HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Mijn testje sluit natuurlijk niet uit dat een Oppo en Denon beter zouden kunnen performen dan de getestte Sony  ;D.
Maar soort van verrassend vond ik het wel ja.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


RalphH

Beetje ver weg voor een countdown klokkie  :).

Net TRON zitten kijken, DVD, blijft nostalgie. Morgen de nieuwe in IMAX 3D, ben benieuwd, mijn eerste 3D ervaring.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

wat.......ga jeeen eigen biertje brouwen voor de m en G?

johan d

wat is de code om zo'n afteluurwerk op het forum te zetten? kan je die delen?

HTip

Quote from: johan d on February  2, 2011, 07:42:58
wat is de code om zo'n afteluurwerk op het forum te zetten? kan je die delen?
Als je mijn post citeert, zie je de code. De rest wijst zich vanzelf ;)

Maar hieronder zie je wat je moet intypen...

[flash=420,210]http://www.acmaine.com/swish/bdg_cd.swf?g_year=2011&g_month=3&g_day=12&g_title=Meet and Greet in de Tuinkamer HT!![/flash]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: denoontje on February  1, 2011, 23:18:46
wat.......ga jeeen eigen biertje brouwen voor de m en G?

Zou niet verkeerd zijn, maar doelde meer op de MenG zelf  ;).
Het brouwen van een lekker biertje laat ik toch maar aan de pro over.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Ik ben nog 1 ding vergeten in de vergelijkende test tussen de htpc en de dedicated Sony: De laad tijd.
Heb de stopwatch er niet bijgehouden, maar bij de Sony duurde het minstens 4 keer zo lang om het discje in te laden.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Wellicht een oplossing gevonden voor het dimmen van de LED's. Had wat (dimbare)spots binnen, maar kreeg ze niet gedimt met de aanwezige dimmer. Nou gok ik dat de minimale belasting hiervan wat te hoog was. Nu een dimmer besteld die loopt van 0 tot 100W. Zal morgen of zaterdag wel binnen zijn, ben benieuwd!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

:clapping:

Quote from: RalphH on February  2, 2011, 15:03:13
Ik ben nog 1 ding vergeten in de vergelijkende test tussen de htpc en de dedicated Sony: De laad tijd.
Heb de stopwatch er niet bijgehouden, maar bij de Sony duurde het minstens 4 keer zo lang om het discje in te laden.

Mijn Pana is ook geen snelheidswonder, maar de Oppo... :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

ach is voor mij minst belangrijk
Beeld en geluid is voor mij prio

HTip

Quote from: denoontje on February  5, 2011, 12:55:25
ach is voor mij minst belangrijk
Beeld en geluid is voor mij prio
Mee eens, maar als je aan het testen bent of een demo geeft is het wel erg lekker dat de Oppo zo snel laadt ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Logisch dat beeld en geluid het belangrijkste zijn, maar vond het toch ook bij de testresultaatjes horen  ;).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on February  5, 2011, 15:20:46
Logisch dat beeld en geluid het belangrijkste zijn, maar vond het toch ook bij de testresultaatjes horen  ;).
Zeker! Wordt in de officiële reviews ook gedaan. Hier is een overzicht van de Oppo versus de rest.

http://wiki.oppodigital.com/index.php?title=BDP-83_Performance_FAQ#How_fast_are_the_load_times.3F

Ik ga er in ieder geval sterk op vooruit t.o.v. mijn Pana. Maar genoeg hiervan in jouw topic...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: HTip on February  5, 2011, 16:43:16
Zeker! Wordt in de officiële reviews ook gedaan. Hier is een overzicht van de Oppo versus de rest.

http://wiki.oppodigital.com/index.php?title=BDP-83_Performance_FAQ#How_fast_are_the_load_times.3F

Ik ga er in ieder geval sterk op vooruit t.o.v. mijn Pana. Maar genoeg hiervan in jouw topic...

Mag gezegd worden hoor, wie weet wordt het wel een keer upgrade materiaal  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Gisteren tot de conclusie gekomen dat ik toch wel een aanzienlijk laag probleempje heb en dan vooral het gebrek daar aan.
Met stereo was ik al tot die conclusie gekomen maar met een klein beetje schuiven een iets beter resultaat gekregen.
Bij film had ik ook al het idee dat er op de sweetspot (midden van de bank) wat ontbrak, maar gisteren werd dat erg duidelijk hoeveel toen ik koffie ging halen zonder de boel op pauze te zetten. Bij de deur achter de rechter front speaker was er veel en veel meer vulling tov de luisterplek, dit zonder boemerig te worden.
De rest van de film afgekeken op een plekje 40 cm naar links op de bank, dat was een stuk beter.

Toch voor de 12e nog even met de sub door de kamer slepen. Hoop dat dit wat helpt. Neemt niet weg dat ik voor het bereiken van aanzienlijke verbeteringen, waarschijnlijk niet onder akoestische aanpassingen uit kom. Dit had ik overigens ook niet verwacht, maar huiver wat mbt WAF en $$  ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

In je ruimte ontstaan (door reflectie van wanden, plafond en vloer) staande golven die elkaar (deels) kunnen uitdoven of versterken. De kunst is een plek te vinden, zodat op de luisterplek geen versterking of uitdoving is. Kan zijn dat je je luisterplek of sub moet verschuiven om dat te bereiken. Truc is om de sub te plaatsen op de luisterplek en dat je langs de muren met je oor tegen de grond door de ruimte kruipt (wel filmpje maken, want dat willen we natuurlijk allemaal zien ;D). Waar de bas het beste (lees: volst) klinkt is de optimale positie voor de sub.

Alternatief is natuurlijk een basstrap (zelfbouw of commercieel) en die strategisch plaatsen. Dat beïnvloedt de vorming van staande golven. Zoals je weet heb ik beiden nodig gehad om dat resultaat te bereiken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

yorkie13

Je zegt zelf: Bij de deur achter de rechter front speaker was er veel en veel meer vulling tov de luisterplek, dit zonder boemerig te worden.

lijkt me een goede plek dus om mee te beginnen.

Verder zou een antimpde ook een uitkomst kunnen zijn, een betaalbare DSP die het laag de pieken ontneemt.


RalphH

Môge Mannen,
De sub ga ik inderdaad van het weekend (als ik er toe kom, drukdruk met andere leuke dingen) eens verplaatsen. De huidige plek was gekozen met rondkruipen, maar in de situatie van voordat de kamer klaar was. Resultaat nu valt nu dus wat tegen.
Achter de linker speaker was toen ook een goede optie maar estetisch wat minder  ;D, dit wordt nu dus testplek 1.
Mocht het vinden van een juiste plek toch lastig blijken, dan gaan we naar ruimte aanpassingen en/of antimode achtige oplossingen.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer