HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

pm terug
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Eindelijk wat foto's met wat meer daglicht.

Met flits

Zonder flits

Halve flits  :)


Vanmiddag eindelijk spotjes gevonden, handjes jeuken om ze erin te zetten, maar eerst even afwachten of ze ook door de vrouw des huizes goedgekeurd worden.
Ik gok van wel, we hebben gelukkig redelijk dezelfde smaak.
Verder de projectorkabels weggewerkt achter de gordijnkoof, dus dat is ook weer netjes.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

En ook de spotjes zijn afgewerkt. Ziet 'r mooi uit.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martijnst1990

Ziet er goed uit! En met de nieuwe spotjes ongetwijfeld nog mooier. Lijkt me geen straf om daar een filmpje te moeten kijken  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RalphH

Quote from: Martijn90 on January 21, 2011, 20:26:29
Ziet er goed uit! En met de nieuwe spotjes ongetwijfeld nog mooier. Lijkt me geen straf om daar een filmpje te moeten kijken  8)

Zeker geen straf  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

kan ik beamen ;-)


Heb je al een kleed op het oog?

ps op deze lt lijken de kleuren wel heel anders veel minder mooi;

RalphH

Hmja, k heb een goei fotograaf nodig ;D
Kleedje nog niet op t oog. ff die van de woonkamer proberen, maar das wat syntetisch, denk dat wol beter is.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


HTip

Ziet er keurig uit! Ik kan met de M&G ook wel mijn camera meenemen, maar dan moet je nog even wachten... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: HTip on January 22, 2011, 12:30:19
Ziet er keurig uit! Ik kan met de M&G ook wel mijn camera meenemen, maar dan moet je nog even wachten... ;)

Dankje!
Camera meenemen is altijd goed natuurlijk.
De datum is geprikt, het wordt de 12e maart. Had wat betreft de 26ste ook een weekje misgeklikt, dan kan ik namelijk helemaal niet. Gaan we naar Trans Siberian Orchestra in de HMH.  :headbanging:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on January 22, 2011, 13:52:31
Camera meenemen is altijd goed natuurlijk.
De datum is geprikt, het wordt de 12e maart. Had wat betreft de 26ste ook een weekje misgeklikt, dan kan ik namelijk helemaal niet. Gaan we naar Trans Siberian Orchestra in de HMH.  :headbanging:
Ik zal met mijn aanhanger komen, zodat ik alles kan meenemen :P

Leuk dat we nu een datum hebben waarbij we alledrie kunnen :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: HTip on January 22, 2011, 14:45:49
Ik zal met mijn aanhanger komen, zodat ik alles kan meenemen :P

LOL, nou ja zeg  ;). Ik neem aan dat de Modex al in de kofferbak ligt, da's niet teveel gevraagd toch? ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on January 22, 2011, 14:55:17
LOL, nou ja zeg  ;). Ik neem aan dat de Modex al in de kofferbak ligt, da's niet teveel gevraagd toch? ;D
:clapping: :clapping: :clapping: :clapping:

Wel goed lezen, hè? De Modex kon niet in mijn auto. Dus ik moet dan wel met mijn aanhanger komen, of met de auto van mijn schoonvader :P

Maar dit gaat weer helemaal nergens over. Lijkt wel op mijn topic ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Gheghe, was idd van de wagen van je schoonvader uitgegaan natuurlijk.
De aanhanger is dan voor de oppo, kabels, camera's, speakers, projectiedoek..ik schiet door nu.. Neem jezelf maar mee, da's 't belangrijkste.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on January 22, 2011, 16:04:31
Gheghe, was idd van de wagen van je schoonvader uitgegaan natuurlijk.
De aanhanger is dan voor de oppo, kabels, camera's, speakers, projectiedoek..ik schiet door nu.. Neem jezelf maar mee, da's 't belangrijkste.
Heerlijk jouw humor!! Dat wordt gezellig :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Leidt wat af van het geluid dan straks hoop ik  :).

Net ff een andere kleur LEDs getest, die wat wit/blauwige van de trap. Is veeeel mooier, kleuren komen beter over, iets killer maar een stuk strakker.
Duidelijk dus, weer naar ebay  ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

DVDmartinDVD

Hoi ralph,

Bekende scherm en beamer heb jij, ben ook sinds 2 maandjes in bezit van deze combi ook via bjorn gekocht.
Echt super beeld.
Het ophangen was bij mij gelukkig een fluitje van een cent  :thumbs-up:

Ik gebruik de iris alleen als het een film is met een hoop herrie, je hoort hem toch wel een beetje knorren. Zet jij de iris op snel of normaal?

Wat voor speler gebruik je?
Ik heb een set hdmi kabels te leen die het contrast verhoogt maar ook meer diepte in het beeld geeft, wordt denk ik een blijvertje.

Groet Martin.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

RalphH

Hey Martin,

Is een zeer goede combinate inderdaad. Ben ik bij het advies ook vanuit gegaan, de heren weten waar ze het over hebben.
Ben er nog niet toe gekomen het scherm opnieuw op te hangen. dwz, heb het nog niet gedaan omdat we eerst even willen genieten, finetunen komt later.

Als speler gebruik ik nu een HTPC, mkv via MPC homecinema en blu ray/HDDVD via Total Media Theatre. Ben nog niet met de kleur instellingen aan het rommelen gegaan, plaatje is goed, maar kan ongetwijfeld verbeterd worden. Ben zeker benieuwd naar het verschil met een stand alone speler, aan de andere kant denk ik dat een pc toch dicht in de buurt moet komen.
Bekabeling is voor mij echt de laaste kleine verbetering in de keten. Wat dat betreft ben ik nog een non-believer :). Maar wellicht dat Thuur en Philip me al op korte termijn overtuigd hebben, het kan zo gebeurd zijn ;D.

Geniet van t beeld en het weekend.
Ralph
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Ik realiseer me nu overigens pas dat (volgensmij) de LED's toen ze nieuw waren, een stuk blauwer waren.
Lijkt wel of ze ff wat branduren moeten hebben. Kan me vergissen, maar volgensmij is het licht nu witter dan eerst.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Madhouse

Ik vind het een geslaagd project! Maar wat ik me nu af vraag, loop je niet tegen de speaker aan zodra je binnen komt?

Geniet van je mooie ruimte!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

RalphH

Dankjewel, elke keer dat we de kamer zijn komen we ook weer tot die conclusie.
Als het donker is wel  ;D (serieus dus..mijn collega liep m bijna omver). Maar in principe is er meer dan ruimte genoeg om er langsaf te lopen, 1.5 m van de deur af ofzo.
Feit is wel dat de fronts eigenlijk nog wel te ver van elkaar af staan. Kijken of ik hier in de toekomst wat mee ga doen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Quote from: RalphH on January 22, 2011, 17:14:20
elke keer dat we de kamer zijn komen we ook weer tot die conclusie.

Note to self:
En zo hoort het ook, want goed beschouwd is het een erg decadent privilege om een dergelijke ruimte in je huis te hebben.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

pik anders mijn denon eens op voor een testje...kun je zelf al een kijken war een bd kan doen.
Ga straks pootje wel even proberen te fixen. Kan evt een nieuwe onder, maar dan moeten de boards er volgens penhold uit.



DVDmartinDVD

Quote from: denoontje on January 23, 2011, 09:00:24
pik anders mijn denon eens op voor een testje...kun je zelf al een kijken war een bd kan doen.


Een goede bron voor een beamer is toch wel erg belangrijk.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

hoekie

Mooi hoor!
Vooral de kleurcombinaties vind ik erg mooi.