HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Leuke review van een leuke avond, dank je! Wij hebben het erg gezellig gehad en zijn daarnaast al best content met het (eerste) resultaat.

De eerste "upgrades" worden de aanstaande gordijnen en een mooi kleedje. De center gaat nog wat de lucht in en dan de boel eens op het gemak afstellen via de guide van Philip. Verder ook nog wat met de speakers schuiven, de fronts staan eigenlijk nog wat te ver uit elkaar. Enkel ruimte om naar binnen te schuiven is eigenlijk niet..

Wat mij betreft staat de M&G date voor de 29ste vast, ik ben enkel vergeten te vragen of Thuur ook kan....Thuur kun jij dan ook  ;D?
Zou meteen een mooie gelegenheid zijn om een blu ray spelertje aan te hangen.

De Iris heb ik tot nu toe ook nog niet gehoord, hier ben ik wel blij mee.

Zaterdag is de mislukte muur opnieuw afgesmeerd, die ziet 'r nu dus weer netjes uit.
De zondag hebben we de gehele dag in de HT gehangen, de tijd vloog. Hier werd overdag wel weer duidelijk wat een beetje strooilicht doet voor de impact van het beeld. Gelukkig zijn de permanente gordijnen langer als de tijdelijke die er nu hangen, dus dat issue is over een paar weken de wereld uit.

Vanavond nog even 1 plint opnieuw aflakken, die was beschadigd na het afsmeren van de muur, plakband trok de lak mee. Daarna verder met het netjes maken van de speaker kabel, kreeg nog een opmerking over de center van iemand  ;).
De plintjes in de woonkamer laat ik nog even voor wat ze zijn en vooral waar ze zijn (garage  :baaa:)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

zal even checken in de thuisagenda

zal wel een invalide denon 2500BT zijn dan....zal zijn rolstoel meenemen.
Anders mag je hem altijd even oppikken hoor. Want als ik niet kan kan ik toch niet kijken ;-)

RalphH

Quote from: denoontje on January 17, 2011, 09:17:29
Anders mag je hem altijd even oppikken hoor. Want als ik niet kan kan ik toch niet kijken ;-)

Ik heb de tijd en vind het ook wel leuk om wat testietestie met gelijkgestemden te doen ;D. Dus kan nog wel ff wachten.
Blijf het zwaar vervelend voor je vinden dat jullie zonder kijkapparatuur zitten. Over een paar dagen weet je meer. Hopen dat het gunstig is!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

gaat helaas niet lukken de 29ste, Vriendin van Patrick is jarig en daar moeten we in de middag heen en in de avond naar Harry Sackioni.

Jammer had graag ook wel eens met Htip willen HT ouwehoeren.


RalphH

Quote from: denoontje on January 17, 2011, 21:01:40
gaat helaas niet lukken de 29ste, Vriendin van Patrick is jarig en daar moeten we in de middag heen en in de avond naar Harry Sackioni.

Jammer had graag ook wel eens met Htip willen HT ouwehoeren.



Das wel jammer, hoe meer zielen hoe meer vreugd.
We kunnen ook een ander dag plannen, zou dan hier vanaf het weekend van de 12e februari zijn.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on January 17, 2011, 21:06:21
Das wel jammer, hoe meer zielen hoe meer vreugd.
We kunnen ook een ander dag plannen, zou dan hier vanaf het weekend van de 12e februari zijn.
Ik zou het ook leuk vinden als denoontje erbij is. Dus een andere datum is beter en 12 februari zou ook kunnen. Morgen even checken met de baas ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Al aan R aangegeven dat de 12de ook niet gaat lukken helaas

HTip

Jammer! Wellicht is dit een goede manier om de afspraak te plannen.
http://www.afspreken.nl/
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Lijkt me een goed idee. Ik zal vanavond of morgen (vanavond bios bezoekers ;D) ff wat opzetten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Quote from: HTip on January 19, 2011, 11:28:23
Jammer! Wellicht is dit een goede manier om de afspraak te plannen.
http://www.afspreken.nl/

Weet niet of je in de avonduren nog een keer rondom Den Bosch bent...ook altijd een optie om een quick M&G te doen
Maar ik zal de tool ook even bezoeken vanavond

RalphH

Quote from: denoontje on January 19, 2011, 13:25:46
ook altijd een optie om een quick M&G te doen

Kan ook altijd, maar op 't gemak is wel leuker natuurlijk. Voordeel van een paar weekjes opschuiven is wel dat de definitieve gordijnen dan binnen zijn, er wellicht een kleedje ligt en 'r ook lampjes enzo zullen hangen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


HTip

Ralph, ik zal je mijn email via PM sturen. Die heb je nodig om een afspraak te plannen via afspreken.nl ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: denoontje on January 19, 2011, 21:05:46
kan nog niet plannen :p

Moet nu wel mogelijk zijn  :pompom:

Zat gister Iron Man 2 te kijken en daarna nog even een spelletje te doen. Had een ietwat game verslaafde collega op bezoek  ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

nice

Zag dat bij de forumsponsor in België een JVC staat (overjarig model 550) incl calibraties en garantie....keuze gaat lastig worden zo vs een tw5500 al verklaart Denise me voor gek

heb een acccount aangemaakt op afspreken hoe nu verder?

RalphH

Je hoeft geen account aan te maken, ik heb jullie beiden een uitnodiging gestuurd (prive-mail).

Waarom verklaarde Denise je voor gek, vond ze het beeld niet mooi?  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Ander mail adres wat ik van je had, ook toegevoegd.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Handig systeem dat afspreken.nl :thumbs-up:

@denoontje
De HD550 is een goede projector en imo een andere klasse dan de Epson. Maar je hebt geconstateerd dat de iris van de TW5500 je niet stoort, dus is het ook een kwestie van smaak. Ik denk dat de TW5500 te vergelijken is met de HD350.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

bmateijsen

Quote from: HTip on January 20, 2011, 19:33:58
Handig systeem dat afspreken.nl :thumbs-up:

@denoontje
De HD550 is een goede projector en imo een andere klasse dan de Epson. Maar je hebt geconstateerd dat de iris van de TW5500 je niet stoort, dus is het ook een kwestie van smaak. Ik denk dat de TW5500 te vergelijken is met de HD350.

Een HD550 heeft geen color management, op de TW2000 die Denoontje dat altijd wel gehad. De TW5500 heeft dat natuurlijk wel, maar mist wat lichtoutput t.o.v. JVC en natuurlijk een tandje contrast.

HTip

Quote from: bmateijsen on January 20, 2011, 19:46:34
Een HD550 heeft geen color management, op de TW2000 die Denoontje dat altijd wel gehad. De TW5500 heeft dat natuurlijk wel, maar mist wat lichtoutput t.o.v. JVC en natuurlijk een tandje contrast.
Kijk! Jij kan het veel beter uitleggen dan ik ;) CMS begint dus pas bij de HD750?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

bmateijsen

Quote from: HTip on January 20, 2011, 19:51:31
Kijk! Jij kan het veel beter uitleggen dan ik ;) CMS begint dus pas bij de HD750?

Klopt, 750, 950 en 990.
En nu dus pas bij de X7 en RS50.

X3/ RS40 hebben geen CMS.

Groet,

Bjorn

RalphH

De 750 met CMS uitgeschakeld (vergelijkbaar met 550 dan)  zag er net ff wat lekkerder uit. Beetje meer punch/dynamiek/dinges..... lastig te omschrijven inderdaad.
Prijs was ook hoger natuurlijk, daarom wij hebben voor de Epson gekozen en zijn er erg! blij mee.

Quote from: HTip on January 20, 2011, 19:33:58
Handig systeem dat afspreken.nl :thumbs-up:

Yep, werkt goed, en je kunt nog leuke achtergrondjes toevoegen ook :D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

nou ja verzekering is geweest en morgen of maandag weten we hun voorstel...

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje