HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Quote from: hoekie on January 23, 2011, 10:59:24
Mooi hoor!
Vooral de kleurcombinaties vind ik erg mooi.
Dankje, ik heb op de foto's van jouw ruimte goed kunnen zien wat mooie kleuren met een ruimte kunnen doen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

hoekie

Quote from: RalphH on January 23, 2011, 12:19:17
Dankje, ik heb op de foto's van jouw ruimte goed kunnen zien wat mooie kleuren met een ruimte kunnen doen.

Thx, vind het echt erg mooi.
Zoiets zou ik ook nemen in een tuinkamer...

Maar omdat ik echt een dedicated ruimte heb heb ik gekozen voor zo donker mogelijk....

RalphH

Quote from: denoontje on January 23, 2011, 09:00:24
pik anders mijn denon eens op voor een testje...kun je zelf al een kijken war een bd kan doen.
Ga straks pootje wel even proberen te fixen. Kan evt een nieuwe onder, maar dan moeten de boards er volgens penhold uit.

Van dat aanbod maak ik graag gebruik. We kunnen het ook bewaren tot de 12e, geeft weer een leuke shootout en mij nog even een paar weken extra om niet meteen al aan het upgraden te slaan :smile:.
Zitten de pootjes van binnenuit geschroefd dan? Het board zou ik maar laten zitten..
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Quote from: hoekie on January 23, 2011, 12:24:37
Thx, vind het echt erg mooi.
Zoiets zou ik ook nemen in een tuinkamer...

Maar omdat ik echt een dedicated ruimte heb heb ik gekozen voor zo donker mogelijk....
Was hier niet helemaal een optie inderdaad, maar in het donker valt de projectiewand toch helemaal weg en stoort de lichte muur niet. Valt niet tegen.
Nou nog wat filmische aankleding links en rechts. Jouw beelden zijn wel echt stoer hoor.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

nee van buitenuit, snapte de opmerking van Denon dan ook niet zo.

Maar goed pootje is amper zichtbaar beschadigd, dus als ie blijft zitten zet ik er ook geen nieuwe op

mijavere

Echt super wat men van een kamer maakt, dit wilt toch iedereen!!!

RalphH

Dat kun je wel stellen. We are the lucky few!

Gisteren de opstelling iets aangepast, bank een cm of 30 naar achteren en alles opnieuw ingemeten via de tutorial van Philip (Htip).
Nu ook een testdvd gebruikt en niet de interne ruis. De sub tov de meetwaarden nog wel iets teruggeschroefd, was wat teveel van het goede.
Zeker een verbetering, fronts komen beter uit, laag is lekkerder en de soundbubble op alle plekken vrij aardig.

Kleedje is nog steeds nodig natuurlijk en ook de center mag wel van de grond af.

Ook het beeld kijkt nu wat lekkerder, overzicht is beter, kijkt iets relaxter dus.

Vanavond met 2 collega's door wat muziek en film heengebladerd en Star Trek (de laatste) volledig gekeken. Men was onder de indruk en vond het erg vervelend om al weer op huis aan te moeten.
Kortom, geslaagd. Morgen ff de buren checken of ze niet teveel mee konden genieten want dit was de langste speeltijd tot nu toe op redelijk volume, een goeie testcase.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Leuk om te lezen dat het goed afstellen van je set een verbetering heeft gebracht. Ik wordt steeds meer benieuwd, maar zal nog even geduld moeten hebben ;)

Je bent nu rijp voor de test met de kabels, maar daar zal jíj weer geduld mee moeten hebben ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Quote from: RalphH on January 25, 2011, 23:50:29
Dat kun je wel stellen. We are the lucky few!

Gisteren de opstelling iets aangepast, bank een cm of 30 naar achteren en alles opnieuw ingemeten via de tutorial van Philip (Htip).
Nu ook een testdvd gebruikt en niet de interne ruis. De sub tov de meetwaarden nog wel iets teruggeschroefd, was wat teveel van het goede.
Zeker een verbetering, fronts komen beter uit, laag is lekkerder en de soundbubble op alle plekken vrij aardig.

Kleedje is nog steeds nodig natuurlijk en ook de center mag wel van de grond af.

Ook het beeld kijkt nu wat lekkerder, overzicht is beter, kijkt iets relaxter dus.

Vanavond met 2 collega's door wat muziek en film heengebladerd en Star Trek (de laatste) volledig gekeken. Men was onder de indruk en vond het erg vervelend om al weer op huis aan te moeten.
Kortom, geslaagd. Morgen ff de buren checken of ze niet teveel mee konden genieten want dit was de langste speeltijd tot nu toe op redelijk volume, een goeie testcase.


Waarschuw de buren maar als wij langskomen in maart

Quote from: HTip on January 26, 2011, 06:22:33
Leuk om te lezen dat het goed afstellen van je set een verbetering heeft gebracht. Ik wordt steeds meer benieuwd, maar zal nog even geduld moeten hebben ;)

Je bent nu rijp voor de test met de kabels, maar daar zal jíj weer geduld mee moeten hebben ;D

Jammer net de QEd verkocht --> heb nog wel goede pluggen liggen ;-)
Denk niet dat Ralph zo snel zijn speakerkabels meer gaat aanpakken>

We kunnen in maart wel evt netsnoeren en evt hdmi etc testen.
Gooi wel een en ander in de auto als Ralph dat wil --> oei gaat weer geld kosten

RalphH

Quote from: denoontje on January 26, 2011, 10:15:44
Waarschuw de buren maar als wij langskomen in maart

We kunnen in maart wel evt netsnoeren en evt hdmi etc testen.
Gooi wel een en ander in de auto als Ralph dat wil --> oei gaat weer geld kosten

De buren geef ik inderdaad even een waarschuwinkje vooraf  ;).
Voor kabeltests sta ik natuurlijk open, de speakerkabel blijft voorlopig inderdaad wel even liggen waar ie ligt.
Wellicht ook een goed idee om wat cd'tjes mee te nemen. Het gros van mijn collectie is niet heel erg toegankelijk. Voor jullie wel leuk voor de afwisseling, maar niet de hele dag  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Ik ga ook mijn speakerkabels niet uitgraven :D Ik denk dan meer aan interlinks en stroomkabels. Mijn PPP laat ik thuis. Mijn Oppo moet ik nog even over denken...

Ik zal wat muziek en film meenemen, alsook hetnodige kalibratiemateriaal ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

screw

*zucht*  als ik zulke dingen zie....  :inlove:

Waren de boys maar al de deur uit  :pompom: :headbanging:

gr

george
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

hoekie

Quote from: RalphH on January 23, 2011, 12:32:36
Was hier niet helemaal een optie inderdaad, maar in het donker valt de projectiewand toch helemaal weg en stoort de lichte muur niet. Valt niet tegen.
Nou nog wat filmische aankleding links en rechts. Jouw beelden zijn wel echt stoer hoor.

Thx, die geven wel iets extra's in de ruimte inderdaad.
Die filmspots die erop schijnen is ook gaaf.

Staan alleen 2 planken leeg... wacht tot er 2 nieuwe beelden uitkomen (ergens in april)

RalphH

Quote from: screw on January 26, 2011, 14:14:50
*zucht*  als ik zulke dingen zie....  :inlove:

Waren de boys maar al de deur uit  :pompom: :headbanging:

gr

george

Wij zijn de boy(s)/girl(s) voor in dit geval ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Quote from: hoekie on January 26, 2011, 14:42:05
Staan alleen 2 planken leeg... wacht tot er 2 nieuwe beelden uitkomen (ergens in april)

Ik las zoiets, stoer hoor. Heb je een vaste leverancier of komt het van all over the world?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

hoekie

Oh overal en nergens ;)
Heb wel wat winkels in NL waar ik wat koop, maar doe ook wel via MP of op forums.
Het wachten is op:

     

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on January 26, 2011, 14:43:10
Wij zijn de boy(s)/girl(s) voor in dit geval ;D.
:clapping:

Ik ken dat ;D

@hoekie: gave beelden zeg O0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Vanavond alvast een voorproefje genomen op het grote testgebeuren in maart  ;D.
Mijn collega en mede film/muziek fanaat was vorige week een avondje komen kijken en had me aangeboden om zijn BR speler een avondje te lenen.
Een uurtje geleden heb ik het apparaat (een Sony BDP S760) aangesloten op een andere HDMI ingang van de versterker en in zowel de lade van de dedicated speler alswel die van de HTPC, The Dark Knight gemikt.

Omdat mijn collega ook the dark knight mee had gegeven en ik m zelf natuurlijk ook heb, is het lekker vergelijken. Stukje kijken op de Sony, pauze, stukje kijken op de pc. Hier na wat heen en weer wisselen tussen beide beelden.
Ik moet zeggen dat zo naar mijn eerste n00by test, het resultaat vrij verbluffend is....Wie raadt het?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

1.....2.......3........4.......5.......6........7........8........9..........

HTip

Ik weet niet hoe de configuratie van je HTPC is, maar ik denk toch wel zeker de Sony. Het verschil tussen een PS3 en een "simpele" BD35 was al erg goed zichtbaar. De dedicated speler won het glorieus, zowel met beeld als geluid ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: denoontje on January 31, 2011, 22:04:09
1.....2.......3........4.......5.......6........7........8........9..........

Ghèghè, ik denk, ik laat het ff een nachtje sudderen  ;D.

Maargoed, het resultaat...
Op beeld wint de pc in dit geval glorieus (naar mijn mening). Scherper, meer detail. De Sony was ook wat donkerder (zelfde kleursetting) wat er in resulteert dat bijv de eerste Hong Kong scene wat meer van het scherm af spat.
Qua geluid had ik het idee dat de Sony wel wat beter was, meer detail in de effecten.

Ik had maar één kort avondje de tijd dus het was een snel testje maar toch met resultaat: de pc doet het zo slecht nog niet. Geluid is nog wel wat verbetering te halen, maar eerst de kamer qua akoestiek maar eens op orde brengen.

EDIT
Ohw, nog even de config van mijn pc:
Video: Ati HD5770
Proc: AMD 9550
Mem: 4 Gig dacht ik
Player: LG HDDVD/Blu ray combo
OS: Win7
Software: Arcsoft Total Media Theater (DTS Master en Dolby True HD via LPCM)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Verrassende uitkomst! Je PC is dus inderdaad zo gek nog niet. Zal mijn Oppo dan maar niet meenemen ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje