HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Quote from: HTip on February 21, 2011, 22:57:37
Een RPG module kan overal in de ruimte geplaatst worden. Aan de achterkant is het effect het grootst, maar dat mag ook aan de zijkant zijn. Kunnen zelfs een kwartslag gedraaid worden of aan het plafond gemonteerd worden. Er zijn dus echt wel mogelijkheden...

DAMN!  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Vandaag een flinke slag gemaakt in de verbetering van het laag in de ruimte.
Op aanraden van Bjorn de sub toch linksachter in de hoek gezet waar eerst de surround stond. De mega dip tussen 40 en 70 Hz was meteen een stuk kleiner. En dat hoor je! Muziek klinkt veeeeel voller en films knallen zoals het hoort, het hele plaatje is veel completer.

Zojuist de eerste stukjes geluid geluisterd! :pompom: :pompom: :pompom:

Transformers, het stukje in het woestijnstadje, klinkt veel voller, de inslagen komen nu tenminste kamer in waar het voorheen (overdreven) plok geluidjes waren.
Muziek klinkt in zijn geheel een stuk groter het laag op sommige punten enkel iets te aanwezig.
Yello (cd via pc --> foobar) heeft weer laag.
Een stukje metal (wintersun, mp3) was wat minder, laag te irritant aanwezig (basgitaar).
Bij Apocalyptica (cd via pc) komt het diepe laag van de chello ff lekkerder over.
Sonata Arctica (cd via pc) klinkt ook zoals ik m nog niet gehoord heb, enkel hier ook links en rechts weer wat pieken in het laag van de basgitaar/drum.

Nu dus duidelijk wat piekjes aanwezig bij muziek (metal).
Denk dat ik hier toch voor de high pass moet gaan. De speakers op large/source direct en dan laten overlappen door de sub, is het wat beter te controleren.Daarbij klinkt de Source direct ook wat lekkerder Heb deze kabel momenteel enkel onder het huis liggen en krijg m niet door de pijp :). Wordt een tochtje vochtige kruipruimte, maar dat is geen probleem. Antimode is wellicht ook een oplossing om de pieken er uit te halen maar eerst even op deze voet verder.

Linkje naar mijn waterval beslommeringen topic. Was zeer leerzaam en zo blijkt nogmaals: Meten is weten. REW werkt daarbij super eenvoudig met mooie resultaten. Een aanrader dus.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Goed bezig!! Ik ben erg benieuwd, maar ik moet nog 10 dagen geduld hebben ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: HTip on March  2, 2011, 15:21:01
Goed bezig!! Ik ben erg benieuwd, maar ik moet nog 10 dagen geduld hebben ;)

Ik ben blij hier wat verbetering gemaakt te hebben, was anders qua geluid toch wel een beetje een jammer dagje geworden denk ik. Aan de andere kant waren er dan grote uitdagingen geweest. ;D. Zal ik alles anders gewoon weer terugzetten, doen we allemaal of we van niks weten  :dry:.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Grrrr!@#$ Terloops nog wel ff 1 spikes van de sub de laminaat vloer ingerost...vind laminaat niet leuk, krijg je putten door de toplaag, is nie mooi nie...aiaiai. Had de sub ff op zijn kant geprobeerd vanmorgen, met rechtzetten kwam het gewicht van de versterker ineens in actie. Had m te licht vast en was niet meer te houden, 2 deuken in de vloer, midden in de kamer...Het gebeurde """gelukkig""" wel op het vloerkleerd, das dus ook de plek waar de putten zitten en normaalgesproken zie je het dus niet.
Heb nog ergens wel wat bruine verf die zal ik er inprutsen. Zometeen de baas des huizes op de hoogte brengen :'(.

Verekte zak hooi die ik ben..
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Robbert54

 :clapping:hahahaaha!! Sorry lach je niet uit hoor, maar wat breng je het mooi! :worship: laat de baas des huizes het lezen dan kan ze er misschien nog om lachen
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

denoontje

o o o

maar wij willen wel goed geluid hoor, dus in de hoek met die sub!
Anders slepen wij 'm wel even op een veilige manier er heen ;-)

Ach heb je een reden haar te troosten!

RalphH

Quote from: The Vampire on March  2, 2011, 18:32:15
:clapping:hahahaaha!! Sorry lach je niet uit hoor, maar wat breng je het mooi! :worship: laat de baas des huizes het lezen dan kan ze er misschien nog om lachen

:) Dank je :) Ik was ook zo kwaad op mezelf, kan r teruglezend ook wel om lachen. Karla kon het gelukkig prima relativeren met: "Ach, dat gebeurd, niets aan te doen, zit gelukkig onder het kleed.". en dat is ook zo.

Quote from: denoontje on March  2, 2011, 19:46:59
o o o

maar wij willen wel goed geluid hoor, dus in de hoek met die sub!
Anders slepen wij 'm wel even op een veilige manier er heen ;-)

Ach heb je een reden haar te troosten!

Geen worry, hij staat er al, voor de vorm nog wel een paar keer laten butsen natuurlijk. Vloer ziet r nu mooi uniform uit :D.
Moet enkel nog wel ff langere sub kabels fixen nu. Ligt recht door de kamer heen nu, is net ff wat minder.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

heb nog wel 10 meter coax liggen met clich stekkers eraan (geloof ik, die stekkers dan)

RalphH

Quote from: denoontje on March  2, 2011, 22:42:28
heb nog wel 10 meter coax liggen met clich stekkers eraan (geloof ik, die stekkers dan)

Interessant!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Balen voor je. Misschien toch een setje Soundcare Superspikes aanschaffen of beter nog een Gramma/Subdude? RA Subs had een powerbuy lopen. Misschien kan je daarbij nog inschrijven...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: HTip on March  3, 2011, 21:19:42
Balen voor je. Misschien toch een setje Soundcare Superspikes aanschaffen of beter nog een Gramma/Subdude? RA Subs had een powerbuy lopen. Misschien kan je daarbij nog inschrijven...

Powerbuy heb ik ff gemist, maar an sich doet de tegel met wasmachine dempers eronder vooralsnog zijn werk ff. Als er ergens centjes naartoe gaan is het eerder naar akoestische verbeteringen van de kamer zelf.
Sub-kabel is al geregeld, had nog een lange digitale interlink liggen. Het produceert geluid en zo vlug gelezen moet het niet heel veel uitmaken. Ben dus zo goed als klaar voor de 12e  ;D.
De sub zelf heb ik trouwens nog iets zachter gezet, was echt teveel aanwezig. Misschien heb ik met de REW meting toch ergens iets niet helemaal lekker ingesteld gehad waardoor alles wat zachter leek dan het was. Moest het meetvolume in REW zelf ook wat omlaag brengen omdat ie anders in het rood liep wat headroom betreft. Dit zal het wel verklaren.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

wasmachinedempers zijn toch vrij stug, onder deplank (MDF) van de subdude/gramma is een soort schuim dat je ook in banken/stoelen vind, alleen wat steviger en vormvaster.




RalphH

Nondeju! Vanavond de eerste film zitten kijken met de nieuwe sub-plaatsing....Ik ben blij!
Het was The Incredible Hulk en whow, wat was er een geweld waar het dat eerst niet was..soundbubble was al goed, maar met het "nieuwe" laag was het plaatje compleet. :pompom: :pompom: :pompom:

Nog een beetje muziek na-geluisterd met de buurman, zeer geslaagde avond.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


HTip

Zo laat wordt het volgende week in ieder geval niet :yawnee: ;)

Ben benieuwd hoe de beleving bij jou is... :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Wat een mooie ruimte! Heb zeker niet op zitten letten, deze HT is me ontschoten denk ik.. kijk altijd alleen in "Toon nieuwe reacties op jouw berichten"
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

denoontje

Quote from: Etiennevh on March  5, 2011, 11:52:04
Wat een mooie ruimte! Heb zeker niet op zitten letten, deze HT is me ontschoten denk ik.. kijk altijd alleen in "Toon nieuwe reacties op jouw berichten"

Dan mis je soms een hoop ;-)

RalphH

Quote from: denoontje on March  5, 2011, 09:24:18
kan het zien na 3 uur je bed in !!!

Ja was een latertje voor de vrijdagavond. Paar biertjes versterkte het enthousiasme ook nog wat  ;D.

Quote from: Etiennevh on March  5, 2011, 11:52:04
Wat een mooie ruimte! Heb zeker niet op zitten letten, deze HT is me ontschoten denk ik.. kijk altijd alleen in "Toon nieuwe reacties op jouw berichten"

Dank je. Je hebt nog een hoop topic door te nemen nu begrijp ik  :).

Quote from: HTip on March  5, 2011, 10:03:12
Zo laat wordt het volgende week in ieder geval niet :yawnee: ;)

Ben benieuwd hoe de beleving bij jou is... :pompom:

Niet?  ;D

Beleving vast niet zoals bij jou (is het al september???), maar in voor onszelf al een grote slag gemaakt in verbetering.

http://www.acmaine.com/swish/bdg_cd.swf?g_year=2011&g_month=3&g_day=12&g_title=Meet%20and%20Greet%20in%20de%20Tuinkamer%20HT!!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on March  5, 2011, 13:14:07
Niet?  ;D
;D

Quote
Beleving vast niet zoals bij jou (is het al september???), maar in voor onszelf al een grote slag gemaakt in verbetering.
Wie zegt dat? Niet veel mensen hebben zo'n ruimte als jullie nu hebben. In een dedicated ruimte met een groot scherm is het sowieso genieten. Waarschijnlijk moet je alleen nog wat aan de akoestiek doen, maar je hebt nu al een fantastische HT! :worship:

Het is overigens bijna september :unsure:

Quote
http://www.acmaine.com/swish/bdg_cd.swf?g_year=2011&g_month=3&g_day=12&g_title=Meet%20and%20Greet%20in%20de%20Tuinkamer%20HT!!
:clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: HTip on March  5, 2011, 13:59:22
Wie zegt dat? Niet veel mensen hebben zo'n ruimte als jullie nu hebben.

Ohw, dat weet ik ook, het is fantastisch. Heb het al eens benoemd als "belachelijk decadent" :D. Wij zijn happy hoor, laat ik dat voorop stellen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

het schiet al op en tot nu toe lijkt het erop dat we niet aan het werk hoeven.......

RalphH

Quote from: denoontje on March  8, 2011, 23:29:53
het schiet al op en tot nu toe lijkt het erop dat we niet aan het werk hoeven.......

Top, houden zo!

Niemand een Chocolade/slagroom allergie? ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


HTip

Ik ook niet! Lees ik daar tussen de regels... De Groot? :tongue2: :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive