rijden, na een dag weer naar huis sturen zonder een bolleke van De Groot te hebben laten verorberen ;D.
Ik ga er voor het gemak even van uit dat je ze ook niet elke dag eet, wellicht voor Thuur een ander verhaal ;).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

nee hoor lekker, moet je die mini's nemen die zijn beter qua smaak -->betere verhouding

R

Onzin! ;)

Quote from: denoontje on March  9, 2011, 19:29:42
nee hoor lekker, moet je die mini's nemen die zijn beter qua smaak -->betere verhouding

HTip

Quote from: RalphH on March  9, 2011, 18:41:08
LOL, ja ik kan toch niet iemand die zo'n eind komt rijden, na een dag weer naar huis sturen zonder een bolleke van De Groot te hebben laten verorberen ;D.
Ik ga er voor het gemak even van uit dat je ze ook niet elke dag eet, wellicht voor Thuur een ander verhaal ;).
:worship:

Er zijn dagen dat ik ze niet eet inderdaad. Bijna alle dagen van het jaar als ik niet in Den Bosch ben ;D Met de M&G in november had forumgenoot advr ook de echte van De Groot meegenomen. Smullen was dat :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

CoSo

Quote from: HTip on March  9, 2011, 21:01:15
:worship:

Er zijn dagen dat ik ze niet eet inderdaad. Bijna alle dagen van het jaar als ik niet in Den Bosch ben ;D Met de M&G in november had forumgenoot advr ook de echte van De Groot meegenomen. Smullen was dat :wub:
:headbanging: :headbanging:

denoontje

Quote from: R on March  9, 2011, 20:54:01
Onzin! ;)


meer choco ;-) en je moet er dan natuurlijk minstens 3 hebben p/p

RalphH

Hoe is de choco verhouding bij die hele grote? :-)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

ja je bent foodtechnologist of niet....het is je vergeven

RalphH

Gheghe   :).
Ik heb r zin in.
Herinstallatie van de pc is helaas niet meer gelukt, maar 't draait toch wel hetzij iets minder fancy.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Wat je ook kiest, het zal smullen worden :wub: Mijn gasten komen zo, dus ik heb kunnen oefenen ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: HTip on March 11, 2011, 10:03:49
Mijn gasten komen zo, dus ik heb kunnen oefenen ;D

Met smullen?
Veel plezier vandaag!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on March 11, 2011, 10:13:03
Met smullen?
Veel plezier vandaag!
;D Ook, maar niet zo lekker als morgen. Ik dacht meer aan demomateriaal :popcorn: ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje


RalphH

Quote from: denoontje on March 11, 2011, 11:13:31
moet ik nu nog wat meenemen?

Beetje afhankelijk of Philip toch de Oppo meeneemt, jouw BR player voor een vergelijkingstest met de pc.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

ja maar ik heb een blu ray transport, en jij had geen avr met hd decoder aan board toch

RalphH

Ohw, bummer, dan is geluid niet te vergelijken inderdaad. Beeld dan weer wel.

Kun je Life meenemen?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

check
anders sleep ik de bd wel even mee

RalphH

Quote from: denoontje on March 11, 2011, 12:07:55
check
anders sleep ik de bd wel even mee

Cool
En wat ref. muziek voor jou. Die met die vogeltjes de vorige keer was wel een goeie voor een testje vond ik.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


denoontje

Zo ben ik de eerst die weer wat mag schrijven over de M&G met Philip bij Ralph.
Tja vrouwtje trok me rond 18:45 weg en dat terwijl we pas om 10.30 waren begonnen  :devil:

Was weer gezellig in de dedicated huiskamer bios en dat bedoel ik niet denegerend!
Het is een mooie ruimte die huiselijk aan doet door de bank en jaja het vloerkleed is er nu ook .
:pompom: :pompom:
We hebben eerst een flinke luistersessie gedaan met cd's en eigenlijk is geen instelling gelijk gebleven...
schuiven met speakers, afstand meten al la pinokio, volumes na meten ect etc.

Het klonk al best goed maar ik denk dat er nog meer puntjes op de i zijn gezet. Ook wel apart dat er tussen db-meters verschillen zitten....

Dan cd's luisteren.
Philip had de nespa mee en dat gaf bij een aantal cd's wel een hoorbaar verschil. Maar wat me opviel was dat ook hier met stroom nog wel wat valt te halen.
De furutech 320 deed het mooi en het polen van de netstekker werd ook weer hier bevestigd (al zat ie goed ;-) ).
Helaas konden we geen netstekker op de cd speler proberen daar deze vast in het huis zat.

Al met al moesten we toch vaststellen dat de oude Marantz CD speler de HT pc achterliet qua audio performance.
Ralph weet nu ook eindelijk hoe hij zijn piepend geluid uit zijn cd speler kan halen :tongue2:

en toen even wachten op ...........................pizza!
Een goede lunch dus!

Qua beeld deed ie niet onder op bluray vs een denon 2500Bt en een panasonic 35. Geluid konden we niet echt testen vs de Denon daar Ralph geen HD decoders in de versterker heeft zitten.

Daarna flink wat stukkies film gekeken
De dark knigh kan ik overigs even niet meer zien hoor, na een keer of 12 de openingsscene en de stills om een en ander te vergelijken....

Al snel was het 1830 en toen wilde mijn vrouw des huizes me toch wel thuis hebben want ze had al eten gemaakt.
Ook waren de vergrotingen van onze Africa reis binnen gekomen (120x80).

Jongens het was gezellig en zeker voor herhaling vatbaar.

greetz Denoontje

RalphH

Het was een zeer geslaagde dag, ik vond het erg leerzaam en gezellig. Bleek wel weer dat je een dergelijke dag niet vroeg genoeg kunt beginnen, want de tijd gaat wel zo hard. Toen Thuur aan gaf dat het al 17:30 was, wist ik even niet wat ik hoorde, leek of we net begonnen waren.

Quote from: denoontje on March 12, 2011, 19:38:15
Tja vrouwtje trok me rond 18:45 weg en dat terwijl we pas om 10.30 waren begonnen  :devil:

Je hebt nog een bakgeweld gemist in de vorm van Terminator Salvation. Klonk best wel netjes, ik ben blij  :clapping:.
De tijd ging echt mega snel zeg. Eind van de avond had ik echt zoiets van: "Ohw, maar we hebben dit nog niet gekeken en dit niet geluisterd..en dat niet pfff.".
Maar een "dit moet nog" lijstje maken voor de volgende keer.

Quote
We hebben eerst een flinke luistersessie gedaan met cd's en eigenlijk is geen instelling gelijk gebleven...
schuiven met speakers, afstand meten al la pinokio, volumes na meten ect etc.
Het klonk al best goed maar ik denk dat er nog meer puntjes op de i zijn gezet. Ook wel apart dat er tussen db-meters verschillen zitten....

Yep we waren goed bezig. Heren bedankt ook weer voor het inzicht, erg leuk om weer meer bewust te luisteren als voorheen.
De sub crossover blijft een lastige, klinkt op 100hz net ff wat vetter aangezet (basgitaar) maar is aan de andere kant dan ook iets te hinderlijk aanwezig soms. Wellicht toch nog een paar "kleine" akoestische maatregelen, maar voorlopig eerst maar weer een tijdje genieten.
Vandeweek nog wel even de stroomtoevoer naar de Marantz wat beter regelen met een wat dikkere hobby kamer. De dropveter mag het donker van de garage gaan bekijken.

Quote
Al met al moesten we toch vaststellen dat de oude Marantz CD speler de HT pc achterliet qua audio performance.
Yep, hier ligt een uitdaging, kijken of er nog iets aan de pc te verspijkeren is. Sowieso opnieuw installeren, want hij begint te bokken hier en daar.
Onder Terminator hakkelde het geluid overigens een paar keer, leek een handshake probleem, maar puur op geluid. Het vermoeden bij mij was, dat het aan de extended version lag. Heb dit naderhand nog ff vluchtig getest en op dezelfde punten was er nu ineens geen gehakkel. Raar. Ben benieuwd wat ie bij Philip doet in de dedicated speler.

Quote
Ralph weet nu ook eindelijk hoe hij zijn piepend geluid uit zijn cd speler kan halen :tongue2:
BAH!!!!!  ;D

Quote
Qua beeld deed ie niet onder op bluray vs een denon 2500Bt en een panasonic 35. Geluid konden we niet echt testen vs de Denon daar Ralph geen HD decoders in de versterker heeft zitten.
Als er al verschillen in zaten, waren deze in iedergeval zeeeer marginaal. Ik ben tevreden.

Quote
De dark knigh kan ik overigs even niet meer zien hoor, na een keer of 12 de openingsscene en de stills om een en ander te vergelijken....
Nee, ik kan m ook ff niet meer zien haha.

Heren nogmaals bedankt voor de leuke dag, en graag tot een volgende keer.

Thuur, laat me even weten als ik de pc ff onder de arm moet nemen om wat metinkjes in de woonkamer te doen. En als je vandaag nog aan geschuif toe komt, hoor ik graag wat het resultaat is geworden.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Nog niets van gekomen, ben fotoalbum aan het maken nu en dat kost ook al veel tijd ;-)
Laat je wel even wat horen.

Meestal is op maandag de vrouw naar Spaanse les, dus heb ik het rijk alleen.

RalphH

Quote from: denoontje on March 13, 2011, 13:14:03
Nog niets van gekomen, ben fotoalbum aan het maken nu en dat kost ook al veel tijd ;-)
Laat je wel even wat horen.

Meestal is op maandag de vrouw naar Spaanse les, dus heb ik het rijk alleen.

:-) gunstig.
Als je hulp met het slepen van de sub wilt hebben, dan laat maar weten, Karla is ook 2 dagen uit huis voor cursus.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer