HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

Een andere optie is een 2de subwoofer erbij, daar bereik ik zelf erg goede resultaten mee.
Groot voordeel is dat je met 2 gelijke (xxls400) subwoofers het laag veel beter over de ruimte kan verdelen.

De plaatsing vraagt wel wat extra aandacht, maar de 3 db extra druk is mooi meegenomen.

RalphH

Nog een xxls400'je erbij? Wel stoer, maar WAF, $$ en een combo daarvan laten deze optie (helaas) niet toe.  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Iemand trouwens een idee of het mogelijk is om op mijn SR7001 te zien wat voor signaal er via HDMI ingevoerd wordt? Ik speel af met een HTPC en wil even zeker stellen dat er toch niet nog ergens iets ge-downsampled wordt van bijv. een LPCM TrueHD stream.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

De sub gisteren achter de linker speaker gezet. Resultaat is ietsjes beter, maar naar mijn idee nog lang niet goed (genoeg).
Eerst maar weer eens van een paar filmpjes genieten en dan zien/schuiven we wel weer verder.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Een paar plaatjes gemaakt met een betere camera en door iemand die beter wist wat ie aan het doen was. :)





Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

R


HTip

Mooie foto's :thumbs-up: Nog een maandje en dan kan ik het live zien :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Ghosty J

Mooie ruimte!
Komt er nog een mooie centerspeaker stand? :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

hoekie


RalphH

Quote from: Ghosty J on February 15, 2011, 08:30:20
Mooie ruimte!
Komt er nog een mooie centerspeaker stand? :D

Dankdank, wij zijn ook super happy.
Er komt zeker nog een center stand, maar ben nog nergens tegenaan gelopen.
Daarnaast hoop ik eigenlijk ook nog ergens 1 Tannoy 609 te vinden die ik dan als center kan gebruiken. De rears zijn ook al 609's.

Quote
Mooie foto's :thumbs-up: Nog een maandje en dan kan ik het live zien :pompom:
Tiktak  ;D. Vandaag of morgen de DVE disc binnen, kijken of daar nog wat winst te behalen is.

Quote from: hoekie on February 15, 2011, 09:02:48
Super! :headbanging:
Thnx!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Hmpfff, beetje een Bummer vanavond.

Toen ik een aantal weken geleden alles had aangesloten zat er al iets niet lekker in het geluidsbeeld bij stereo. Dacht al voorzichtig aan een fase/aansluit foutje, kabeltjes omwisselen bracht ook verbetering.
Op de dag dat Bjorn de eye-candy kwam brengen heeft hij gelijk even naar dit probleempje geluisterd en ook hij constateerde een fase fout. Kabeltjes bij de linker speaker omgewisseld en 't was in orde. Conclusie: ikke zitten prutsen met kabeltjes maken en het verkeerde adertje de verkeerde kleur krimpkous gegeven...shit happens.

Vorige week constateerde ik met een afstel dvd (AVIA), dat mijn center uit fase stond tov de linker speaker...nondeju, ik had wel flink zitten prutsen met het maken van die kabels zeg....!
Omdat ik nog niet alle kabels had voorzien van een chique gevlochten manteltje en dat onderhand toch maar eens moest gebeuren, ben ik er vanavond weer eens voor gaan zitten en heb ik ook meteen de tijd genomen om de foutieve kabel(s) maar eens te gaan zoeken en alles weer netjes te maken. Ik moet alleen concluderen dat ik initieel al overal van de gemerkte ader een rooie dropveter en van de ongemerkte ader een zwarte dropveter had gemaakt, correct dus. Grr, net dus voor niks overal de krimpkous af zitten prutsen  ;D.

Maargoed, probleem/vraag blijft dus bestaan. Waar zit nou de fout? In één/meerdere speakers, of in de versterker?
Morgen maar eens ff een multimeter aanschaffen en de vonken expert van het huis om hulp vragen. Normaalgesproken doet ze niet aan klussen onder de 150kV, maar ik gok dat ze in mijn geval wel een uitzondering maakt  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Don't worry, iedereen heeft wel eens fouten gemaakt met aansluiten van speakers. Daarom zijn er ook van die testen om dit uit te sluiten ;)

Heb je alleen de speakers gecontroleerd? Of ook reeds de versterker?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Nog niets van beide gecontroleerd, buiten de kabels en die waren dus goed.
Vanavond met een multimeter (als ik er 1 gekocht krijg vandaag) de uitgangen van de Marantz even nameten. Als het dat niet is, moet ik de speakers openhalen, dat is iets minder...
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


ferry34

Quote from: RalphH on February 14, 2011, 19:39:21
Een paar plaatjes gemaakt met een betere camera en door iemand die beter wist wat ie aan het doen was. :)








Ohhh, wat mooi zeg! :headbanging
Ik krijg inspiratie/ideeën hiervan :)
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

RalphH

Quote from: denoontje on February 17, 2011, 23:49:08
ligt gewoon aan de pluggen ;-0

LOL. Heb je ze nog niet verkocht?

Quote from: ferry34 on February 18, 2011, 00:12:49
Ik krijg inspiratie/ideeën hiervan :)

Altijd leuk om anderen te kunnen inspireren. Ik zie dat je met een gamekamer bezig bent, al een keus gemaakt?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


RalphH

Ik sla toch over, sorry.
Budget gaat even naar andere dingen en de pluggen die ik al heb voldoen prima al was het wat gepiel om ze netjes aangesloten te krijgen :)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

willempie

Oi Ralph,

ziet er goed uit!!

Wanneer we naar NL komen, hopelijk ergens aug/sept kom ik zeker even langs om alles live te zien/luisteren.

Ik ben jammer genoeg nog niet zover. :(
Te druk met de kleine, werk en nog klusjes in huis. Hoop eind maart wel te beginnen.


willem
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

RalphH

Ola Willem!
Jullie zijn van harte welkom hier, lijkt me leuk elkaar eens in levende lijve te zien.
Buiten de bouw alles goed in het land van Skoll Cachaca en oogverblindende natuur?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Topic aangemaakt mbt het laag. Bang voor de antwoorden ;D maar wellicht valt het mee ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Roommodes kan je ondervangen met akoestische maatregelen. Echter, hoe lager deze liggen hoe moeilijker. Het lijkt mij erop dat je basstraps nodig hebt. Je zou met 1 RPG Modex Plate van 35-500Hz al een mooi resultaat kunnen bereiken. Echter of je er 1 of meerdere nodig hebt is lastig te bepalen zonder meting.

Ik weet dat je dit misschien niet wil horen, maar ik zou toch een meting laten doen, bijv. door Toine, zodat je weet waar de probleemgebieden liggen. Tevens krijg je een plan van aanpak. Of en hoe je dat uitvoert is weer helemaal aan jezelf. Toine is overigens van april-juli niet beschikbaar ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Gheghe, ja, meten is weten...ik weet het...
Puntje is dat ik die broadbander niet kwijt kan, kan niets achter de bank staan, dat is de doorgang naar de tuin. Zou wel eens een vet probleem op kunnen leveren als er ueberhaupt room treatment nodig zou zijn...

Toine is toch vanaf maart al foetsie?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on February 21, 2011, 22:52:12
Gheghe, ja, meten is weten...ik weet het...
Puntje is dat ik die broadbander niet kwijt kan, kan niets achter de bank staan, dat is de doorgang naar de tuin. Zou wel eens een vet probleem op kunnen leveren als er ueberhaupt room treatment nodig zou zijn...
Een RPG module kan overal in de ruimte geplaatst worden. Aan de achterkant is het effect het grootst, maar dat mag ook aan de zijkant zijn. Kunnen zelfs een kwartslag gedraaid worden of aan het plafond gemonteerd worden. Er zijn dus echt wel mogelijkheden...

Quote
Toine is toch vanaf maart al foetsie?
Je hebt gelijk. Heeft ie er een maandje aan vast geplakt ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive